Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

vampyyrit.

Kirjoittanut: M Chaosbreather (Nimetön)
  • • Muokkasi: M Chaosbreather
  • Lähetetty: 15.04.2007 12:57
Voi Annie Rice kirjat. Tietysti klassikot mitkä on elokuviksikin asti pääseet: Veren vangit, Kadotettujen Kuningatar. Siinä oli mielenkiintoinen kun ennen en ole "tavannut" leffoissa, jne. egyptiläistä vampyyriä ja sitten Bladeissa kun on kaiken kokoisia ja näköisiä vampyyrejä, eikä aina vaan vaalea ihoisia.

Tosin on aivan totta, että on naurettavaa miten vampyyreistä on tehty mielipuolisia ja todella eläimillisiä. Ghoulit on niitä vähä-älysisiä, joita vampyyritkin halveksivat... ja jossakin oli, että vampyyrit jos ei saa verta niin niistä tulee beasteja\ghoulia, vai oliko se niin, että jos vampyyri muuttaa ihmisen eläväksi kuolleeksi muttei saa vastineeksi isäntä vampyyrinsa verta niin siitä tulee Ghoul.

Tosin minusta esim. simsissä on väärin, että kaikkia joita vampyyri puree muuttuisi itsekin vampyyriksi. Ei kun sen verta, että joko tulee verihukka ja sitten on juotava isätävampyyrin verta, eli sen verta joka puri. Fyysinen keho kuolee ja/tai muuttuu.

Sitten on ollut puolivampyyrejä, eli Bladessa oli, että raskaana olevaa naista puri vampyyri, joten lapsesta tuli puolivampyyri.

BloodRaynessa taas, että vampyyrimiehellä oli kuitenkin sen verta ns. elviä kuolleita siittiöitä, että kun raiskas ihmisnaisen niin siitä tuli Dhampir eli puoliksi vampyyri, puoliksi ihminen, kokonaan nainen. ja sitten tietysti Vampire Hunter D, joka on Draculan poika. Taas kerran ihmisnaisen kanssa oli vampyyri (liekkö äiti ollut Mina?). Tosin Helsing-sarjassakin oli että päähahmon nimi oli Alucard (Dracula, toisinpäin)

Esim. Draculakin halveksi Vampire Hunter D Bloody Carmillan (Verinen Carmilla) eläimellistä ja mielettömäski menevää verenhimoa, joten hän lävisti tämän miekalla arkkuun kiinni, jonne Carmilla kuihtui mutta sielu jäi taloon mm. vampyyri ominaisuuksiin liittyen luoden illuusioita ja odottaen seuraavia urhea herätäkseen uudelleen eloon verellä.

Dracula hahmokin perustuu muinaiseen verenhimoiseen julmaan Vlad "seivästäjä" Drakulaan, jolla epäiltii olevan yliluonnollisia voimia kun voitti monia taisteluja. Epäinhimillisen julma, verenhimoinen, jne.

Ja tietysti Elisabeth Bathory, jonka varmasti jokainen jo tietää, kuten Drakulankin alkuperän, joten en rupea siitäkin selostamaan enempää.

Vampyyrit on minustakin tuon tapaisia mitä Iiriva on sanonut, joten siinä mielessä tietysti BloodRayne on jotekin korni mutta sekin on taas tarkoitettu miespuolisille pelaajille.

Yksin ihailemiani vampyyrihahmoja on mm. Leacasy of Kainin Kain-vampyyri.
Tämänkin hahmon tietää vasta kun on pelannu koko sarja läpi.

Ja nyt pelaan ikivanhaa Vampire: The Masquerade Redemptionia läpi.
ja tietysti Vampire: The Masquerade: Bloodlines

Eli voisin sanoa, että olen vampirefreak
Mutta eiköhän tässäkin ketjussa ole kaikki mitä tiedän ja joitakin mitä en tiedä, joten pitää itsekin tutkisella lisää noita kirjoja, jne.

Lainaus: Morfinsia

kalpean kauniista yön lapsista,joita minä ainakin rakastan yli kaiken.

Samoin!
Kirjoittanut: Pic (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Pic
  • Lähetetty: 15.04.2007 14:12
Luin vastikään englanniksi novellikokoelman jossa oli vampyyrinovelleja jotka oli kirjoitettu aikavälillä 1800-luvun lopulta 1900-luvun alkuun. Aikas hyvä, vanhahtava kieli kyllä tuotti hieman hankaluuksia. Kirjan nimi oli muistaakseni The Dracula Book of Classic Vampire Stories. Suosittelen englannin kielen taitaville.

Niin ja nyt mielipidekysymys: tykkäsittekö Coppolan Draculasta? Itse tykkäsin paljon enemmän mustavalkoversiosta, jossa siis Bela Lugosi näyttelee. Oli huomattavasti uskollisempi kirjalle ja herra Lugosi on kyllä maailman loistavin Dracula.
Kirjoittanut: Felicia (Virallinen sarjistaiteilija)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 15.04.2007 18:45

Lainaus: Sharwynn

Skoteissa tuli joku semmoinen pikkuvampyyri(lasten)ohjelma, se oli kyllä huippu. Sen pikkuvampyyrin vampyyri-isä oli niin nams ^__^

Hei, olen nähnyt sen myös! Minustakin se vampyyri-isä oli aika herkku
Kirjoittanut: Trismagia (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 15.04.2007 21:40
Nimeni on Trismagia ja olen vampyyrifriikki.
Löytyy hyllystä aika monta dvd:tä jotka on vampyyrileffoi ja lukenut paljon vampyyreistä jne...
Nähnyt olen 20 vampyyrileffaa ja tarkoitus ois nähdä niin monta ku mahdollista.
Rakastan vampyyreitä ja salainen haave on että niitä on oikeasti olemassa ja yksi niistä valitsisi minut joukkoonsa <3
Kirjoittanut: vampirequeen (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.05.2007 15:40
ompas kilttiä tekstiä..eihän täällä kehtaa omista jonkinlaisista vampyyri-tavoistaan kertoa..leffat ja ne tuli jo luettua ja sisäistettyä pienenä.. elikkä tähän oon kasvanu/syntyny..kuningattareksi, ja prinsessani on täällä
  • Lähetetty: 14.05.2007 20:06

Lainaus: Trismagia

Rakastan vampyyreitä ja salainen haave on että niitä on oikeasti olemassa ja yksi niistä valitsisi minut joukkoonsa

Joo, samoin. Ja vampyyrifriikki olen minäkin.
Kirjoittanut: Ceraph (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 17.05.2007 19:34
Nyt vähän mainostelen tässä...!:

Kannattaa lukea Pekka Kilpisen "Eläviä kuolleita" ja sitten kun saan tässä valmiiksi oman kirjani vampyyristä, se tulee olemaan erilainen vampyyrikirja kunnioittaen "vanhan ajan" vampyyreitä.Samalla se on luotaus ihmisen syvimpään,pimeään kohtaan.Siihen kohtaan meissä,jonka luulen jokaisessa ihmisessä olevan,ei pelkästään se pimeä puoli ihmisessä vaan jotain ehkä vielä syvempää ja pelottavampaa.Kirjassa ei kuitenkaan leikitä tai räiskitä verellä ollenkaan, joka sekin monesti liitetään liikaa kuolemattomiin.Mutta ei tästä enempää...
Voisinkin kysyä kuinka moni uskoo vampyyreiden olemassa oloon ?
  • • Muokkasi: M Chaosbreather
  • Lähetetty: 17.05.2007 21:03
Tottakai niitä on olemassa niin kuin lohikäärmeitäkin. Joh!
Siis no en tiedä veren imemisestä mutta uskon, että ihmiselläkin voi olla ns. demoninen/vampire-aura. Äijälläni on sellainen ja kaikki hampaat luonnollisesti terävät kuten vampyyreillä paitsi ihan edessä olevat. Oh, ja joo puree minua. Joo, saan kiksini siitä.
Kirjoittanut: Morfinsia (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 19.05.2007 16:17

Lainaus: vampirequeen

elikkä tähän oon kasvanu/syntyny..kuningattareksi, ja prinsessani on täällä

Heiii,nyt minä löysin kuningattareni! Vihdoin ja viimein...
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 19.05.2007 16:33

Lainaus: vampirequeen

ompas kilttiä tekstiä..eihän täällä kehtaa omista jonkinlaisista vampyyri-tavoistaan kertoa..l

Kyllä kehtaa. Mä oon sit prinssi

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit