Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Luomulääkintä, kokemuksia ja vinkkejä?

Kirjoittanut: blackwolver (NeppaGootti)
  • Lähetetty: 07.01.2008 21:19
Eipä löytynyt aihetta vaikka etsin, jotenka...

Onko teillä kokemuksia yrttilääkinnästä yms. luonnosta kerättävien aineiden terveysvaikutuksista? Olen tässä jo jonkin aikaa selaillut netistä erilaisia yrttisivustoja ja ajattelin ensi kesänä kerätä aineksia ja tehdä keitoksia Onko kokemuksia omien keitoksien onnistumisista? Myös nuo tuoksuöljyt ja erilaiset yrttiuutteet (ja uutteiden valmistus) kiinnostaa...

Ja täsmennettäköön että en tarkoita tuolla "luomulla" mitään huumaavia aineita (pilveä tms.) vaan luonnosta kerättyjä/ itse kasvatettuja yrttejä ja kasveja!
Kirjoittanut: Riddler (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 07.01.2008 21:26
Lasketaanko ratamon laittaminen haavan päälle? Ei ole kokemuksia, mutta olen myöskin kiinnostunut. Kuulin entiseltä tt:n opeltani hänen kaverinsa tehneen pajunkuoresta sekä jostakin kirkkaasta viinasta päänsärkylääkettä, ja haluaisin tietää onko joku muu kuullut, tai vielä parempaa, kokeillut sitä?
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 07.01.2008 21:37
http://www.varjojenkirja.com/yrtit.html

tuossa on hyvä sivusto. <: Ite oon viime aikoina ihastunut mausteisiin.
käytän ihan tavallisiin vatsakipuihin ja mm. närästykseen inkivääriä ja/tai kardemummaa, kaneli taas auttaa korkeaan verenpaineeseen.
En välttämättä käyttäis sanaa lääkintä, mutta ihan mielenkiintoisia on myös cayennepippuri ja rosmariini, niinsanotut lemmenlääkkeet.

tuolta vaan selailemaan.
  • Lähetetty: 07.01.2008 21:38
Pajussa on tuota salisyylihappoa mitä on ainakin aspiriinissa(?) joten eiköhän se jotenkin lievitä Olen myös kuullut että tuoreen kuoren pureskelu helpottaisi... Ja toki ratamoleikit lasketaan
Kirjoittanut: Riddler (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 07.01.2008 21:46

Lainaus: blackwolver

Pajussa on tuota salisyylihappoa mitä on ainakin aspiriinissa(?) joten eiköhän se jotenkin lievitä Olen myös kuullut että tuoreen kuoren pureskelu helpottaisi... Ja toki ratamoleikit lasketaan

Jotain sinne päin muistelinkin, että niissä on samaa lievittävää ainesosaa Asia on sitten kasvispihvi. Ratamoa tarvittiin aika paljon ainakin minun leikeissäni Erittäin laaja sekä mielenkiintoinen tuo Varjojenkirjan yrttisivu^ Noilla muillakin sivuilla on tullut joskus aikasemmin käytyä, mutta minä puusilmä en ole huomannut nuita yrttejä.
  • Lähetetty: 07.01.2008 21:49
http://www.yrttitarha.com/index.html tämä on tällä hetkellä ehkä monipuolisin netti sivu minkä olen löytänyt ohjeitakin näytti löytyvän tuolta
Kirjoittanut: kalmakalle (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.01.2008 22:26
Munkki tipat on ok
Kirjoittanut: Devilkitty (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 07.01.2008 22:29
Ratamot ovat tuttu juttu minulle Haluaisin kyllä kokeilla noita yrtti juttuja
  • Lähetetty: 07.01.2008 23:18

Lainaus: kalmakalle

Munkki tipat on ok

Noihin tippoihin mulla on viha/rakkaussuhde Lapsena niitä "joutui" käyttämään flunssan aikaan :P
Kirjoittanut: Raivonkyynel (Nimetön)
  • • Muokkasi: Raivonkyynel
  • Lähetetty: 07.01.2008 23:23
Ratamoillahan on varmaan leikkinyt jokainen jo ihan nappulasta lähtien. Sinänsä hauska tajuta sillein jälkeinpäin, että hei hetkonen.

Mutta joo, todettuja konsteja on pihkan laittaminen haljenneeseen kantapäähän. Toimii komeasti. Samoin mummo kertoo, että äitinsä oli parantanut mummon veljeltä verenmyrkytyksen jollain. Sanoisin että se oli raaka peruna mikä putustellaan ja laitetaan siihen myrkytyksen alkukohdan päälle, mutta en muista sitä ihan varmaksi. :S
Monessa paikkaa mainitaan koivun tuohi (/tms., en ole täysin varma mitä tarkoitetaan) johon pistellään reikiä ja sillä parannetaan märkivä haava. Sitä kiinnostaisi kokeilla, ei tosin niin paljoa että sellaisen hankkisin itselleni.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit