Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kuntavaalit 2008

Kirjoittanut: MetalMama (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.10.2008 22:48

Lainaus: eyrie

Soini vakuuttelee että rasismia ei puolueen sisällä missään nimessä hyväksytä, mutta saman artikkelin lopussa joku puolueen naisehdokas läväyttää kuinka lisääntyneet raiskaustapaukset ovat maahanmuuton lisääntymisestä johtuvaa.

Lainaus: Natassja

Tällaisen väitteen esittämisessä ei ole mitään rasismia, jos on esittää myös faktaa.

Olen Natassjan kanssa samaa mieltä. En ole nähnyt täsmällisiä tilastoja, mutta pers(u)tuntumalta sanoisin että raiskausilmoitusten lisääntyminen on fakta. Siihen onko se maahanmuuttajista tai pakolaisista johtuvaa voisin arvata että ehkä osittain. Yhä useammin nimenomaan umpimähkään tehdyissä raiskauksissa tekijä on ulkomaalaistaustainen.

Pitää tietenkin muistaa että yleensä raiskaaja on tuttu ellei peräti perheenjäsen. Ns. "puskaraiskaukset" olivat vielä jossain vaiheessa vähemmistönä, nyt tuntuu että niiden määrä on kivunnut ylöspäin hitaasti.

Eniten mua ärsyttää sellaiset "suvaitsevaiset" jotka hyssyttelee ulkomaalaistaustaisten tekemiä rikoksia sillä verukkeella että "niillä on erilainen kulttuuri" ja niitä pitää "ymmärtää". Ymmärtämisellä ja ääliömäisellä päähänsilittelyllä tuntuu olevan sama merkitys noille "suvaitsevaisille".

Vaikka olenkin vassari, niin olen Soinin kanssa samaa mieltä siitä että maassa maan tavalla. Jos tulee tänne muualta on sopeuduttava meikäläiseen kulttuuriin, opeteltava kieli ja hankittava töitä. Onhan tietysti totta että monet työnantajat eivät palkkaa mielellään ulkomaalaisia, mutta kyllä niitä ennakkoluuloja saadaan varmasti aikanaan hälvennettyä.
Vassarilisäys tuohon on että valtion pitää tarjota tehokasta "sopeutuskoulutusta" eli kieli- ja kulttuurikoulua, jotta sopeutuminen on ylipäätään mahdollista.

Muistan hyvin kuinka kauan sitten kohkattiin Vietnamin "venepakolaisista". Nämä tulivat tänne henkensä kaupalla ja humps - sopeutuivat Suomeen muutamassa vuodessa. Käärivät hihat, opettelivat kielen ja alkoivat töihin.
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 29.10.2008 14:22
Pakko vaan kommentoida ettei Perussuomalaiset ole ainoa puolue, josta löytyy rasisteja. Tämä rasismi -aihe on vain yksi monista, jotka on nyt nostettu lähiaikoina pinnalle, sillä myös hyvin viedään huomiota jälleen muilta ehkäpä oleellisimmilta asioilta. Ja tietysti muilta puolueilta.
Kirjoittanut: eyrie (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.10.2008 15:44
Joo, ootte ihan oikeassa siitä että Soini ei ole ainoa joka homoja ei hyväksy ym. ym. mutta itseäni vaan henk. koht. häiritsee tuo Soini. Ja olen tosiaan jo jonkin aikaa hänen sanomisiaan seurannut, että kuva ei ole kehittynyt vain tästä vaalista.

Mutta esim. tuolla raiskaustapaukset jutulla tarkoitin sitä, että itse olen ainakin nähnyt tutkimuksen (jonka julkaisusta ei edes ole kauaa) jossa sanotaan että yli 80% raiskaajista on suomalaismiehiä. Joten minusta on aika törkeää heittää tämä "maahanmuttajien syyksi" muotoillaan se sitten kuinka siististi. Ja itse olen sitä mieltä, että vaikka perussuomalaisilla on tottakai paljon hyviäkin pointteja ja mielipiteitä, niin sieltä kuultaa jotenkin semmonen "piilorasismi". Pohjalla tuntuu kuitenkin olevan paljon asenteita joita en itse hyväksy.
Kirjoittanut: MetalMama (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.10.2008 22:07

Lainaus: eyrie

itse olen ainakin nähnyt tutkimuksen (jonka julkaisusta ei edes ole kauaa) jossa sanotaan että yli 80% raiskaajista on suomalaismiehiä.

Juuri näin, ja se johtuu tästä:

Lainaus: MetalMama

Pitää tietenkin muistaa että yleensä raiskaaja on tuttu ellei peräti perheenjäsen.

En tiedä miten muualla maailmassa nämä rikokset tapahtuu, mutta muistan kanssa nähneeni jonkin tilaston siitä että raiskaaja on yleensä tuttu/sukulainen/illanvieton aikana tavattu jne. Kokonaismäärästä ns. "puskaraiskaukset" ovat vähemmistönä. Uutisointi varmaankin vääristää mielikuvia, mutta sellainen mutu-tuntuma on jäänyt että näissä "puskaraiskauksissa" tekijä on yhä useammin ulkomaalaistaustainen.

Valhe, emävalhe, tilasto, sanotaan. Kun väestössä ulkomaalaisten osuus kasvaa, niin väistämättä myös heidän osuutensa rikosten tekijöinä kasvaa. Ihmisistä kun aina tuntuu se tietty prosentti olevan rikoksiin taipuvaisia. Se että ulkomaalaissyntyisten rikollisten absoluuttinen määrä kasvaa ei vielä kerro siis mitään. Etenkin raiskaustapauksissa on yritetty selittää ulkomaalaisten osuuden kasvua kulttuurieroilla (naisen asema heidän kulttuurissaan jne), mutten ole ihan varma riittääkö se selitykseksi. Voi sillä olla kyllä vaikutusta.
Kirjoittanut: Astrella (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 04.11.2008 13:31
Jussi Halla-Ahoa olisin äänestänyt jos voisi. Loistavia kirjoituksia kaverilla. Kerran äänestin vihreitä mutta ei enää koskaan! Olen ehkä synkkämielinen linkolainen mutta nälkäänäkevien ruokkiminen ja luonnon pelastaminen ihmiseltä ei käy musta yksiin, jompikumpi on valittava. SDP ja keskustasta en taas tajua mitä ne edustaa.
Kirjoittanut: die Winterreise (Nimetön)
  • Lähetetty: 04.11.2008 13:37
Yhyy, ite olisin äänestäny varmasti mut ei ikä riittäny... viil *ankst*

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit