Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kuvia kotinne kauniista/hienoista/omaperäisistä ym sisustuksista/sisustuselementeistä! (KILPAILU)

Kirjoittanut: Lacy gloom (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 02.12.2008 10:44

Lainaus: Sanctus Sanctorum

Lainaus: Ninni

Harmi ettet osallistu kisaan, nimittäin suurella todennäköisyydellä voittaisit kisan

Tämä seikka on yksi niistä minkä vuoksi en halua osallistua.

Se on juuri harmi sinänsä (ylipäätään, ei vain tätä kilpailua ajatellen), että vuokralla asuessa ei ole mahdollisuutta tehdä kodistaan niin omannäköistään kuin ehkä haluaisi. Itse odotan innolla, että saisi oman kodin, johon ei tulisi yhtäkään valkoista seinää! Olen niin täynnä valkoisia seiniä vuokralla asumisen vuoksi.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 02.12.2008 13:21

Lainaus: Lacy gloom

vuokralla asuessa ei ole mahdollisuutta tehdä kodistaan niin omannäköistään kuin ehkä haluaisi. Itse odotan innolla, että saisi oman kodin, johon ei tulisi yhtäkään valkoista seinää! Olen niin täynnä valkoisia seiniä vuokralla asumisen vuoksi.

Samoin!! Tuo on juurikin se asia jonka kanssa saa tuskailla ja kun se valkoinen ei oikein omaan sisustusmakuuni sovi. Varsinkaan tapettien merkeissä. Voi kun olisikin varakkaampi ja saisi laittaa sitää omaa kotia..
Kirjoittanut: Sanctus Sanctorum (Biomechanoid)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 02.12.2008 16:39

Lainaus: Lacy gloom

Se on juuri harmi sinänsä (ylipäätään, ei vain tätä kilpailua ajatellen), että vuokralla asuessa ei ole mahdollisuutta tehdä kodistaan niin omannäköistään kuin ehkä haluaisi.

Tämä on kyllä totta, vuokranantaja ei välttämättä ole esim. "goottimaisten" tapettien tai muiden enemmän meidän sisustussilmiämme hivelevien mahdollisuuksien kannalla. Valtaosa vuokra-asuntojen seinistä on valkoisia, todennäköisesti ainakin kahdesta syystä. Valkoinen "neutraali" väri ei hyppää kenenkään vuokranhakijan silmille, toisin kuin vaikkapa tumman violetit tai mustat seinäpinnat. Toisaalta perus-valkoinen seinämaali on edullisin vaihtoehto vuokranantajan mahdollisesti joutuessa remontoimaan/maalaamaan huoneistoaan.

Mutta on vuokranantajissa tottakai poikkeuksiakin. Voihan olla että jos tarjoudut tapetoimaan tai maalaamaan seinän/seinät itse vuokranantajan kustantaessa vain tarvittavan tarpeiston ja työvälineet, voit ehkä vaikuttaa millaiset tapetit seinälle liisteröit tai minkä värisävyn seinään läträilet. Ainakin minä utelisin tätä mahdollisuutta vuokraisännältäni, jos sisustushinku olisi kova.

Vuokranantajathan saavat vähentää vuokra-asuntohuoneistoihinsa sijoittamansa remonttimenot verotuksessa ja jos vielä vuokralainen tekee ilmaista maalaus/tapetointiremonttia, voisi olettaa etteivät käytettävien pintamateriaalien värit välttämättä ole se pääasia.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.12.2008 16:49

Valkoinen "neutraali" väri ei hyppää kenenkään vuokranhakijan silmille

Neutraaleja värejä on muitakin kuin tuo naula-silmien-väliin -valkoinen. Esimerkiksi vaikka hieman lämpimämpi, kermansävyinen valkoinen olisi jo huomattavasti parempi ja silti moneen makuun istuva väri. Itse ihmettelen tätä hinkua vetää vuokrakämpissä kaikki valkoiseksi, sillä sitä on käsittämättömän vaikea pitää puhtaana (nimimerkillä luulin että keittiön tasot olivat vaaleanharmaat, onneksi anoppini on ammatiltaan siivooja...) ja valon vaikutuksesta eri valkoiset kellastuvat hulvattomiksi kellertävien kokonaisuuksiksi.
Kirjoittanut: Ania (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.12.2008 15:24
Täällä tuskaillaan myös valkoisten seinien puristuksessa. Vieläkin ihanampaa on se, että asun vanhassa talossa, jonka huonekorkeus on ihan eri luokkaa, kun näiden uudempien kämppien, joten, yllätyyys, lisää ahniinihanaa valkoista pintaa joka puolella. Katon maalipinta on jo alkanut tehdä itsemurhaa, ehkä sekin on kyllästynyt omaan tylsään värittömyyteensä.
  • • Muokkasi: Sanctus Sanctorum
  • Lähetetty: 03.12.2008 16:52

Lainaus: Ania

Vieläkin ihanampaa on se, että asun vanhassa talossa, jonka huonekorkeus on ihan eri luokkaa, kun näiden uudempien kämppien

Olen kateellinen sinulle ja kaikille niille jotka asustelevat korkeat huoneet omaavissa asunnoissa. Korkeat huoneet sopivat ehdottomasti paremmin goottityylisiin sisustuksiin kuin tavallinen 250 cm huonekorkeus.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 03.12.2008 23:24

Korkeat huoneet sopivat ehdottomasti paremmin goottityylisiin sisustuksiin kuin tavallinen 250 cm huonekorkeus.

Olisikin noinkin korkea, huoneeni kattoon pystyn vaivaa näkemättä painamaan kämmeneni, ja ukkoni lyö jatkuvasti päätään ovenkarmiin. Huonekorkeus on pikkuisen reilu 200cm. Ja katto vielä laskee huoneen perällä
Kirjoittanut: predatoress (Jäsen)
  • • Muokkasi: predatoress
  • Lähetetty: 04.12.2008 03:07
Oijoi, kun on hienoja koteja ja esineitä! Harmiksi näissä kämpissä ei saa mennä noita seiniä maalailemaan, sairaalan valkoinen on melko ankea väri...

Heh, no laitetaan tuo oma "esine", ei sinällänsä ole kovin tavaton, mutta ehkä käyttö yövalona toisinaan tuo melko "hilpeää" tunnelmaa tänne minun opiskelijakämppään Kyseessä on siis viimekesän työharjottelusta suden tappaman porovaatimen kallo. Näyttää mielestäni kauniilta (eikä itseasiassa ole ainoa kallo, mitä täältä löytyy), mutta kämppikset eivät oikein tykkää meikäläisen keräilykohteesta.

yövalo

Yleensä tuo kallo toimii kyllä naulakkona
  • Lähetetty: 04.12.2008 07:25

Lainaus: BronzeRain

Huonekorkeus on pikkuisen reilu 200cm. Ja katto vielä laskee huoneen perällä

Mitenkäs näin? Asutteko ehkä kellarikerroksessa, tai kenties kattohuoneistossa?
Matalasta huoneestahan saisi muuten aika hyvän "luolan".
Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 04.12.2008 16:47
Meillä on muuten valkoiset seinät (tai joskus 60-luvulla ovat olleet, nyt kellertävän harmaat!!!) mut makkarissa hieman viktoriaaniskuvioinen ornamenttitapetti. Toinen puoli seinästä on järkyttävän sininen, mut oon jo tottunu siihen. Meillä vuokraisäntä antaa kyllä tapiseerata seinät, ja sitä viininpunaista missä mustakultaisia koukeroita on kauan suunniteltu, mut jäänyt vaan tekemättä kun muuten kämppä on aivan järkyttävä läävä josta haluan pian muuttaa. (kattokaa niitä mun synttärikuvia niin näätte tän kauheuden)
Ukkoni omistaa puolet Kruununhaassa sijaitsevasta vanhasta arvokiinteistöstä joka on aivan ihana, siellä on niin korkeella katto ku olla pystyy ja ihanat erkkeri-ikkunat, ja mä en vaan käsitä millään sitä, et kun sillon kun alettiin seurusteleen, niin ukko asui siinä ja kämppis asunnon keittiössä ja mulla oli yksiö Pihlajistossa. Niin mitä ihmettä siinä tapahtu et me ei pistetty sitä sen kämppistä pihalle ja muutettu siihen ihanaan asuntoon (on kyllä tosi vanha ja pintaremppaa vailla) vaan me hankittiin Pukinmäestä se tylsä kolmio???!!!! Sittemmin ukkoni serkku (joka omistaa sen toisen puolen siitä) muutti siihen ja me ollaan oltu yhteydessä kaiken maailman lakimiehiin ja yritetty selvittää voitaisko saada se asunto takas. Niin hieno ja loistavalla paikalla ja muistaakseni kattohuoneisto!!! Ja kun se on Takun lapsuudenkoti, niin sehän asu siinä ilmaseks, ja sit kun muutti mun kaa yhtéen niin melkeen 700 euroo vuokraa piti alkaa maksamaan tylsästä kämpästä huonolla alueella!!! MITÄ HELVETTIÄ MEIDÄN PÄÄSSÄ ON VOINU LIIKKUA????!!!!!! Ilmeisesti ei sitten niin yhtikäs mitään!

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit