Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Viimeksi katsomasi elokuva 3 !

Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 05.04.2009 14:46
the Spongebob Squarepants Movie [Paavo Pesusieni - elokuva]
Kävin kaverillani, ja päätettiin katsoa joku elokuva... Ja päädyimme lopulta Spongebobiin Spongebob on ehkä yksi häiriintyneimpiä piirrossarjoja joita tiedän... ja niin oli tämä leffakin. Juoni oli yksinkertainen – Plankton haluaa valloittaa maailman Crabby Pattyn reseptillä ja käyttää mielenhallintaa, kuningas Neptunen kalju paljastuu ja Spongebob sekä Patrick lähtevät pelastamaan Bikini Bottomia.

Tätä kieroutuneempaa ja surrealistisempaa lastenleffaa saa 2000-luvulta etsiä...
Parasta oli kuitenkin David Hasselhoff.

La Mala Educación [Huono Kasvatus]
Pedro Almodovarin vaikuttava leffa tuli telkkarista, om nom. Meni heti kovikselle turvaan – mutta olihan se silti pakko katsoa. Pidän tästä elokuvasta erittäin paljon, koska se muistuttaa yhtä toista lemppariani, Hedwig and the Angry Inchiä aika paljon. Voimakas kasvukertomus joka on upeasti näytelty ja kuvattu.
Ja kuten joskus olen jo tainnut tämän leffan yhteydessä todeta... Fele Martinez *-*

A Secret Window [Salainen Ikkuna]
Nauhoitin Stephen Kingin ja Johnny Deppin nimen mainitsemisen perusteella, mutta lopulta päädyin koomautumaan telkkarin ääreen illalla, ja katsoin tämän jo eilen illalla. Silmät luppasivat, mutta jännitys piti hereillä. Secret Window oli todella hyvä – taattua Stephen Kingiä. Onneksi otin nauhalle!
Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 05.04.2009 18:11
Katsoin viimeksi sen kotimaisen Sauna kauhuelokuvan, ja voin kyllä suositella kaikille
Elokuva oli upeasti tehty ja siinä oli mielenkiintoinen idea, ei aina sitä perus teinienlahtausta.
Eli ihan 10+ elokuva ja vielä suomalainen

Toinnen elokuva joku tuli eilen katsottua oli sellainen kauhuraina kuin Amusement, joka kertoi kolmesta kaveruksesta, jotka joutuivat jonkun psykopaatin sairaiden pilojen kohteeksi.
Elokuva oli melkoisen tasaista kuraa, ainoa mikä aiheutti vilunväristyksiä oli elokuvan keskellä esiintyvä pelle kohtaus Elokuva muistutti melko paljon saw elokuvia.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 05.04.2009 19:48
Eilen vietin koti-iltaa sairaan pikkusiskon seurana, ja katsottiin pari elokuvaa.

Ensin pikkusiskon valinta, eli PS. Rakastan sinua. Lyhykäisyydessään: nuori, rakastunut aviopari, mies kuolee, nainen jää kolmenkymmenen korvilla leskeksi. Syntymäpäivänään saa kakun, ja kirjeen, jonka aviomiehensä on kirjoittanut ennen kuolemaansa. Sitten kuluvan vuoden aikana seuraa lisää kirjeitä. Odotin hillitöntä tuskan vollotusta ja ällölällyä uutta rakkautta, mutta elokuva onnistui yllättämään positiivisesti. Itseasiassa se oli kypsä ja oikeasti koskettava elokuva, ja se klassinen uusi rakkauskin sivutettiin tyylikkäästi. Ja lisäksi sai katsella sivussa irlannin upeita maisemia ja pirun kauniita kenkiä.

Sitten minun valintani, Hellboy II. Valitsin koska ystäväpariskunta hehkutti tätä niin loistavaksi. Olihan tämä ihan hyvä, viihdyttävä, mutta en välttämättä katsoisi uudestaan. Moraali, joka oli tungettu mukaan vähän väkisin, tuntui täysin ylimääräiseltä ja teennäiseltä elementiltä. Olisi toiminut minulle paremmin perinteisenä supersankari mäiskeenä.
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Lähetetty: 05.04.2009 23:50
The Illusionist - Silmänkääntäjä.
Tämä on ollut minulle jo pitkään niitä "must see" -listalla olevia elokuvia, joita ei kuitenkaan tule koskaan vuokratuksi elokuvavuokraamosta. Tänään The Illusionist kuitenkin tuli televisiosta.

Neil Burgerin ohjaama romantiikkaa ja hienoja silmänkääntötemppuja sisältävä elokuva oli mielestäni todella upea. Rakastan 1800-luvusta kertovia elokuvia ja tämä oli äärimmäisen kaunis kuvaus tuon ajan ihmisistä ja ajoista. Hieno musiikki ja erinomainen kuvaus, hieman kellastunut kuva ja reunoilta tummempi, täydensi elokuvan lähes täydelliseksi.

Asetelma on elokuvassa tietysti se perus: Eri yhteiskuntaluokista olevat nuoret eivät saa toisiaan, mutta tapaavat vuosia myöhemmin ja yhä rakastavat toisiaan tulisesti. Rakkauden esteenä on vain vallankahvassa kiinni oleva pahis (prinssi Leopold jota näyttelee Rufus Sewell). Elokuvan juoni on siis melko yksinkertainen, mutta se on tehty ehdottoman viihdyttäväksi ja säväyttäväksi hyvän käsikirjoituksen ja ohjauksen avulla. Rakkaustarina oikeasti kosketti jopa minua, leffaromansseille sydämensä kovettanutta.

Edward Norton ja Jessica Biel tekivät todella hyvät roolisuoritukset ja saivat hahmoihin syvyyttä.

I liked this. A lot.
Kirjoittanut: Equilibrium (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 06.04.2009 01:51
Noniin. Ilmoitetaan että nyt minäkin sain katsottua elokuvan sauna. Tämä ollut jo jonkun aikaa koneella, mutta arastellut katsoa pettymyksen uhalla. Kiitos teidän suositusten katsoin. En pettynyt. Oli hyvä. Tällaista tunnelmaa mä haen elokuvalta.
Kirjoittanut: SeKukaVaaniiSängynAlla (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.04.2009 07:40

Lainaus: Faith Black

The Illusionist - Silmänkääntäjä.

Samaa mieltä oon sinun kanssa. Aikoinaan ostin tuon itselleni sokkona kun vaikutti niin mielenkiintoiselta ja eipä ole tarvinnut katua! Edward Norton on myös yksi lempinäyttelijöistäni joten senkin puolesta leffa oli loistava
Kirjoittanut: Dark Eyes (Inkvisiittori)
  • Lähetetty: 06.04.2009 09:24
Mikäli tuosta Illusionistista piditte, niin suosittelen lämpimästi katsomaan myös The Prestige -leffan, jossa vähän samoissa asetelmissa asettuvat vastakkain Hugh Jackman ja Christian Bale.
Kirjoittanut: Holy (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 06.04.2009 12:16
Twilight - Houkutus

Käytiin katsomassa ystäväni, sen pikkusiskon ja pikkusiskon kaverin kanssa. En ole kirjaa lukenut, mutta elokuva oli ehkä lähinnä koominen silloin, kun ei ollut tylsä. Bella esittäjällä oli suurimman osan ajasta rasittavan apaattinen ja tylsistynyt ilme. Alun ollako vai eikö olla -jahkaus oli lähinnä koomista: Edward:"Emme voi olla ystäviä." Bella: "Miksi?" E:"En kerro." B: "Ok." Seuraa jakso, jossa ei näytetä Bellan menevän lähellekään Edwardia. Edward marssii Bellan luo. E: "Miksi et jätä minua rauhaan?!" (tai ainakin tälläinen mielikuva minulle jäi...)
Ja sitten se puissa hyppiminen, josta joku jo mainitsi. Kuten ystäväni sanoi leffan jälkeen "Onhan se aika huvittavan näköistä, kun vampyyri kipittää puunrunkoa ylös kuin mikäkin turboahdettu orava."
Kuuluisa komeuskysymys. Ainoa mun mielestä komea mies koko leffassa oli kyllä se ihmissusi-intiaanipoika (Jacob tai joku). Edward nyt vaan näytti ihan tavalliselta mieheltä, jolle on laitettu kilo valkoista naamaväriä ja kulmakynää. Ja voisin melkein vannoa, että myös huulipunaa... Oon ihan tottunut siihen, että oopperassa harmaapäiselle sopraanolle hoetaan, että "oi nuori ja ihana kaunottareni" (ja on sielläkin pahimmillaan aika koomisia tilanteita) mutta leffassa sama idea vaan ei toimi. Vaikka makuasiahan se on...
Leffassa ei kyllä ollut myöskään mitään pelottavaa tai muutenkaan kauhua, mutta ei kai sen ollut tarkoituskaan olla kauhuleffa.
Oli siina jotain ihan hyviäkin kohtia. Ehkä olin vain jotenkin väärin asennoitunut.

Sauna

Käytiin katsomassa Dipolin ilmaisnäytösessä, jossa sitten elokuvan jälkeen tuottaja ja ohjaaja vastasivat kysymyksiin. Hyvä niin, koska olin leffan jälkeen täysin pihalla siitä, mitä siinä oikeastaan tapahtui... Etenkin alku oli kyllä kuviltaan kaunis, ja oli leffa ajoittain pelottavakin. Tosin vähän häiritsi se, että olin suurimman osan ajasta ihan sekaisin enkä kuullut kaikkia reploja varsinkaan alussa. Hyvä, kun ei ollut hirveästi mäisketaistelukohtauksia.
Ymmärrän kyllä, että elokuvan saunan ei haluttu muistuttavan rantasaunaa, mutta tuossa betonibunkkerissa oli kyllä sellainen vika, ettei se muistuttanut saunaa lainkaan. En kyllä käsitä, mistä kaikki henkilöt (joista kukaan ei vielä ollut edes käynyt siellä) tiesivät, että kyseessä edes oli sauna...
Loppukeskustelussa kävi ilmi, että elokuvassa on alunperin ollut erilainen loppu, johon kuului yksi hahmo (nk. pääpahis) lisää. Rahoittajat pitivät sitä kuitenkin liian vaikeana, joten loppu leikattiin erilaiseksi ja suurin osa viittauksista ko. hahmoon noin elokuvan puolivälistä alkaen poistettiin. Osa viittauksista kuitenkin on siellä yhä. Kun juttelin leffasta ystäväni kanssa, huomasimme, että moni meitä hämännyt juttu selittyi tällä. Mielestäni leffa on kärsinyt tästä ratkaisusta. Toisaalta on hienoa, että elokuvasta puuttuu pahan henkilöitymä, ja paha todella tulee ihmisistä itsestään.
Kiinnostuneille tiedoksi, että DVD-versiosta löytyy osa tästä poisleikatusta materiaalista sellaisena easter egginä vai miksi niitä nyt kutsutaan (näin ainakin ymmärsin ohjaajan puheista. Hän aikoo kuulemma vielä joskus leikata leffaan sen toisenkin lopun.) Niin että siitä vain tutkimaan näin pääsiäisen kunniaksi.

Seitsemän laulua tundralta

Nenetsinkielinen taide-elokuva/näytelmäelokuva kertoo seitsemän tarinaa nenetsien elämästä Siperiassa tsaarin ajalta sosialismin kaudelle. Koskettavia, kauniita, eksoottisia ja kiehtovia tarinoita alkuperäiskansan kulttuurista ja sen kohtaamista ongelmista. Varsinaista dokumenttityylistä selittelyä ei ole, mutta silti tapahtumia pystyy ymmärtämään melko helposti. Rauhallinen, kaunis mustavalkoelokuva.
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Lähetetty: 06.04.2009 19:22

Lainaus: Dark Eyes

Mikäli tuosta Illusionistista piditte, niin suosittelen lämpimästi katsomaan myös The Prestige -leffan

Itse suosittelisin melkeimpä päinvastoin. The Prestige on mielestäni täysin erilainen, kuin The Illusionist, jossa juoni ja tarina oli kevyt, mutta toteutus upea, kun taas The Prestige oli huomattavasti monimutkaisempi ja välillä oli vaikea pysyä kärryillä. Hugh Jackmanista huolimatta, en pitänyt ollenkaan The Prestigestä. Vaikka molemmissa käsitellään taikuruutta, elokuvat ovat keskenään hyvin eri maailmoista ja hyvin eri tavalla toteutettuja (käsikirjoitus ja ohjaus).
Kirjoittanut: HtorakiM (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: HtorakiM
  • Lähetetty: 09.04.2009 10:40
The Man Who Fell to Earth

Näin tämän viimein ja olipahan raskas, synkkä, surullinen sekä monitasoinen elokuva - eli kaikinpuolin ensiluokkainen näin pääsiäisen tienoille. Bowie ei ole mikään tähtinäyttelijä, mutta tällä kertaa herra on päässyt rooliinsa oikein kunnolla. Itse asiassa tässä taisi käydä niin, että miehellä jäi rooli päälle pariksi vuodeksi. Ei mikään ihme.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit