Gootti.net

Öljyvärimaalaus

Kirjoittanut: DeadlyNightshade (Aktiivi)
    • Arvo: Mahtigootti1500
    • Lähetetty: 03.02.2009 20:56
    Harrastatko öljyvärimaalausta, satunnaisesti tai vähemmän satunnaisesti? Tule tänne jakamaan kokemuksiasi ja vinkkejä.

Tarkoituksenani olisi aloittaa öljyvärimaalaus. Muutaman maalauksen olen jo tehnyt, joten jonkin verran kokemusta on. Suurin ongelmani on kuitenkin tarvikkeet, joita minulla ei kotona ole, ja vapaa-aikanakin olisi ihanaa päästä maalaamaan.

Löytyykö Helsingistä kohtuuhintaisia taideliikkeitä, joista saisin ostettua öljyvärisetin (sisältäisi perusvärit, siveltimiä ja kenties muitakin tarvikkeita) ja lattiatelineen ilman, että joudun maksamaan siitä 300€? Tai olisiko sinulla kenties kaapin pohjalla avaamaton öljyväri-starttipakkaus, jonka olisit halukas myymään? Värien tulisi mielellään olla laadukkaita, esim. Winsor & Newton on kokeiltu ja hyväksi havaittu. Muitakaan tarvikkeita en mielelläni halpiskaupoista ostaisi. Ammattilaisen välineet ovat kuitenkin turhan kalliit, koska saattaa olla, että uusi harrastus ei enää kotiin tuotuna miellytäkään.
    Kirjoittanut: Myria (Aktiivi)
    • Arvo: Mahtigootti+
    • Lähetetty: 03.02.2009 21:25
    Ilmoittaudun! Helsingin kuvataidekoulussa vuodesta -98, tällä hetkellä PIMA eli piirustuksen ja maalauksen työpajassa. Öljyväreillä olen malannut, joskin harvakseltaan, kutakuinkin kahdeksan vuoden ajan. Itse en värejä omista (pohjat hankala säilyttää, tilan ahtautta ylipäätään, vaatisin liian montaa eri sävyä, homma _haisee_ jne.), mutta kuviksessa on kyllä tullut maalailtua.

Ekana tulee mieleen Tempera, kun taidetarvikeliikkeistä puhutaan. Ei ihan huippuammattilaistasoa, muttei halpisrojuakaan. Stockan Akateemisellakin myydään ainakin pensseleitä ja värejä. Pohjat eivät ole nekään mitään hirveän kalliita, ainakaan jos valmiina ostaa. Koko tietty vaikuttaa hintaan, suunnilleen A4-kokoinen maksaa sellaiset neljä euroa.
    Kirjoittanut: Kisse (Jäsen)
    • Arvo: Edistynyt
    • • Muokkasi: Kisse
    • Lähetetty: 04.02.2009 15:27
    Stockalta löytää kyllä hyvin merkki-tuotteita kohtuu hintaa, startti - pakettajakin on joka lähtöön. Värit on aika riittoisia kun käyttää oikein, pohjia löytää aika halvalla melkeen mistä vaan.
    Eniten maksaa maalausteline, omani sain joululahjaksi pari-vuotta sitten, ihan ammattilais tasoa. Voisin kyllä kuvitella, että jostain voisi käytettynäkin löytää ja pienempien töiden maalaus toimii ihan pöydälläkin

Ite oon maalannu enempi öljyväreillä pari viimestä vuotta, aiemmin käytin lähinnä akryylivärejä. Ainoat rajoittavat tekijät tuppaa olemaan tilan ja ajan puute, lisäksi avokki rutisee että tärpätti ja värit käryää (ateljeenani toimii olkkari) vaikka hajutonta tärpättiä käytänkin.

Teknistä kokemusta oon kartuttanut ihan kouluissa, ensin kuvis ylä-asteella ja sittemmin Torkkelin lukiossa. Nyt keväällä haen opiskelemaan useampiinkin paikkoihin kuvataidetta opiskelemaan, mm. Kuvataide akatemiaan.
    Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
    • Lähetetty: 04.02.2009 17:54
    Turhaa aloittaa tälle omaa aihettaan, jatkakaapa täällä: http://www.gootti.net/keskustelu/4_184_0.html

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
      Järjestä treffit