Vastaillaanpa sitten tässä tekemisen puutteessa...
1. Ikä, sukupuoli
-24, nainen
2. Mitkä asiat määrittävät sinut goottityylin edustajaksi?
-Goottiestetiikan mukainen tai ainakin sitä mukaileva pukeutuminen
3. Kauanko olet edustanut ko. tyyliä?
-Kymmenisen vuotta
4. Mistä hankit vaatteesi?
-Nettiputiikeista ja -huutokaupoista, goottivaatteita myyvistä liikkeistä, vaateketjujen liikkeistä (Zara, H&M, Vero Moda...)
5. Mitä vaadit goottivaatteeltasi? (Vastauksessasi huomioi mm. vaatteen ulkonäkö, värit, merkki, kestävyys/laatu, ym)
- Oli kyseessä mikä vaate hyvänsä, kiinnitän huomiota ensin sen ulkonäköön ja sovittaessa myös istuvuuteen sekä siihen miten se sopii vartalooni. Goottivaatteiden laadusta puhutaan paljon, ja itse yritän välttää niitä merkkejä joiden vaatteista olen lukenut runsaasti negatiivista palautetta. Muuten merkillä ei ole niin paljon väliä, ainoan poikkeuksen tekee vain Lip Service mutta tämänkin merkin vaatteissa on ulkonäkö etusijalla, ei niinkään merkin tuoma statusarvo.
6. Kuvaile mielestäsi tyypillisimmät goottityylin housut?
-Mustaa farkkumaista hieman venyvää kangasta (onkohan se nyt sitten nimeltään twill?), joka on kuorrutettu d-lenkeillä, vetoketjuilla ja kaikenlaisilla muilla metalliyksityiskohdilla.
7. Onko mielestäsi tällä hetkellä tietyn tyyppisistä housuista ylitarjontaa? Millaisista?
-Yllä kuvailemani kaltaisia housuja löytää varmasti jokaisesta "alan" putiikista. Suurin osa niistä on myös huonolaatuisia, ja mitoitus on aasialaisen pientä. Myös pillimallin housuja löytyy aika tavalla, mutta niiden sopivuudesta yli 34-kokoisille ihmisille voidaan olla monta mieltä...
8. Mitä yksityiskohtia ja elementtejä toivot goottityylin housuihin?
-Olen nyt varmaan vuoden verran käyttänyt pääasiassa hameita, koska en ole löytänyt mieleisiäni housuja. Ainoan poikkeuksen tekevät Lip Servicen
Gangsta Pranksta -malliston caprit. Toivoisin housuilta ensisijaisesti sitä, että ne olisivat käyttökelpoiset = ei liian matalat vyötäröltä, suora lahje joka voi leventyä alaspäin aavistuksen, hyvin istuvat ja mitoitukseltaan järkevät. Yksityiskohtien ei tarvitse hypätä silmille, koska housut ovat minulle ensisijaisesti arkivaate ja niiden pitäisi mukautua moniin tilanteisiin. Ihannehousut olisivat ehkä sellaiset, joissa on Lip Servicen tapaan mielenkiintoisia mutta silti hienovaraisia yksityiskohtia sekä sellainen malli jota voi pitää kokoon 40-42/L-XL/uk16/us14 pukeutuva henkilö.
9. Mihin suuntaan goottivaatetuksen tyyli on tällä hetkellä mielestäsi kehittymässä?
-Jaa-a. Ehkä pin-up ja burlesquehenkisyys ovat nousemassa pinnalle kaikista huomattavimmin. Odottelen myös mielenkiinnolla, koska steampunk rantautuu Suomeen vai rantautuuko ollenkaan.
Life isn't about finding yourself,
it is about creating yourself.