Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Pintaliitäjä sulautumassa salaa joukkoonne! Beware!

Kirjoittanut: Wallruse (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 27.11.2009 21:23
Olen Onnela-tyyppinen pintaliitäjä/pelimies ja tavoitteenani on sulautua salaa joukkoonne!

Hieman taustaa:

Olen kohta 25-vuotias mies Oulusta. Kuuntelen trancea ja bailaan usein "tavis teinien" suosimissa paikoissa, kuten Onnelassa ja Cabaretissa. Omaan liki täydellisen pintaliitäjä-lookin (meinaan siis lookkia, en ulkonäköä). Vaikka tuppaankin käymään viihteellä ns. "pissis" paikoissa, niin silti hyvin useasti (naispuoliset) tulevat avautumaan kuinka pinnalliselta näytän. Mutta koska osaan pelata Onnelaa, osaan myös vastata syytteisiin. Katson heitä intensiivisesti saarnan aikana silmiin jonka jälkeen kysyn tanssimaan. Ja kehtaan väittää, että 80 % varmuudella he tulevat. Tanssiminen taas johtaa suuteluun, suutelu puolestaan seuraavaan etappiin ja niin edelleen...

Jokin aika sitten sain tavallista suuremman saarnan metroseksuaalisesta tyylistäni. Nainen kehtasi väittää, ettei minusta ole muuhun kuin pintaliitäjäksi. Tällä kertaa en kysynyt tanssimaan, vaan jäin pohtimaan onko asia tosiaan näin. Minuuttia myöhemmin operaatio "gootti" oli alkanut. Päätin siis muuttaa ulkoisen tyylini 180 astetta ympäri ja todistaa itselleni, että kykenen muuntumaan. Tiedän, että nyt jotkut huutelevat ettei gootiksi muututa pelkästään pukeutumalla. Ja heille voin todeta: olette oikeassa

Tapahtumaa seuvaavina viikkoina tuhlasin useamman satasen goottityylisiin hepeneisiin, koruihin, riipuksiin, sormuksiin, mitä eriskummallisimpiin killuttimiin ja jopa meikkeihin(!). Paikalliset kirpparit, keskustan koruliikkeet ja monet muut kaupat tuli kierreltyä. Huvittavinta oli silti miehenä mennä ostaan meikkejä... Joka tapauksessa olin päättänyt ottaa tosissani tämän muuttumisleikin.

Tyylistäni on siis tarkoitus tulla "hot" goth look, eli vapaasti suomennettuna synkkä, mutta seksikäs. Vivahteita on muualtakin kuin goottimaailmasta, sillä esimerkiksi ulkonäöllisinä esikuvina toimivat rock-tähdet kuten Jussi69 ja Ville Valo. Silmillä tulee olemaan suuri merkitys (niillähän ne naiset hurmataan).

Alkuperäisenä tavoitteena oli siis todistaa itselleni, että mahdun muuhunkin kuin pintaliitäjän lookkiin. Mutta nälkä kasvaa syödessä, jotenka luonnollisesti tavoitteeni laajenivat. Haluan onnistua "projektissani" siinä määrin, etteivät todelliset gootit osaa tunnistaa minua omiensa seasta. Niinpä minun on vähintään pystyttävä liikkumaan goth/rock/hevipaikoissa ilman polttavia katseita. Lisäksi tarkoituksena on jututtaa mahdollisimman montaa henkilöä heidän omista aiheistaan jäämättä kiinni siitä, etten tiedä rock/hevi/gootti topikeista juurikaan mitään (rankin musiikki mitä (harvoin)kuuntelen on Kotiteollisuus ja HIM). Ja luonnollisesti yhtenä pyrkimyksenä on päästä vähintään suutelemaan kaunista goottinaista...

Nämä "sulautumis" reissut tulen siis suurimmalta osin tekemään Oulun yössä ja mahdollisesti myös Tampereella. Projektin aikataulusta sen verran, että ensiesiintyminen olisi tarkoitus saada viimeistään joulukuussa. Jatkan projektia useamman kuukauden. Ja tässä vaiheessa haluaisinkin esittää kysymyksen: onko gooteilla jotain suurta tapaamista Suomessa, jossa kaikki eivät tunne toisiaan ja jossa on oikeasti populaa. Semmoinen nimittäin sopisi minun viimeiseksi haasteeksi mitä parhaimmin. Ja ehkäpä projektin loputtua voisin julkaista kuvatkin, mikäli sikäli ketään ylipäätänsä kiinnostaa...

- Wallruse -

ps. Ja jos tämä viesti sai jonkun provosoitumaan (tai innostumaan), niin hyvä. Enpähän kirjoittanut turhaan
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.11.2009 22:19
Jos olet tosissasi niin aika hauskan kuuloinen homma, suosittelisin pitämään vaikka blogia jutun edistymisestä :P
Kirjoittanut: Layil (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.11.2009 22:33
Haha... Aika hyvä kyllä jos tuo onnistuu. Toivottavasti en oo itse "uhri" :'D asustelen Tampereella. Löytyyhän noita gootti klubeja sun muuta ja tällä foorumilla "tapahtumat" osiosta löytyy tietoa niistä aika hyvin
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 27.11.2009 23:15
No hehheh, täällä Oulussa on jo valmiiksi sun kaltaisia "hot goth"-äijiä, jotka luulee olevansa v-n kuumia, joten sulla on kilpailijoita! ; D
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 27.11.2009 23:22
Mielenkiintoinen idea, tohdinko udella kuinka kauan tämä idea konkreettisesti muhi mielessäsi ?

Suunnitelmasi kuulostaa sinällään mielenkiintoiselta; uhmaat Suomen pientä ja sisäsiittoista goottiskeneä jossa kukaan ei anna kellekään, mutta silti kaikki ovat olleet kaikkien kanssa - näin kuvainnollisesti. (; Edistymisestä olisi mielenkiintoista lueskella jostakin blogintyyppisestä, tms.

Ja itse tapahtumat sekä häppeningit ovat kohtalaisen vähissä, Tamperseellä löytyy kesäisin Lumous sekä vielä 16.1 löytyy viimeinen Schatten-iltama Laternassa. Käsittääkseni siellä rupeaa pyörimään LWS johonkin väliin, kyseisestä klubista en tiedä sitten sen enempiä.

Helsingin alueella taasen löytyy joka kuun viimeinen torstai anniskeluravintola Lady Moonissa Club Anvil, 2.12 lähtee pyörimään viimeinen Tragic Disco anniskeluravintola Lepakkomiehessä, 12.12 taasen löytyy Charnel Haus paikkana Darkside. Lisäksi Helsingissä nähdään 22.1 Syn/\psi joka järjestetään tuttuun tapaan Ravintolalaiva Wäiskissä.
Lisäksi muistelisin 1.1 ollen jonkin tapahtuman...?

Joten ei muuta kuin rytkyt niskaan, pakkelit naamaan ja radalle.

Post scriptum. Mikset kokeilisi ottaa goottipoikaa ?
Kirjoittanut: Aural (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 28.11.2009 00:02
Haha, aivan loistavaa. Allekirjoitan parin edellisen sanat blogista, on tuo nyt sen arvoinen projekti!
Liity ihmeessä Tampereen joukkoon tummaan. Väitän, ettei olisi edes kohtalokasta "jäädä kiinni" moisesta sulautumista. : D
Kirjoittanut: MustaHukka (NeppaGootti)
  • Lähetetty: 28.11.2009 00:25
Uujeah! Väliaikaraporttia odotellessa Ja kuvia kanssa kiitos Niin ja tosiaan...TERVETULOA!
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 28.11.2009 00:39
MustaHukka, eikös se vähän pilaa ideaa, mikäli antaa murusia kansalle ennen itse audienssia ? Joku länttää kuitenkin kuvan jokaisen klubin ovelle notta "Varokaa, joukossamme on vakooja".
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 28.11.2009 01:30
Ikävää tietysti sinun kannaltasi, mutta vaikka gootit ovatkin pitkälti pinnallisia, naisilla on yleensä aivot. Varoitus; jos et tiedä mitään goottimusiikista (ei, sitä ei ole Nightwish tai 69Eyes) niin olet kusessa. Jos et kykene keskustelemaan kirjallisuudesta, olet kusessa. Jos et tiedä mitään skenestä, olet kusessa. Tee siis taustatutkimuksesi perusteellisesti; anyone can be a lame Hot Topic -mall goth. Minua naurattaa ja huvittaa tämä projekti suunnattomasti - ei skeneen sulautumisessa pintapuolisesti ole mitään haastavaa, ihan kuin tämä olisi joku katkeran miehen Waterloo tai jotain. Suap nähhä mitä kenkä tekkee.
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.11.2009 02:19

Lainaus: Heetteri

Varoitus; jos et tiedä mitään goottimusiikista (ei, sitä ei ole Nightwish tai 69Eyes) niin olet kusessa. Jos et kykene keskustelemaan kirjallisuudesta, olet kusessa. Jos et tiedä mitään skenestä, olet kusessa. Tee siis taustatutkimuksesi perusteellisesti; anyone can be a lame Hot Topic -mall goth. Minua naurattaa ja huvittaa tämä projekti suunnattomasti - ei skeneen sulautumisessa pintapuolisesti ole mitään haastavaa, ihan kuin tämä olisi joku katkeran miehen Waterloo tai jotain.

Miulla tuli ekana mieleen Donnie Brasco, tosin tässä ei ole henki kyseessä vaikka paljastuisikin soluttautujaksi :P Itse näen koko homman todella mielenkiintoisena sosiaalisena tutkimuksena; kuinka paljon johonkin alakulttuuriin pystyy perehtymään ainoastaan opiskelemalla ja tarkkailemalla ja pystyykö sillä tavoin sulautumaan joukkoon huomiota herättämättä. Pakko myöntää ettei itsestä olisi moiseen, muutaman kerran olen ns. "pintaliitopaikoissa" iltaa istunut ja jokaisen seurauksena on ollut armoton vitutus sekä yleisen ilmapiirin että paikan palvelun suhteen.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit