Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Itsepuolustus

Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 04.04.2008 08:10

Lainaus: Gocom

Itse kyllä "vääntäisin" hyökkääjän pallit irti vartalosta

Se vetää isommankin äijän polvilleen!

nimim. vahingossa liian lujaa Steampunkissa :'D
Kirjoittanut: emmelin (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 04.04.2008 16:00
Ei Combattiin ole mitään ikärajoja. Mukava tapa purkaa energiaa ja ehkä samalla hyötyäkin vielä jotakin. Itse olen lajiin kovastikkin tykästynyt, vaikken mikään liikuntaihme olekkaan. :>
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 04.04.2008 16:35

Lainaus: emmelin

Ei Combattiin ole mitään ikärajoja. Mukava tapa purkaa energiaa ja ehkä samalla hyötyäkin vielä jotakin. Itse olen lajiin kovastikkin tykästynyt, vaikken mikään liikuntaihme olekkaan. :>

no tuohan on loistava.nyt jos löytäisi mahd. jonkun seuran...
Kirjoittanut: CybellaTraurig (Aktiivi)
  • Lähetetty: 05.04.2008 01:38

Lainaus: BronzeRain

Tuota minäkin olen joskus miettinyt, että tuleeko niitä itsepuolustus-juttuja sitten tositilanteessa oikeasti käyttäneeksi

Niin, minustakin tuntuu, että niistä on apua vain sillon kun ne oikeesti tulee selkäytimestä. Kyllähän jonkiilaiset taidot antaa itseluottamusta ettei ihan häsäriin mene kun joku käy kimppuun, mutta vaikee niitä liikkeitä on puhtaasti muistaa siinä tilanteessa Ja jos ei mene juuri oikein se liike niin sillä ei välttämättä ole enää mitään tehoa, niin sepä siitä..

Baarissa kun on tullu tuntemattomilta nyrkkiä kohti niin en oo kyllä ehtiny mitään tekemään, eli ei oo mulla vielä ainakaa mitää selkäytimessä että ihan automaattisesti blokkaisin iskun, vaikka oon paria itsepuolustuslajia harrastanut tässä
Kirjoittanut: Thrillence (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 05.04.2008 01:43
Yksi kaverini pikkuveli on harrastanut samaa lajia kuin minä noin nelisen vuotta, ja sillä tulee ihan refleksinä kaikki blokkaukset. Pari kertaa olen päässyt yllättämään kun olen pitempi, mutta pääsääntöisesti saa torjuttua kaikki iskut Olis kiva tietää lähtiskö ihan tosipaikassa siltäkään torjunnat oikeaoppisesti, sellaisessa tilanteessa kun ei ole ollenkaan aikaa ajatella, vain toimia.
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Lähetetty: 06.04.2008 13:07

Lainaus: Thrillence

Olis kiva tietää lähtiskö ihan tosipaikassa siltäkään torjunnat oikeaoppisesti, sellaisessa tilanteessa kun ei ole ollenkaan aikaa ajatella, vain toimia.

Tuskin lähtisi, ellei sitten ole perstuntumalla niitä liikkeitä opetellut ja toinen antaa aikaa miettiä liikkeitään.. Itse olen meinaan harrastanut mm. karatea (lolasdfg), kung fua sekä jonkin verran krav magaa sekä vapaa-ajallani tykkään sparrata. Ja voin sanoa, että tositilanteessa ei rupea miettimään minkään sortin iskuja, sarjoja tai blokkauksia.

Juu, Chrys-setä hiljenee tältä päivältä
Kirjoittanut: Thrillence (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.04.2008 22:39

Lainaus: Chrystalis

Ja voin sanoa, että tositilanteessa ei rupea miettimään minkään sortin iskuja, sarjoja tai blokkauksia.

Näin kai sitten, en ole itse ikänäni joutunut todella itseäni puolustamaan niin enpä taida voida sanoa juuta enkä jaata Uskaltaisin kuitenkin väittää (tai en sittenkään), tarkoitan heittää ilmaan sellaisen jutun, että kun jotain kamppailulajia on harrastanut pitemmän aikaa, on siitä kuitenkin hyötyä tosipaikassa. Ainakin sillä tasolla, että kun on se voimantuoton teoria selkärangassa niin kyllä se siellä toiminnassa näkyy. Tai ainakin tämä on hypoteesini.
Kirjoittanut: Unholysacrament (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 10.04.2008 18:01
Itse en ole koskaan joutunut ihan tappaluun, voi johtua osaksi siitä että olen 194cm/110kg niin en ole ihan pieni. Usein kun joku ruvennut hyppimän nenille tai töniin enkä ole jaksanut sellasta pelleilyä katella, niin ovat luopuneet aikeistaan aika nopeasti kun olen vääntänyt käden selän taakse ja sillain miesten tavalla että tekee kipeää. Pyrin mahdollisimman viimeiseen asti välttämään löymistä, sillä uhkaavissa tilanteissa tunnen kuinka adrendaliini nousee ja jos alkaisin löymään, enkä itse saisi turpaani niin hakkaisin "vastustajaani" niin kauan että liike lakkaa kokonaan. Joskus joukko humalaisia kertyi ympärille ja alkoi huutelemaan "Saaaatanan palvoja!" "Juodaan verta!" ja tönimäänkin rupesivat, no pääsin sentäs vähin äänin pois tilanteesta kuitenkin.
Kirjoittanut: Gocom (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.04.2008 04:38

Lainaus: Unholysacrament

Itse en ole koskaan joutunut ihan tappaluun, voi johtua osaksi siitä että olen 194cm/110kg niin en ole ihan pieni.

Voin kuvitella Itkuunhan siinä lyönnin aikana ehtii se hyökkääjä pärskähtää kun tajuaa kuinka ison tyypin kimppuun on ajattelematta käynyt. Ainakin itse tarvitsisin jotakin kättäisompaa tuommoiseen urotyöhön, vaikka rekan - niin ja persoonan joka osaa ajaa sitä, vaikka rekkakuskin (vitsi, I'm not violent by nature).

Lainaus: Unholysacrament

hakkaisin "vastustajaani" niin kauan että liike lakkaa kokonaan

Se ekakin lyönti voi tappaa, erityisesti jos tekniikkaa ja kokoa löytyy. Ainoastaan elokuvissa 160 senttinen voittaa 210/150 kokoisen leipärautanyrkin. Tyypinhän nyrkki on pienemmän pään kokoinen, päähän siinä räjähtää kun nyrkki osuu naamaan (vaatii kuitenkin osumista)

Kirjoittanut: Unholysacrament (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 11.04.2008 08:10
Niinhän siitä helposti käy
Itsellä tuo pakoon juokseminen on vaan aika kyseenalainen juttu, sillä en ole kovin kova juoksemaan.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit