Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Etsitään asiakasta jakkujaksolle!

Kirjoittanut: Kazune (Jäsen)
    • Arvo: Asiantuntija
    • Lähetetty: 07.07.2010 15:08
    En tiedä kuuluuko tämä tänne mutta moderaattorit saavat toki tehdä työnsä jos tämä jotenkin sääntöjä rikkoo.

Opiskelen yksilöllisten vaatteiden artesaaniksi ja aloitan syksyllä toista vuotta. Koulutukseen kuuluu jakku joka on suunniteltu ja valmistettu asiakkaalle tämän toiveiden ja mittojen mukaan. Jakun valmistukseen täytyy kuulua vähintään yhtä seuraavista: värjääminen, painaminen, kirjonta, huovutus tai jotain muuta perinteistä käsityömenetelmää. Lisäksi vaatimuksena on että jakku ei ole mikään perus joka paikan jakku vaan sen on oltava jotenkin erikoinen.

Jakun suunnittelu tapahtuisi nyt kesällä internetin välityksellä ellei tapaaminen ole mahdollista ja mittojen otot + valmistus olisi sitten jaksujaksolla joka muistaakseni sijoittuu jonnekin joulukuun ja tammikuun ajoille. Talvelle kuitenkin.

Ongelma asiakkaan löytämisessä on tähän asti ollut se, että asiakkaan olisi tultava mittojen ottoon + vaadittaviin sovituksiin Koulutuskeskus Salpauksen toimipisteeseen Hollolaan sekä jakusta on maksettava koululle (tätä en ole käsittänyt itsekään) ainakin 60 € ja lisäksi minulle materiaalit jos asiakas ei osta niitä itse. Koululle maksettavasta summasta en ole ihan varma sillä en keväällä siitä kuullessani päässyt enää itse pääpirulle siitä vaahtoamaan ja opettaja joka siitä kertoi ei osannut sanoa tarkemmin, mutta jos minulta kysytään niin tuo on ihan käsittämätöntä.

Sen verran vielä työni laadusta että kuluneen vuoden aikana olen saanut kakkosia ja kolmosia asteikolla 1 - 3 joten en ainakaan huonoimmasta päästä ole ja asiakastöissä panostan vielä enemmän.

Eli jos olet jakkua vailla ja toistuva tuleminen Hollolaan sovituksiin ei tuota mielettömän suurta tuskaa niin laita yksityisviestiä minulle.
    Kirjoittanut: groomeri (Aktiivi)
    • Arvo: Mahtigootti+
    • Lähetetty: 07.07.2010 17:25
    Ohhoh, eli siis koulu vaatii siitä rahaa, että sinä teet jollekin jakun..? Aika omituista, jos kerran asiakas maksaa sen lisäksi vielä materiaaleista. Muuten voisin ilmottautua asiakkaaksi, mutta 60€+materiaalit kuulostavat melko suurelta summalta, varsinkin jos maksaa vielä itse työstä jotain.
    • Lähetetty: 07.07.2010 17:53
    Itse en työstä pyydä mitään muuta kuin materiaalikorvaukset ja lähetin juuri ryhmänohjaajalleni sähköpostia varmistaakseni vielä sitä 60 euroa koska minustakin se kuulostaa niin kohtuuttomalta kuin olla ja voi. Henk. koht. minusta koulu ei saisi vaatia siitä mitään mutta ryhmänohjaajani tuntien se on ihan mahdollista.
    Kirjoittanut: blood (Jäsen)
    • Arvo: Mahtigootti
    • Lähetetty: 07.07.2010 17:58
    Ei 60e+matskut nyt kovin kalliilta kuulosta MITTATILAUKSENA tehdylle jakulle. Mene ompelimoon niin maksat väh. 200e+matskut. Parhaimmillaan 100e saa täysin istuvan ja uniikin vaatekappaleen, eikä kauheasti tuon halvemmalla irtoa kaupastakaan, josko tahtoo jotain erikoista Hieman asiaan liittymätön kommentti ehkäpä, mut oli pakko. Ja itselle kelpais jos välimatka ei olisi kovin pitkä, nykyään niin laiskistunut vääntämään itse mitään.
    Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
    • Arvo: Platinagootti+
    • Lähetetty: 07.07.2010 19:21
    Ottaa minunkin kouluni jonkin verran väliä oppilastöistä. Ei tosin kyllä kuuttakymppiä taida ottaa kuin jostain hääpuvuista ym. Perustelivat sillä että työt kuitenkin tehdään koulun laitteistolla ja kaavapaperit ym. kulut tulevat myös opistolta, joten noilla tuloilla katetaan koneiden huoltoja ja muita sellaisia.
    Eikä todella ole 60+matskut paha hinta mittatilausjakusta. Kuten blood sanoi, ei tuolla hinnalla saisi ompelijaa normisti edes katsomaan siihen ompelukoneeseen päin. Ja kaupassakin laadukas vaate maksaa helposti satasia.
    Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
    • Lähetetty: 07.07.2010 19:50
    Kuusikymppiä plus matskut ei tosiaan ole paljon uniikkivaatteesta, mutta kun raha ei mene oikeaan osoitteeseen eli tekijälle niin summa kyllä mietityttää. Siksi toisekseen voi olla vähän vaikea kuitenkin loppupeleissä saada ketään "uhriksi" jos koulu vetää hinnat kaakkoon... No joo, enpä ole kyllä potentiaalinen asiakaskaan, kunhan ihmettelen.
    • Lähetetty: 10.07.2010 15:30
    Hinta ei tosiaankaan ole paha, ainoa mikä tässä kyrsii on se että se menee koululle.

Mutta opettajani ei suvainnut vastata sähköpostiini, liekö sitten lomilla vai mitä, joten en saanut varmistusta koululle maksettavasta summasta. Jos nyt sitten sanon että se on se 60 € (mutta se saattaa tosiaankin heittää suuntaan tai toiseen) ja siihen lisäksi hintaa tulisivat materiaalit niin kiinnostaako ketään?

Suunnittelu siis täytyisi aloittaa mahdollisimman pian vaikka valmistus onkin loppuvuodesta.
    • Lähetetty: 22.07.2010 14:48
    Anteeksi nyt vaan kovasti tuplapostaus mutta haluan nostaa tämän etusivulle.

Minulla ei siis ole edelleenkään asiakasta eikä opettajani ole vastannut sähköpostiini joten mistään ei ole mitään varmempaa varmuutta. Mutta jos edes vaikka tunnette jonkun joka tarvitsisi jakun niin kyselkää ihmeessä olisiko innokas teettämään sen minulla.
    • Lähetetty: 16.08.2010 17:44
    Koulu alkoi tänään joten sain varmistuken siitä paljonko jakun hinnaksi tulisi. Opettajani antoi melko ympäripyöräen vastauksen ja sanoi että koululle maksettava summa riippuisi jakun vaikeustasosta mutta jotain 60 - 70 euroa se olisi + materiaalit. Jakku on suunniteltava tällä viikolla eli jos joku täältä haluaa jakun niin on pienoinen KIIRE.
      Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
      Järjestä treffit