Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kitinät, narinat, vinkunat ja muuta valitusta!

Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 26.02.2011 14:01
En enää ikinä ala kuskailemaan yhtään ajokortitonta besserwisseriä yhtään mihinkään. Menee hermot näihin "Kyllä sä tuohon väliin ehtisit" yms. heittoihin. Kokeileppa itse ehtiä pikkuriikkiseen väliin kun renkaat on paskat ja keli on nollassa niin että ei tiedä onko se tie nyt jäässä vai sula vai mitä v***ua. Seuraavalta joka alkaa kortittomana neuvomaan revin pään irti.
Kirjoittanut: Holy (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 28.02.2011 00:00
Tekisi mieli tappaa joku byrokraatti...

Olen vaihdossa Espanjassa ja kämppiksen poikaystävän piti tulla tänään Chilestä muutamaksi viikoksi. No, eipä tullut kun (myöhästyneiden ja peruttujen lentojen takia) yli vuorokauden kestäneen matkan jälkeen ilmoittivat Madridin kentällä, että maahan ei ole asiaa, koska on syytä epäillä, että mies on aikeissa tulla laittomaksi työläiseksi (siis kyseessä on henkilö, jolla on hyväpalkkainen vakituinen työ Chilessä, ja joka kyllä tietää, että Espanjan työttömyystilastot ovat karmeat)!

Syy epäilyksiin? Miehellä ei ollut käteistä koko loman tarpeisiin, hostellista oli maksettu VAIN varausmaksu eikä miehellä ollut luottokorttia vaan pankkikortti. Ja tämähän on ihan kamalaa, koska kyllähän kaikki normaalit ihmiset matkustaessaan maksavat koko majoituksen etukäteen ja roudaavat mukanaan paria tonnia käteistä!

Kaikki viisumit, passit ja muut todistukset oli siis kunnossa (ja huom. chileläiset ei edes tarvitse viisumia, jos tulevat alle kolmeksi kuukaudeksi lomalle esim. Suomeen!) ja silti kaveria kohdeltiin kuin rikollista, kännykät ja muut otettiin pois, ei saanut edes tavata tyttöystäväänsä, käännytys järjestettiin heti, vaikka asianajaja yritti puhua lisää aikaa. Asianajajan mukaan asioita voisi vielä yrittää selvitellä niin, että mies voisi palata myöhemmin, mutta mies oli tietysti ihan raivona ja ainakin nyt sitä mieltä, ettei ikinä yritä uudelleen matkustaa Eurooppaan...

Voitte varmaan kuvitella, miltä kämppiksestäni tuntuu, eivät ole nähneet neljään kuukauteen ja kämppikselläni olisi opintoja vielä syyskuun loppuun... Lisäksi hän oli ostanut miehelle joululahjaksi liput Barcelonaan jalkapallo-otteluun ja nyt yllätykseksi liput lomalle Roomaan. Pariisissakin piti käydä ja viikon päästä olisi ollut täällä karnevaalit. Olen niin raivona heidän puolestaan! S*atanan rasistipoliisit, kai sitä nyt chileläiselläkin voi olla varaa matkustaa ihan vain lomalle peräti Eurooppaan?

Luulin jo, ettei hullumpaa voi enää tapahtua, kun keittiöveitseni takavarikoitiin Espanjan ja Ranskan rajalla. Niin, tiedoksi vain kaikille, että ennen pääsyä pitkän matkan juniin joutuu Espanjassa mahdollisesti matkatavaroiden läpivalaisuun terrorismin vastaisen taistelun nimissä ja mm. kaikki teräaseet takavarikoidaan. Tyyppi sitten käskytti minut kaivamaan huolella pakatun veitsen rinkan pohjalta ja ilmoitti minulle, että "Tämä on hyvin iso veitsi, ei tällaisen kanssa voi matkustaa junassa." ihan kuin se olisi maailman itsestään selvin juttu. Olin vähän että aha, matkustin kyllä just Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa ja Ranskassa ilman mitään ongelmaa. (Ja totta h*lvetissä jos olen terroristi ja haluan tappaa jonkun junassa, teen sen rinkan pohjimmaiseksi työnnetyllä patalappuun pakatulla keittiöveitsellä! Ihan oikeasti, pyssyn saa viedä junaan, jos on poliisin lappu siitä, että "ei musta näytä siltä, että tää aikois ketään tappaa"!!!) Yritin sitten selittää, että olen muuttamassa Espanjaan joksikin aikaa ja veitset on kalliita, mutta ei auttanut. Ei edes suostunut lähettämään kapinetta Suomeen...

Mutta tää tän iltanen oli kyllä kaiken huippu... Ok, olin kyllä tietoinen siitä, että Espanjan poliisi voi olla todella p-mainen ja oikeuslaitoksen toiminta kyseenalaista mitä tulee esim. maan omiin kielivähemmistöihin tai niihin, jotka törkkivät väärässä sävyssä maan lähihistorian kipupisteitä (mikä sekin on kamalaa, ei sillä), mutta luulin, ettei tuollaista kohtelua sentään saa osakseen, jos tulee maahan turistina ja parhaansa mukaan asiansa järjestäneenä!!!
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 28.02.2011 01:22

Lainaus: BronzeRain

Menee hermot näihin "Kyllä sä tuohon väliin ehtisit" yms. heittoihin. Kokeileppa itse ehtiä pikkuriikkiseen väliin kun renkaat on paskat ja keli on nollassa niin että ei tiedä onko se tie nyt jäässä vai sula vai mitä v***ua.

Nythän keli vasta pahenee kun alkaa lauhtumaan. Ferrari ei lähde mihinkään ja riisipussikin irtoaa risteyksestä kuin purkka tukasta tällä kelillä.
Kirjoittanut: Mortale (Aktiivi)
  • Lähetetty: 28.02.2011 05:43
Aamu lähtee hitaasti käyntiin. Neljäs työpäivä putkeen (onhan tuo lyhyt aika tiedän) ottaa voimille, kun ei ole tottunut heräämään 05.00. Vielä tämän jälkeen neljä aamua, pahimmassa/parhaimmassa tapauksessa tulee yks lisää, kiitos vartijoiden lakon :P Tietäähän tämä rahaa, mutta eikö vuorot voisi jaottua tasaisesti kolmeen viikkoon, eikä niin, että ensin monen monta päivää putkeen ja sitten pitkä vapaa. Ei sillä, on pitkä vapaakin kiva, mutta sellaisen jälkeen on aina vaikeaa asennoitua töihin.
Niin ja lakon myötä työpäivät loppuviikosta voivat pidentyä kahdeksasta tunnista kahteentoista tuntiin, pahimmassa tapauksessa kuuteentoista.
72,5h kahdeksaan päivään on ihan hyvä tuntimäärä, eikö? =) ja siis, se voi muuttua vielä esimerkiksi 84 tuntiin tai siitä ylemmäksikin.

Ja toinen kitinä, en osaa olla ilman lemmikkejä. Ja kotona ollessa kuulen, kun joku rapistelee pahvilaatikkoa tai kiipeilee kaltereita pitkin vaikka ei ole ketään sitä tekemässä.. Enkä ole edes ainut, äitini kuulee samaa.
Joku lisko olisi kiva, mutta terraariot yms maksaa niin kauhean paljon =( (mennään silti tänään eläinkauppaan kuikuilemaan elukka-tarjontaa)

Anteeksi sekava viesti, koneeni ei ole vielä käynnistynyt, vaikka siellä onkin pari kuppia kahvia.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 28.02.2011 06:35
Kymmeneltä edessä überlaajan alueen kattava tentti. Heräsin ajoissa jotta voin kerrata, a silti olen ihan varma että tulen reputtamaan. Ottaa päähän jo valmiiksi. Ei vain aivot pysty sisäistämään näin paljon tietoa.
Kirjoittanut: SuZiC (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 28.02.2011 07:29
Mua ottaa ihan käsittämättömän paljon päähän tää jatkuva ja melkein lamauttava väsymys. Eikä asiaa auta yhtään se, että joka helv. aamu herään neljän-viiden maissa riippumatta siitä mihin aikaan meen nukkumaan, eikä puhettakaan, että sais enää unta. Päivärytmi menee totaalisen sekaisin, kun nukkuu päiväunet, mutta pakko mikä pakko. Eiks yleensä vanhat ihmiset pärjää paljon vähemmillä unilla
Kirjoittanut: Cassandra (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 28.02.2011 07:40
Vihaan tätä jatkuvaa pelkäämistä, varsinkin kun ei ole mitään syytä pelätä. Vielä enemmän vihaan sitä siksi, etten pysty nukkumaan yksin ollessani. Nimimerkillä kaksi tuntia nukkunut viime yönä.
Ja onhan se mukavaa säpsähtää jokaista ääntä, kuten esimerkiksi omaa aivastustaan.
Kirjoittanut: Onnetontar (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 28.02.2011 16:08

Lainaus: Cassandra

Ja onhan se mukavaa säpsähtää jokaista ääntä

Minä myös säpsähdän yöllä kaikkia pikku ääniä... Vaikka välillä tosiaan on outoa, että kirjahyllystäni tippuu dvd, vaikka se olisi ollut siellä hyllyssä niin, että se ei tipu sieltä tosta vaan :/
Ja kun on huone täynnä julisteita niin yöllä ne näyttää pelottavilta
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 28.02.2011 16:26

Lainaus: mlrd

Nythän keli vasta pahenee kun alkaa lauhtumaan. Ferrari ei lähde mihinkään ja riisipussikin irtoaa risteyksestä kuin purkka tukasta tällä kelillä.

No joo, vaan mistäpä nuo pällit ajotaidottomat sen tajuaisivat, vaikka kuinka selittäisi.

Päivän kitinä: koko ajan nälkä vaikka syön kuin sika. Ja olokin on kuin porsaalla.
Kirjoittanut: Stimraug (Nimetön)
  • • Muokkasi: Stimraug
  • Lähetetty: 28.02.2011 19:06

Lainaus: Cassandra

Vihaan tätä jatkuvaa pelkäämistä, varsinkin kun ei ole mitään syytä pelätä. Vielä enemmän vihaan sitä siksi, etten pysty nukkumaan yksin ollessani.

Voi toista. Näin itse painajaisia ikävuodet 8-15 aikalailla joka yö, oli vähän tukalaa aika ajoin.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit