Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

VALOKUVAUSKILPAILU!!

Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • • Muokkasi: Kuunsilta
  • Lähetetty: 08.04.2007 14:51
Järjestän tässä tällaisen valokuvauskilpailun, aiheena goottimainen synkkyys.

Sääntöjä:

- Ottakaahan siis kuva kyseisestä aiheesta ja lähettäkää sähköpostiin eliza.rask@oppi.keuda.fi
- Vaikeusastetta nostamaan pistän sellaisen kriteerin, että kuvassa ei saa näkyä yhtään ihmisen kasvoa eli siis esim. voi ottaa kuvan vaikka verkkosukkiksista ja pvc-hameesta yllään tai vaikka hautuumaasta, jossa malli on selin, kunhan kasvot eivät näy. Ihmistä silti ei tarvitse kuvassa näkyä.
- Kuvan kooksi laittakaa leveydeksi (widthiksi) enintään 600, jottei sähköpostini kaadu.
- Ottakaa huomioon kuvan laatu, kuva on siis hyvä olla terävä, ilman kohinaa, hyvällä kontrastilla ja kauniilla väreillä (ellei sitten ole mustavalkoinen). Mikä tahansa snapsotti siis ei voittajaksi pääse, harkitkaa kuvaa hyvin ja käsitelkää ihmeessä se hienoksi. Minua ei ole helppo miellyttää ;D
- Kuville tehdään oma kansio, jonne sitten kuvat lisätään. Kirjoitan jokaiseen pienen kritiikinpätkän, joka tulee siis ottaa rakentavana palautteena eikä haukkuina.
- Jokainen kilpailija saa ottaa vain yhden kuvan mukaan kilpailuun. Jos kuitenkin myöhemmin otat paremman kuvan, voimme sopia vanhemman poistosta.
- Kilpailu loppuu 25.6.2007 klo 12.00 ja sitten valitsen kuvista voittajan. Voit siis katsella albumissa kuvia ja kritiikkejä kilpailun ajan.
- Voittajalle ostan Lontoosta jonkun kivan palkinnon, jaan myös pienemmät palkinnot toiselle ja kolmannelle sijalle.

Kysymyksiä voi pistää tänne ja keskustelua saa käydä tässä mielestäni tärkeimmät ohjeet.

Onnea kisaan!
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • Lähetetty: 08.04.2007 14:56
Ui, kuulostaa hienolta. Olisi kivaa osallistua, en vain oikein usko pärjääväni tuossa kisassa. En ole nimittäin mikään ihan mestarikuvaaja.
  • • Muokkasi: Kuunsilta
  • Lähetetty: 08.04.2007 15:04
otan myös huomioon yleisien digikameroiden laadun, joten kaikki saa ja kannattaa osallistua

älkää olko itsekriittisiä "en kuitenkaan voita" vaan osallistuminen kannattaa aina! vaikka "ei osata kuvaa" mielikuvitusta varmasti löytyy ja kamera ja käsittelyohjelmat hoitaa loput.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 08.04.2007 15:26
Täällähän alkaa olla kisoja oikein urakalla. Se on kivaa, voisin itsekin osalistua. Mulla on vanha kinofilmi-järjestelmä kamera, ja kamerakännykkä
Kirjoittanut: raavittu (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 08.04.2007 16:24
Ooh, tähän minä tahdon osallistua! Uusi kamerakin kun on
  • Lähetetty: 08.04.2007 16:44
hienoa kun kiinnostusta löytyy keksin kilpailun itse asiassa jo puol vuotta sitten mut nyt kun kerran kisoja jo on ollut, niin miksei sitten seuraava heti perään.
Kirjoittanut: Henna (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 08.04.2007 17:50
Kiinnostaa kovasti, taidankin heti lähteä ideoimaan Ja mulle se on vain helpotus, ettei kasvoja tarvitse näkyä.. Kohteen ilme aiheuttaa mulle usein huomattavia vaikeuksia..
Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 08.04.2007 18:12
hieno kilpailu, kiitos Kuunsilta

olen innolla osallistumassa mukaan , vaikka kamerani ei olekaan mikään kovin erikoinen vaan ihan perus digi, ja valokuvauskykyni ovat kehittyneet vain viikonloppuisin keikkojen jne. kuvaamisessa amatöörimaisesti ,mutta kuvaus kiinnostaa sen verran paljon, että saan varmasti jotain aikaan
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • Lähetetty: 08.04.2007 18:16
Minun pitäisi löytää vielä jostakin kunnollinen kuvanmuokkausohjelma. :/
Kirjoittanut: raavittu (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 08.04.2007 18:19
Paintshop pro on hyvä. Samoin adobe photoshop. picasakin menee sillon tällöin.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit