Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

VALOKUVAUSKILPAILU!!

Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • • Muokkasi: Kuunsilta
  • Lähetetty: 12.04.2007 08:01

Lainaus: poison

Voiko oman kuvansa lähettää myös postissa?

voi, osotteen voin lähettää pyynnöstä yksityisviestillä

Lainaus: poison

niin kuvan joutuisi skannaamaan, joka käsittääkseni huonontaa väistämättä laatua

voin ottaa sen huomioon kisassa.
Kirjoittanut: jeeves (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 12.04.2007 09:13
himeli sentään. kuulostaa aivan miulle sopivalta kilpailulta, siis kun olen niin hemmetin hyvä kuvaaja, kameroista joita viime aikoina olen käyttänyt ei voi sanoa samaa.tyylin kaverin kamerakännykkä. oma vanhantyylinen kamera meni sököks aikoi sitte.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 12.04.2007 10:42

Lainaus: Kuunsilta

Voiko oman kuvansa lähettää myös postissa?

kilpailuun ainakaan ei saa osallistua yhdelläkään kuvalla, jossa näkyy koko naama

BÖH ! En tarkoittanut OMAAkuvaa
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 12.04.2007 13:28

tai ainakin mulla on sen verran itseironiaa, että jos joku mulle nauraa, nauran joko mukana tai jätän hymyillen toisen nauramaan.

Jep, tämä kävi hyvin ilmi tässä viestiketjussa. Ensimmäiselle aavistuksenkin hymyilyä välittäneen viestin kirjoittajalle käytiin vihjailemaan idiotismista. "Sen verran itseironiaa."

Kuvauskilpailun ohjeissa ei ole mainittu mitään siitä, milloin kuvan pitää olla otettu. Minulla on kiintolevy täynnä valokuvia, mutta osa niistä on todella vanhoja, vaikkakin laadukkaita. Ilmeisesti niistäkin voisi valita yhden ja ilmoittaa mukaan kilpailuun, mikäli muut kriteerit täyttyvät? Entäs onko kuvan jälkikäsittelylle mitään ehtoja?

Ei silti, en aio osallistua, koska jury (1 henk) valitsee voittajan tietäen kuvan ottajan. Minulla ei liene mahdollisuutta menestyä näillä ehdoilla.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 12.04.2007 13:54

Lainaus: Ximmo

Ei silti, en aio osallistua, koska jury (1 henk) valitsee voittajan tietäen kuvan ottajan. Minulla ei liene mahdollisuutta menestyä näillä ehdoilla.

Se pitäis olla samanlainen juttu, kun runokilpailussa että lähettäjä ei näy tuomarille
Kirjoittanut: Pic (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 12.04.2007 16:47
Ximmon kans samoilla linjoilla, eli miten on jälkikäsittelyn laita? Brushesta nyt varmaan luonnollisesti sakotetaan, mutta miten on kontrastin, terävyyden, yms. laita?
  • Lähetetty: 12.04.2007 21:39

Lainaus: Ximmo

Minulla ei liene mahdollisuutta menestyä näillä ehdoilla.

en keskity henkilökohtaisuuksiin kisassa.

Lainaus: Pic

jälkikäsittelyn

pikemminkin suositeltavaa, ei yksikään kuva näytä yhtä hyvältä kun sopivasti käsitelty. kontrastit siis kuntoon, kohinat pois, värit näteiks ellei tehdä mustavalkoseks, unsharp maskilla terävyydet kuntoon ymym, mutta ei mihkään ylimuokkauksiin mennä. sanoinkin sen jo tossa esittelyssä.

ja ximmo, ei minulla sinua ole mitään vastaan, minusta vaan tuntuu että haluat suomeksi sanottuna lesota tiedoillasi. en tiedä onko totta, mutta siltä se tuntuu ja kuka nyt lesoamisesta tykkäisi.
Kirjoittanut: nexubus (Nimetön)
  • Lähetetty: 13.04.2007 12:08
Kiinnostava kilpailu !

- Ottakaa huomioon kuvan laatu, kuva on siis hyvä olla terävä, ilman kohinaa, hyvällä kontrastilla ja kauniilla väreillä (ellei sitten ole mustavalkoinen). Mikä tahansa snapsotti siis ei voittajaksi pääse, harkitkaa kuvaa hyvin ja käsitelkää ihmeessä se hienoksi. Minua ei ole helppo miellyttää ;D

Mites jos kuva on rakeinen ja suttuinen ? Kun ei ole edes oikeaa kameraa käytössä, vain vuosia vanha halpis digivideokamera jolla saa just jotai rakeisia 720 x 576 stillejä otettua...

Kumpa oiskin vara oikeaan kameraan.
  • Lähetetty: 13.04.2007 15:57
kiva nähdä sua jarno tääl pitkästä aikaa.

joo tossa pari viestiä taaksepäin kirjoitin, että viestissä voi lähettää kameran merkin ja käsittelyohjelman, niin saa vähän tasotusta.

HUOM rakeiset, ylivalottuneet ym "virheiset" kuvatkin voivat olla taiteellisia ja hienoja, jos näitä käytetään oikein.

kiitos muuten kaksi ensimmäistä osallistujaa. kuvia voi katsoa galleriasta.
Kirjoittanut: kuollutnukke (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 15.04.2007 20:41
oisin ihan sitä halunnut kysyä että saako niitä kuvia muokata ? vai pitääkö kuat lähettää muokkaamattomina?

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit