Gootti.net

Musiikki pelasti minut urheilulta

Kirjoittanut: Warchild (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 21.04.2007 19:53
Harrastan ratsastusta harrastin kolme vuotta, pidin kolme vuotta taukoa, ja nyt taas toista vuotta, tosin nyt kolme kertaa viikossa, oma toimisesti tallilla, hoitohevosen kanssa, tunneila välillä...

Taido :a (en tiiä miten kirjoitetaan oikeesti)olen harrastanut jonkun aikaa, se ol mielenkiintoista ja hauskaa...

Kaiken maailman tanssit läpi: jazz, baletti, nykytanssi, street, hiphop, kilpatanssi, näin.

Samassa pihassa ku eno asuu niin hänellä on yläkerrassa punttisalin tapainen jossa on kaikkea mahdollista... Siellä kerta viikkoon...

Muusiikki ei pelasta, se toimii sivussa aktiivisesti hoputtajana.
Kirjoittanut: Melia (Aktiivi)
  • Lähetetty: 22.04.2007 13:36

Lainaus: M Chaosbreather

Mietin näiden välillä, aloitan mahdoollisesti sykysllä jonkun (tarkoitus on nyt tututstua lajeihin) joten jos joku on harrastanut niin voisiko kertoa? (hyvää, huonoa, ihan mitä vaan):

Taekwondo

Ite treenasin jonkun 4 vuotta, ja en voi kuin suositella! Tietty riippuu millaiset ohjaajat sattuu saamaan, itselläni ainakin on käynyt aina tuuri. Liikesarjojen ja lyöntien/potkujen/torjuntojen/lukkojen/tiesminkä opettelun lisäksi meillä oli paljon peruskuntoa kohottavia harjoituksia sekä lihaskunnon hoitoa mm. kuntopiirien avulla. Välillä pistää puuduttamaan rassata jotain poomsea (liikesarja) tunti putkeen kun joku ryhmästä ei saa sitä sujumaan samassa rytmissä, mutta siinäpä ne sitten jäävät muistiin takuuvamasti...

Sopii ihmisille jotka pysyvät paikallaan, itse yritin hetken pomppia kahden seuran treeneissä mutta ei siitä mitään tullut. Muutoin yleensä tosi edullinen laji, itse taisin maksaa 30€ koko treenikaudesta.

Tällä hetkellä olen jäsenenä tuolla porvarikuntosalilla , mistä löytyy kolme kuntosalia ja monenlaista ryhmäliikuntaa. Spinning, Bodypump ja erilaiset täsmä-lihaskuntotunnit ovat nyt olleet suosiossani, mutta pidän huolen että ainakin kahdesti kuussa käyn kehonhuolto- tai venyttelytunnilla. Saman klubin sali löytyy myös Pieksämäeltä (ja monesta muustakin paikasta) missä saa myös treenata samalla maksulla.

Tämän lisäksi käyn toisinaan uimassa hallissa, sauvakävelemässä ja työnkin puitteissa tulee monasti rämmittyä metsässä useita kilometrejä päivässä. Tampereella liikun pyörällä, tuolla mummoveivillä saa ihan tosissaan polkea mäissä, vaihteettomassa pyörässä kun ei paljon tarvi pienempää vaihdetta etsiä... Kunhan pääsen taas Pieksämäelle, niin palaan ratsatustunneille. Kova ikävä onkin ollut noita kauraturpia!

Syön perusterveellisesti, usein ja pieniä määriä. Itsensä näännyttäminen vain hidastaa aineenvaihduntaa, jolloin se vähäkin ruoka sulaa huonosti ja hitaasti. Pidän kiinni siitä, että karviksia ja hedelmiä menee se puoli kiloa päivässä ja syön vain runsaskuitusta leipää ja mysliä. En juo mehuja, mutta maitoa kylläkin ainakin puoli litraa päivässä. Syön karkkia jos mieli tekee, ja eilenkin vetelin (kotitekoista) pizzaa ihan hyvillä mielin. Treenin jälkeen join ennen palautusmis-proteiinijuoman, mutta totesin myöhemmin magnesiumin ajavan saman asian. Muutoin syön vitamiinejä yms. tablettina vain jos oikeasti en ole saanut niitä ravinnostani tarpeeksi. Välillä tuntuu että porukka unohtaa että nuo vitamiinit eivät ole mitään karkkeja...

Otan homman kuitenkin ennemmin siltä kannalta, että liikun niin paljon että saa syödä mitä tahdon. Sinänsä tosin tässä ei ole ollut suurempia ongelmia, koska mä tykkään enemmäkseen tuollaisista kevyistä ruuista... keitot on pop.

Ja en tee tätä sen takia että saisin iih ihanan kropan... kun tuolla salilla on katsellut ihmisiä, niin on jatkuvasti vain varmempi siitä että ne luuviulut eivät ole kauniita. Liikunta on vaan kivaa (ja treenatessa voi muuten myös kuunnella musiikkia, mulla on ainakin aina salilla mukana tuo mp3-soitin )
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 22.04.2007 17:18
Jos nyt joku selittäisi minulle, miten musiikki ja urheilu sulkevat toisensa pois?
Kirjoittanut: Shaft (Inkvisiittori)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 23.04.2007 12:04

Lainaus: Ximmo

Jos nyt joku selittäisi minulle, miten musiikki ja urheilu sulkevat toisensa pois?

Totta, minäkin kuuntelen musiikkia usein urheillessani. Joten?
Kirjoittanut: jeeves (Aktiivi)
  • Lähetetty: 23.04.2007 12:41
musiikki pelasti.. mutkyl mie harrastan viel välil parkouria.. iin eivaan oo mitään ideaa jos ei oo porukassa. yksin on ihan tylsää. eikä se nyt oikeen sovi miulle.
  • Lähetetty: 23.04.2007 15:44

Lainaus: Shaft

Totta, minäkin kuuntelen musiikkia usein urheillessani. Joten?

Mä en nyt ihan tota tarkoittanut, vaikka olenkin kantanut iPodia lenkkeillessäni. Viittaan lähinnä siihen, että saahan sitä urheilla, vaikka kuuntelisi/harrastaisikin musiikkia tai jotain alakulttuuria, kuten goottia. Itseäni ainakin suorastaan v*tuttaisi olla huonossa kondiksessa fyysisesti. Toki jossain goottibileissä joskus huomaan erottuvani niiden narukäsien joukosta, mutta eipä tuo minua hävetä. Samoin treeneissä/matseissa mun tukasta on tullut kommenttia, mutta eipä tuo haittaa.
Kirjoittanut: Tuulentytar (Aktiivi)
  • Lähetetty: 23.04.2007 18:06
Ximmo,
anteeksi uteliaisuuteni, mutta ohimennen tuli mieleen että mitäs harrastat, siis että missä treeneissä/matsissa oot ? Tälleen tosi järkevästi kysyttynä.

Ja sitten ihan tohon aiheeseen, mä en oikeestaan harrasta mitään liikuntaa säännöllisesti, mutta ei toi musiikki pelasti minut urheilulta oo oikeen järkevä lause. Tai mun mielestä ei ole, koska urheiluhan on kivaa eikä kidutusta, joten ei siinä mitään pelastumista tartte.
Joko urheilee tai ei, ei siihen ketään yleensä pakoteta jos ei tykkää. No mut joo jokaisella omat mielipiteensä.
Mä olen harrastanut tanssia aika kauan, tosin en enää. Ihan sellast perus menoo, show tanssia kait.
Ja tänä keväänä uskaltauduin jo kerran rullaluistelemaan, kolmen vuoden tauon jälkeen.
  • Lähetetty: 23.04.2007 18:19

Lainaus: Tuulentytar

Ximmo,
anteeksi uteliaisuuteni, mutta ohimennen tuli mieleen että mitäs harrastat, siis että missä treeneissä/matsissa oot ? Tälleen tosi järkevästi kysyttynä.

Mä pelaan korista ja fudista. Lenkkeilen myös, varsinkin kesällä. Salibandy jäi pari vuotta sitten, kipinä katosi ja otin kakkoslajiksi taas fudiksen pienen tauon jälkeen.

Hurmaavan gootillista? No mä olenkin kaikessa erilainen kuin muut.
Kirjoittanut: Tuulentytar (Aktiivi)
  • Lähetetty: 23.04.2007 18:24
Mä pidän koriksesta ja futiksesta. Tosin pelaan niitä vaa lähinnä koulussa kun on liikuntaa, mutta kuitenki. Oli meiän valinnaisel liikka ryhmäl (palloilukurssi) futispeli toisen ylä asteen liikunta ryhmää vastaan ja se oli todellakin kivaa pelaa.
Ei kai oo olemassa mitään just goottiurheilulajia, vai oonko vaan tietämätön?
Kirjoittanut: Sharwynn (Nimetön)
  • Lähetetty: 23.04.2007 18:57
Olen samoilla linjoilla Ximmon kanssa. Haluan pitää hyvän peruskuntoni (ja näin naishenkilönä varsinkin on ihan mukava pitää paikkansa kiinteinä), siispä juoksen ja rullaluistelen. Joskus muinoin olen harrastanut telinevoimistelua, suunnistusta ja lentopalloa. Myös tanssiminen käy hyvästä liikunnasta. Joskus tosin saan laiskuuspuuskia jolloin en jaksa tehdä yhtään mitään kuntoni eteen, mutta niinkuin nytkin, aina lumien sulaessa lenkkipolut alkavat vetää kummallisesti puoleensa.

Kuntosalia inhoan. Maailman tylsin liikuntalaji.

Nyt suunniteltiin siskon kanssa että ostetaan jostain lentisverkko ja -pallo kotinurtsille ja pelaillaan koko kesä keskenämme

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit