Gootti.net

goottimaista ruokaa

Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
    • Arvo: Platinagootti+
    • Lähetetty: 18.07.2007 21:51
    tiedätkö jonkun todella hyvän reseptin jota olet itse kenties kokeillut ja tykännyt ja haluaisit jakaa muillekkin. resepti saa olla ihan mihinkä tahansa. ruokaan, leivonnaisiin, pikku makesiin, juomiin... nyt vaan kertoilemaan ja hellan ääreen
    Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
    • Lähetetty: 18.07.2007 22:06
    Eikö ihan vaan "reseptit" olisi ollut parempi otsikko, kun tämä on nyt liian paljon aiemman kaltainen?

Mie voin ainakin kertoa muutaman oman reseptin sitten tuonnempana, sikäli mikäki tämä aihe kiinnostaa muitakin.

Mutta mitenkään goottimaisia ne eivät ole, ellei sitten halua värjätä kyseisiä sörsseleitä mustiksi tai punaisiksi elintarvikeväreillä!
    • Lähetetty: 18.07.2007 22:09

Lainaus: Iiriva

Eikö ihan vaan "reseptit" olisi ollut parempi otsikko, kun tämä on nyt liian paljon aiemman kaltainen?

joo tuli vasta nyt itellekki mieleen että ois voinu olla... mutta joo
    Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
    • Lähetetty: 19.07.2007 00:00
    Mutta voisinhan minä tänne silti tunkea ihan ylihelpon opiskelija-jauhelihakeiton ohjeen, oma versio (ihan vain nocturnal_chimairan iloksi);

Iirivan "jauhelihakeitto"

n. puolentoista litran kattila

ostoslista:
    - pieni tai keskikokoinen sipuli oman maun mukaan
    - 5-6 keskikokoista tai pienehköä perunaa
    - jauhelihaa (naudan paistijauheliha on parasta, mutta esim. minulla, köyhä opiskelija kun olen, sika-nauta-jauhelihakin menee. Maku ei ole huonompi, keitto vain on rasvaisempaa)
    - lihaliemikuutioita, jos ei maustekaapista löydy jo
    - pussi pakaste-keittojuureksia
    - juustoa

1. pistä tarpeeksi vettä kiehumaan (mie pistän näön mukaan, eli yli puoli kattiallista). Pese, kuori ja pilko perunat pieniksi, pistä kylmään veteen odottamaan. Pistä lihaliemikuutio keittyvään veteen ja sitten perunat perään.

2. Pistä paistinpannu lämpiämään, siihen ruokaöljyä. Silppua sipuli ja kuullota se kevyesti, heitä vaikka samantien keittyvien perunoiden sekaan.

3. Paista jauheliha valmiiksi ja mausta maun mukaan, minä pistin pippurisekoitusta ja paprikajauhetta.

4. Kun perunanpalaset alkavat jo pehmetä, lisää pussi keittojuureksia.

5. Keitä perunat kunnolla pehmeiksi, muttei muusiksi. Kun tämä selvä, kattila pois liedeltä ja jauhelihat sekaan.

avot.

Juusto on sitä varten, että se on hemmetin hyvää keitossa sulaneena. Ainakin minun perheeni tekee noin, ai nam.

Juustoa ei siis ole pakko laittaa, mutta suosittelen kokeilemaan.

edit: keitto on tietysti parhaimmillaan seuraavana päivänä (paitsi jo se on unohtunut liedelle/pöydälle yöksi )
    Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
    • Arvo: Mahtigootti+
    • Lähetetty: 19.07.2007 00:22
    "goottimaista ruokaa", veriletut?
    • Lähetetty: 19.07.2007 01:01

Lainaus: Necroerotica

"goottimaista ruokaa", veriletut?

no joo... nimi "vähän" kusee
    Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
    • Arvo: Mahtigootti1500
    • Lähetetty: 19.07.2007 01:05
    Eikö aiheesta ole samanlainen topic jo ? Silmät pelaa, jne...

Jos teen väärin lukitessani tämän, pistäköön joku yksityisviestiä.

http://www.gootti.net/keskustelu/4_376_0.html

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
      Järjestä treffit