Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kuka on sinun synkkä kuningattaresi?

Kirjoittanut: phaeryen (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: phaeryen
  • Lähetetty: 29.10.2007 16:32
Melkein jokaista naista, joka vahvasti patriarkaalisessa länsimaisessa pop-kulttuurissa uskaltaa kyhäillä biisejä ja käydä niitä esittämässä on pakko dikkailla ja arvostaa.

Tammametallibändeistä skarpein on Evanescence ja sen nokkakappale Amy Lee on siitä hieno otus, että hän osaa muutakin kuin näyttää promomateriaaleissa hyvältä ja laulaa.

Valtaistuimellani synkkänä kuningattarena istuu silti Lisa Gerrard. Tässä rouva esittää a cappella laulun Dead Can Dancen viimeisellä kiertueella:

http://www.youtube.com/watch?v=1p2g2WuGXwE

löytyipä vielä toinen aika kiva kontrastiksi tuolle äskeiselle, tässä mukana syntetisaattorisäestys. Huhhuh. täytyykin tänään taas kuunnella Liisan kiekkoja

http://www.youtube.com/watch?v=BoXsxYf2UMA
Kirjoittanut: Silver_hair (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 29.10.2007 16:57
Täällähän on hyvät ihmiset jo löytäneen minunkin "synkän kuningattareni"... Ja sehän on tuo Velcran "heleä"-ääninen Jessi Frey... Siinä siis on sellanen ***** isolla B:llä että huhhuh... Se peittoaa huutamisessa hyvinkin suuren joukon mies-vastikkeita...
Sitten tietenkin se synkistä synkin naiseläjä, joka tunnetaan niin Ultra Brastakin kuin Scandinavian Music Groupista, eli Aina niin kaunis Terhi Kokkonen... Vastaväitteitä saa esittää
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 29.10.2007 17:21

Lainaus: phaeryen

Melkein jokaista naista, joka vahvasti patriarkaalisessa länsimaisessa pop-kulttuurissa uskaltaa kyhäillä biisejä ja käydä niitä esittämässä on pakko dikkailla ja arvostaa.

Mielestäni itse länsimaisen pop-kulttuurin patriarkaalisuus on eniten sen taustavoimissa (talous ja tuotanto). Naisartisteja on paljon mutta usein niitä ohjailevat miehet: he säveltävät kappaleet ja usein sanoittavatkin ne. Melko monesti nämä naisartistit myös stailataan miellyttämään miehistä silmää. Kilpailu siitä kuka naisartisti pärjää ja kuka ei on mielestäni paljon ulkonäkökeskeisempää kuin miehillä, jos nyt tällaista vertailua voi edes tehdä.

Onneksi indiepuolella mihin valtaosaosa goottimusiikiakin kuuluu, homma ei ole noin laskelmoitua ja pinnallista.
Kirjoittanut: phaeryen (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 29.10.2007 20:24

Lainaus: Deadboy

Mielestäni itse länsimaisen pop-kulttuurin patriarkaalisuus on eniten sen taustavoimissa (talous ja tuotanto). Naisartisteja on paljon mutta usein niitä ohjailevat miehet: he säveltävät kappaleet ja usein sanoittavatkin ne. Melko monesti nämä naisartistit myös stailataan miellyttämään miehistä silmää. Kilpailu siitä kuka naisartisti pärjää ja kuka ei on mielestäni paljon ulkonäkökeskeisempää kuin miehillä, jos nyt tällaista vertailua voi edes tehdä.

Onneksi indiepuolella mihin valtaosaosa goottimusiikiakin kuuluu, homma ei ole noin laskelmoitua ja pinnallista.

Ihan hyvä mielipide sinällänsä, mutta kyllä sitä patriarkaalisuutta poppirokkijuttuihin valuu runsaasti muualtakin, ja syvemmältäkin kuin vain taloudesta(?) ja tuotannosta. Mä vedän myös artisti-käsitteestä erilleen ne, joille jutut sävel+sovitetaan eteen, pelkiksi tulkitsijoiksi.

Vaan oisitpa edes vaivautunut kommentoimaan poikkeuksellista kuningatar valintaani mutta ei, ei boollseja. ;>
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 29.10.2007 20:40

Ihan hyvä mielipide sinällänsä

Kiitos. sinunkin mielipiteesi ovat hyviä ja olin alun alkaenkin kanssasi hyvin pitkälti samaa mieltä, mitä kirjoitin ei ole eriävä mielipide siitä mitä sinä kirjoitit, jatkoin tuota juttasi omasta näkökulmasta. Kyllähän sitä patriarkaalisuutta on ihan ideologisella tasolla. Hyvä pointti tuo mitä sanoit artistista ja tulkitsijasta, eihän niitä ihan artisteina voi pitää.

Lisa Gerrard

On mun listallanikin erittäin korkealla kun DCD-fani olen.
Kirjoittanut: Tristessa (Aktiivi)
  • Lähetetty: 31.10.2007 08:26
Itsestään selviä ovat Patti Smith, Kate Bush ja PJ Harvey.

Sydämentykytyksiä aikaansaavat myös Berlin-yhtyeessä vaikuttanut Teri Nunn ja goottipuolen ehdoton kuningatar Patricia Morrison.
Kirjoittanut: MariaAntoinette (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 31.10.2007 09:16
Patti Smith, NIna Hagen, Billie Holiday.. Hyvin monta artistia joista on vaikea erottaa yhtä yli muiden..
Kirjoittanut: pikkumyy (Nimetön)
  • Lähetetty: 04.11.2007 11:30
Mun suosikit on täällä jo mainittunkin, Tarja Turunen, Amy Lee ja Wihtin Temptationin Shraron. Eivätkä ole missään järjestyksessä.
Kirjoittanut: nahkarotta (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 04.11.2007 13:50
Hanna Marsh, omaa niin satumaisen kauniin äänen että sydämmeni sulaa.
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 05.11.2007 12:55
Niin ja toki Kim Wilde ja Joan Jett.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit