Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Viimeisin bändi-ihastuksenne?

Kirjoittanut: Marraskuu (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 15.05.2011 20:33

Lainaus: Ratpick

Löysin vähän aikaa sitten aussilaisen Naked on the Vaguen. Tyypeiltä tuli vähän aikaa sitten uusi EP joka on myös Spotifyssa ja onhan sitä tullut kuunneltua. Todella synkkää ja meluisaa tavaraa hyvällä tavalla.

Ohoh, luukutan tässä yhtyeen uusinta ja kylläpä uppoaa. Olen yleensä aika hitaastilämpiävä uusien bändien ja artistien suhteen mutta nyt nappasi koukkuun heti samantien. Mukavan jännittävää synkistelyä, mutta silti aika rauhallista. Toimii!

Myös uudehko lempparini on indieporukka Low. Hidastempoista fiilistelyä ajoittaisilla räimehetkillä, slowcoreksi tätä on tituleerattu. Lempparibiisini näiltä ehdottomasti Monkey, vaikka onkin ainakin Spotifyssä soitetuin.
Kirjoittanut: Swuuz (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.05.2011 16:15
En ole piiiitkään aikaan löytänyt mitään uusia bändejä, mutta viimeisin on 2 Times Terror, jonka löysin ehkä joskus alkuvuodesta (?). Spotifyssa se oli yllättäin siinä Turmion Kätilöiden "people who listen to this also listen to"-listassa. Poikaystävääni nauratti tietämättömyyteni, kun en ollut aikaisemmin kuullut bändistä mitään.

Kyseessähän on siis bändi, joka sisältää melkoisesti Turmareiden jäseniä - mm. vokalistina on MC Raaka Pee. Bändi ei paljon eroa TK:n soundista musiikillisesti (paitsi, että tässä projektissa on mukana myös vähän naislaulajaa), mutta sepä se minun korvaani niin taivaalliselta kuulostikin. TK kun sattuu olemaan ehdottomasti yksi Suomen parhaista yhtyeistä. Piste.

Poppoo on tehnyt ikävä kyllä vasta yhden levyn, jolla on vasta muutama todella hyvä kappale, näistä esimerkkeinä "Ikävässä Paikassa" ja "Kuoleman kehdossa", jotka saavat mukavasti tanssijalan vipattamaan aivan niin kuin Turmaritkin. Levyllä on aika paljon sellaista tasapaksua jurnutusta, mutta ihan kuunneltavaa kuitenkin. Tämäkin yhtye varmasti kehittyy vielä tiellään, jos päättävät useamman levykäisen pyöräyttää. Toivon ainakin niin.
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.05.2011 22:33

Lainaus: Marraskuu

Myös uudehko lempparini on indieporukka Low. Hidastempoista fiilistelyä ajoittaisilla räimehetkillä, slowcoreksi tätä on tituleerattu. Lempparibiisini näiltä ehdottomasti Monkey, vaikka onkin ainakin Spotifyssä soitetuin.

No hitto, menitpä suosittelemaan hyvää biisiä. Pakko tutustua tähän bändiin tarkemmin.

Kindest Lines niminen poppoo julkaisi juuri sinkun joka löytyy myös Spotifysta. Näiltä on tulossa kesän aikana albumi enkä itse ainakaan malta odottaa. ^_^
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.05.2011 09:19
Meikäläisen sielu on nyt mennyt totaalisesti vanhan koulun doomille ja sen välityksellä ties minne. Viimeisimpinä sorkkina katolla koluavat ruotsalainen Witchcraft sekä legendaarinen Pagan Altar. Hassua sinällään, että olen kyllä tiennyt molemmat bändit jo vuosia ja koittanut kuunnella niitä loskus aiemminkin. Ilmeisesti makuni ei ollut silloin vain tarpeeksi hyvä kun näiden hienous avautui kunnolla vasta nyt
Kirjoittanut: hannavaan (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: hannavaan
  • Lähetetty: 01.06.2011 20:38
Mina Harker! En kyllä yhtään ymmärrä Saksaa, mutta tämä musiikki on kivankuuloista ja Harkerilla on kiva ääni ja tyyli. Jotenkin leppoisaa musiikkia! Saksalaiseen goottimusiikkiin olen muutenkin tutustumassa aina vain enemmän, vaikka Saksaa en tosiaan ymmärrä, mutta musiikki on hyvää. Ehkä joskus opin sitä Saksaakin!
Kirjoittanut: Felicia (Virallinen sarjistaiteilija)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Felicia
  • Lähetetty: 03.06.2011 10:25
Siouxsie and the Banshees on nyt ollut kuuntelussa, näköjään tällaset perinteiset goottibändit tulee mulla vähän jälkijunassa. Tykkään jotenkin naislaulajista punkvaikutteisessa musassa enemmän kuin miehistä.

//

Mina Harker kuulostaa hyvältä, tykkään juurikin tuosta saksan kielestä über-paljon eikä se mitään haittaa vaikkei ymmärräkään kaikkea
Kirjoittanut: Embize (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.06.2011 17:20
Uusimpiin suosikkeihini kuuluvat Tori Amos ja Tom Waits.
Kummatkin löysin yhdestä blogista.
Erityisesti Tom Waitsilta olen kuunnellut biisiä Lie to me.
Ja Tori Amosilta taas biisiä Smells like teen spirit.
Kävinkin tänään lainaamassa kirjastosta molemmilta kolme levyä
Kirjoittanut: hannavaan (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.06.2011 19:31
Tämä ns. "uusi" Nightwish...olen aina sanonut, että en yhtään tykkää Anetesta, mutta mitä enemmän Dark Passion play - albumia kuuntelen, sitä enemmän tunnun nykyisin tykkäävän. Ehkä se vain vaati pientä totuttelua, kun pidän Tarjasta ja hänen äänestään kuitenkin niin paljon. Nyt huomasin jopa hoilaavani kappaleiden mukana ja tanssahtelevani muutaman askeleen. "Pelottavaa!"
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 13.06.2011 20:08

Lainaus: Felicia

Mina Harker kuulostaa hyvältä, tykkään juurikin tuosta saksan kielestä über-paljon eikä se mitään haittaa vaikkei ymmärräkään kaikkea

Minäkin ihastuin nyt Mina Harkeriin! Harmi vaan, että saksankielen taitoni on ruostunut lähes olemattomiin, vaikka kys. kieltä monta vuotta opiskelinkin...
Kirjoittanut: Positiivinenpakana (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.06.2011 22:24
Ystävä suositteli Opethista puhuttuamme minulle uutta bandiä johon ihastuin heti, Septicflesh on kreikkalainen death metal yhtye joka yhdistelee ihanalla tavalla örinää ja sinfoniaa, uudemmilla levyillä kun kuuluu kokonaisen orkesterin soittoa sekä mahtavaa klassista kuorolaulua. Aivan mahtavaa musiikkia jota on vaikea verrata mihinkään muuhun.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit