Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Joy Division

Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 10.02.2008 02:00
Tästä ei tainnut olla aihetta ja mietiskelin, että tykkääkös porukka tästä post-punkin pioneerista? Yleistä keskustelua bändistä ja sitä sivuavista aiheista siis. Esim. Olisiko bändistä kehittynyt suurempikin menestys, jos Ian ei olisi tehnyt sitä mitä teki?(Vaikka lasketaanhan se nytkin menestyneeksi vai mitä?) Oletko nähnyt Control elokuvan ja mitä pidit siitä?

Itse tykkäilen kovasti bändin tuotannosta ja Ian saa hyvän tunnelman aikaiseksi synkähköllä äänellään. Tarttuvat kitarat ja mieleenpainuvat(ajoittain kuitenkin ehkä ikävystyttävän yksinkertaiset) bassokuviot yhdistettynä asenteella hakattuihin rumpuihin saa aikaan sellaisen kokonaisuuden, että allekirjoittanut diggailee mielettömästi. Semmoiset kipaleet, kuin They walked in line, Transmission, The Drawback, Ice Age ja Disorder ovat minusta yhtyeen parhaita vetoja, mutta eipä niillä ole kuin ihan muutama keskinkertainen biisi ja loput onkin sitten taattua laadukkuutta.

Controlista oli odotus, että se olisi ihan floppi, mutta näin jälkeenpäin kolmesti leffateatterissa ja kahdeksasti kotona katsottuna sanoisin sitä ehkä yhdeksi hienoimmista leffoista, mitä olen nähnyt tiettyjä kohtia lukuunottamatta.
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 10.02.2008 04:31
Onhan se ollut suosikkeja pitkään. Osuvin kommentti bändistä mitä olen nähnyt on: "Joy Division never resorted to faking emotions", muistaakseni jostain musiikkilehdestä.

JD on ollut suunnilleen viime vuoden aikana pinnalla enemmän kuin ikinä muistan johtuen Controlista sekä muutenkin tuo viime vuosien post-punk revival on asiaan vaikuttanut, muutamia bändejä on verrattu JD:iin, tosin mielestäni vähän liioitellusti eli jos joku vielä nykyäänkin sanoo että Interpol tai Editors kuulostaa nykypäivän Joy Divisionilta niin mua alkaa vi-tuttamaan ihan lievästi. Siksi että nuo bändit ovat kuitenkin siltä musiikin syvemmältä olemukseltaan niin täysin erilaisia vaikka pintatasolta joitain samankaltaisuuksia onkin.

Suosikkikappeleet on vaihdellet vuosien varrella mutta muutamia kestosuosikkeja on esimerkiksi Shadowplay, She's Lost Control, Atmosphere, 24 Hours, Atrocity Exhibition... Aiheesta olisi paljon sanottavaa mutta jätetään toisenn kertaan.
Kirjoittanut: Lilith (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 10.02.2008 09:23
Yhden levyllisen (Unknown pleasures) olen onnistunut haalimaan omakseni ja pidän paljon. Bändi on kuitenkin niin uusi tuttavuus minulle etten jaksa tai halua alkaa pätemään mikä siinä iskee, jotain se vain on. Olisiko jonkun jo edellä mainitsema laulajan kaunis ääni ja musiikin yksinkertaisuus?

Controlia en ole nähnyt mutta olisihan se tietenkin varmaan näkemisen arvoinen.
Kirjoittanut: nexubus (Nimetön)
  • • Muokkasi: nexubus
  • Lähetetty: 10.02.2008 14:20
Substance (1977-1980) levyllisen kuulleena voin sanoa että tykkään.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 10.02.2008 21:48
Kotiteollisuuden Hynynen alkoi eräällä keikalla suositella tätä bändiä mulle. Kun näytin kuulemma siltä että se sopis mulle. No se äijä muutenkin flirttaili mulle häpeilemättömästi. Mutta eipä ollut mun juttu.

Oli jo lähes unohtunut tuo juttu, mutta tuli mieleen kun näin tuon nimen.
Kirjoittanut: Lenore (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 13.02.2008 21:48
Joy Division on ollut kuuntelussa jo pitkään. Nyt kun aloin tarkemmin miettiä miten tuohon bändiin alunperin edes tutustuin niin en saa mitään päähäni. Pääasia kuitenkin että kolahtaa ja lujaa.
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 16.02.2008 16:09
Joy Division oli yksi ensimmäisistä post punk bändeistä, joihin aikoiani tutustuin ja on vieläkin suuressa kuuntelussa. Äärimmäisen hienoa musiikkia.
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 18.03.2008 04:43
Controlin olen nähnyt vasta kolmesti. Hyvin se kestää useammankin katselukerran.
Täytyy mainita että ilahduin runoilija John Cooper Clarken cameo-roolista omana itsenään, JD:n openerina siis. Vähän nuoremman näköinen se varmaan oli silloin mutta ei paljon haittaa kun se on aina niin tyylikäs äijä.
Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 18.03.2008 09:47
En omista yhtään levyä, mut oon ladannu netistä aikamoisen liudan biisejä, polttanut niistä omia kokoelmalevyjäni ja diggaan tosi paljon!
Kirjoittanut: Tristessa (Aktiivi)
  • Lähetetty: 18.03.2008 12:41
Joy Division on kaikkein aikojen paras yhtye. Suosittelen kaikille Heart & Soul - neljän ceedeen melkoisen kattavaa boksia, joka kustantaa uutena reilut 40 euroa.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit