Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Sullo Gootti.net kännykkääsi, laita osoite www.gootti.mobi kirjanmerkkeihisi!

Goottifoorumi: Musiikki ja muusikot: Bauhaus ja Go Away White

• Muokkasi: HepZusi
  • Vastaa
Juu oletan täällä olevan edes muutaman tyypin joita tää bändi kiinnostaa, niin ajattelin tästäkin perustaa topicin, kun bändi eilen sai peräti julkaistua uuden studiotallenteensa sitten vuoden 1983. Allekirjoittaneen oli pakko sitten hankkia se jo eilen vaikka piti tänään mennä vasta.
Täällä voi jutella niin bändistä, kuin uudesta levystäkin. Itse en uskalla mitään vielä sanoa siitä, koska olin eilen liian huonossa kunnossa saadakseni siitä selvän ja nyttenkin on lievähkö darra ja sitäkin pahempi päänsärky. Ainiin ja tänäänhän tulee sitten myyntiin Nick Cave & the Bad Seedsien Dig, Lazarus, Dig! jotenka muistakaapa hankkia sekin.
Tuossa vielä joku kreikkalaisten haastis Peter Murphysta, jossa se kommentoi uutta levyäkin suhteellisen paljon:
http://www.postwave.gr/index.php?option=com_conten t&task=view&id=794&Itemid=10&limit=1&limitstart=1

"Boikotoidaan, Mellakoidaan, Sabotoidaan, Vastustetaan!"

• Vastaa
Gootti.net kertoi tästä albumista jo edellisen vuoden joulukuussa. Kiekko vaikuttaa ihan lupaavalta, vaikka en ole siltä kuullut kuin noita paria MySpace-sivuille laitettua kappaletta.

Pulmatilanne? Lähetä viestiä foorumin valvojille.

• Vastaa
Silmät kirkastu heti kun huomasin tämän ketjun Pidän Bauhaussista, mutta uudesta levystä en osaa vielä sanoa mitään kun en ole hommannut. Itseltäni löytyy vasta yksi Bauhaussin levy Säälittävää. Mutta en malta odottaa että tuon uuden saan käsiini! Tulen sitten kertomaan mielipidettä siitä

I love the ecstasy of my teeth sinking into your flesh

• Vastaa
Bauhaus on kyllä ehdottomasti yksi parhaimmista bändeistä. Tilasin tuon uuden albumin heti ilmestymispäivänä, odottaa nyt postitoimistossa, mutten tiedä milloin pääsen hakemaan. Sinne kun on vähän matkaa. Innolla kuitenkin odotan, vaikken oleta albumin olevan yhtä hyvä kuin aiemmat.
Olisi ollut loistavaa, jos uusi albumi olisi tietänyt uutta kiertuetta. Täytyy kai ruveta toivomaan jotain 5-> vuoden päähän sijoittuvaa reunion touria tai jotain. Loistavinta kyllä olisi ollut nähdä bändi ihan 80-luvulla.

I could give you words if the world gives me vibes

• Muokkasi: HepZusi
  • Vastaa
Mulla on jo kohtalaisen selvä mielipide uudesta levystä olen kuunnellut sen about parikymmentä kertaa nyt läpi, mutta pitäs jaksaa kirjottaa jotain kunnon arvostelun kaltasta siitä jossain välissä. Sanottakoon näin että oon tyytyväinen siihen ja eräällä tavalla se on ihan kunnon master piece. Iloksi varmaan monelle, mutta pettymykseksi itselleni totean kuitenkin että bändi on muuttunut säälittävän vähäsen siitä mitä luulisi, että vois ton reilun 25 vuoden aikana muuttua.

• Vastaa
Sainpa tänään haettua, ja tuli juuri kuunneltua levy kokonaisuudessaan läpi. Paljon parempi, mitä olin odottanut! Aivan ihana. Itse olen ainakin iloinen siitä, etteivät ole pahemmin muuttuneet 80-luvusta. Ah.

I could give you words if the world gives me vibes

• Vastaa
Bauhaus on sellainen kumma bändi, joka ei vaan koskaan ole enemmälti sytyttänyt... on mulla muutama levy, joista kuuntelen yhteensä ehkä viittä biisiä. Toverit tykkää kovasti, mun musiikkikorvani on vaan (kuulemma) jotenkin epämuodostunut. Olen kerran kuunnellut levyn läpi taustamusiikkina, ei herättänyt ihmeellisempiä värinöitä, jäänee hankkimatta...

Impotenssin määritelmä: Maan vetovoima voittaa naisen vatovoiman.

• Vastaa
En olekaan tätä vielä kommentoinut. Keskitason tapaus tuo Go Away White, ei kuitenkaan niin huono ollenkaan kuin jossain on väitetty. Biisimateriaaali voisi olla vähän parempi, sellaista huippubiisiä ei oikein tunnu löytyvän, no The Dogs A Vapour on tosin aika lähellä. Levy on spontaanin oloinen ja aika rosoinen paikoitellen mikä on mun mielestä hyvä juttu.

Wham Bam Thank You Ma'am!

• Vastaa
Mäkin kyllä tykkään tästä levystä, varsinkin kappaleista Saved ja The Dog's A Vapour. Ne jotenkin kuulostavat nykyaikaisemmilta, siltä ettei bändi olisi voinut tehdä näitä biisejä 80-luvun alussa. The Dog's A Vapour on tosiaan levyn paras biisi ja se tuo mulle jostain syystä Ulverin nykytuotannon mieleen, mikä on tietenkin erittäin hyvä asia. Kai se on tuo äänimaisema ja Peter Murphyn Garmilta etäisesti kuulostava mylvintä joka tuon vaikutelman luo. Muuten levy on kyllä varsin perinnetietoista, mikä ei tässä tapauksessa ole ollenkaan huono juttu.
  • Vastaa
Jeap Saved ja Zikir on oudon kokeellisuutensa takia mulle vähän vieroksuttavia tosin The Dog's a Vapour on pirun hyvä. Noista "tanssittavammista" biiseistä 1-5 tykkään kanssa kovasti. Mirror Remainsiin haudattu huumori Kun Peter heittää jotain, että eikös tähän tule joku soolo ja vastaukseksi kaikuu vaan "This is the solo" ja sille "Oh, that's good." Sai jostain syystä kivan virneen, kun ekoja kertoja kuunteli.

2000-luvun klassikkokamaa tietyilä mittapuilla sanoisin. Tätä voi sitten soittaa joskus seuraavalla 30-luvulla nuorisolle, että niin näihin levyinhin ne kunnon Goottijutut sitte loppuivat aikanaan.

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.

• Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 6 vakoilijaa ja 3 goottiyhteisön jäsentä (Death Angel, BlackBird, Faith Black). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23:23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!