Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Sullo Gootti.net kännykkääsi, laita osoite www.gootti.mobi kirjanmerkkeihisi!

Goottifoorumi: Musiikki ja muusikot: Yleistä keskustelua metallimusiikista

• Vastaa
Nyt pääsen hölöttään tästä: että kuunteleeko kukaan mun lisäks täällä Grindcorea tai Deathgrindiä? ite tykkään WeCameWithBrokenTeethistä, Job For A Cowboysta, Pig destroyeristä, Misantropicanasta, Torture killeristä, Cock and Ball Torturesta ynnä muista.

Start bleeding, stop breathing. I take your life, I am defeating. Bind torture and kill!

• Vastaa
Itse kuuntelen metallia goottimusiikin ohella. Ja itse asiassa, minullekin kävi niin, että löysin goottimusan metallin kautta. Doom parasta näistä metallin alalajeista. Mutta tämä grindcore ei iske minuun yhtään. Se on niiiin kaukana melodisesta metallista kun olla voi. Juu, ei kiitos.

Blessed are they that mourn: for they shall be comforted.

• Vastaa
Minulle nämä metallin eri alamuodot eivät sano juuri mitään. Metalli on metallia ja piste. Jossakin foorumilla kauan sitten joku kommentoi, että elämä on kuin hyvä musiikki, kovaa ja raskasta. Voi olla, että olen tuon ennenkin maininnut, mutta se vain sopi niin hyvin, että sitä ei voi unohtaa.

Jokainen meistä on itkenyt katkerasti, kun elämä ei olekaan antanut meille sitä, mitä hartaimmin olemme tahtoneet. Kaikella on silti tarkoituksensa, kyynelilläkin.

• Vastaa
Kuuntelen joitakin metallibändejä, mutta en metallista näin yleisesti ole kiinnostunut, enkä pidä siitä oikein...
Bändit joita kuuntelen edustavat pääasiassa jotain sinfonista/power metallia. Aika moneen metallibändiin olen tutustunut ja lopettanut niiden kuuntelun kun olen yksinkertaisesti kyllästynyt niihin.

Lempimetallibändini on Rhapsody (of fire). Aivan mahtava bändi. Kuuntelen myös Luca Turillia, Luca Turilli's dreamquestia, Therionia, Dragonforcea, The vision bleakia, Moonspellia, Stratovariusta, Sonata arcticaa, Nightwishia, Rammsteinia, _Within temptationia sekä vielä Dimmu borgiria pienissä määrin.
Luokitellaanko muuten esim. KISS, W.A.S.P. yms metalliksi? Jotkut sanovat, etteivät ne ole. En ole yhtään varma asiasta >.<
  • Vastaa

Lainaus: Morningstar_

[...] kuunteleeko kukaan mun lisäks täällä Grindcorea tai Deathgrindiä? ite tykkään WeCameWithBrokenTeethistä, Job For A Cowboysta [...]

Sen verran tiedän tuosta Job For a Cowboysta, että se on tyypillinen suoraviivainen jenkkibändi. Kaikkia instrumentteja hakataan täysillä. Sen musiikki ei ole kovin tunnelmallista tai taidokasta.

Pulmatilanne? Lähetä viestiä foorumin valvojille.

• Vastaa

Lainaus: kauhukakara

Luokitellaanko muuten esim. KISS, W.A.S.P. yms metalliksi? Jotkut sanovat, etteivät ne ole.

Kuka luokittelee, kuka ei. Aikanaan ovat olleet hyvinkin heviä, nykyisin sen verran leppeää että ne luokitellaan hard rockiksi. Minä kuitenkin lukisin metalliksi, sillä sitä ne alkujaan ovat olleet.

Primadonna ja ilotyttö.

• Vastaa

Lainaus: BronzeRain

hard rockiksi. Minä kuitenkin lukisin metalliksi

Epäselväksi lopulta jää kumpi on kumman alalaji mutta pilkunnussimiseksi menee jos joku bändi "ei oo metallia ku hard rockia".

Ite diggailen black- ja industrial metallista sekä joistain selkeästi omaa juttuaan tekevistä kokeiluista
(esim.matikkarääkkiä tyyliin Meshuggah/Stam1na).
Metallica-ironmaiden-manowar-insert-some-boring-so -called-legend/ripoff-here-bändit ei mulle juuri toimi.
"Hevi on kuraa, paitsi että.."

...I'd fuck you because you are beautiful I'd fuck you because you are my nigger I'd fuck you because I am your whore I'd fuck you because you are a whore...

• Vastaa

Lainaus: Sather

Stam1na

\,,/ Anteeksi, oli pakko. Tällä hetkellä Diablon ohella kovimmassa soitossa.

Primadonna ja ilotyttö.

• Vastaa

Lainaus: Sather

Metallica-ironmaiden-manowar-insert-some-boring-so -called-legend/ripoff-here-bändit ei mulle juuri toimi.

Sama täällä!

Olen monesti ihmetellyt, miten Metallican biisien coverversiot kuulostavat hyviltä (esim. Nothing Else Matters Apocalyptican vetämänä tai Battery ja Ensiferum), ja sitten kun kuulee alkuperäisen niin sitä vain alkaa ajattelemaan että "älkääs nyt, pojat, viitsikö raiskata omia biisejänne".

"I reject your reality and substitute my own!" - Adam Savage

• Vastaa
Mä en oikeastaan edes kuuntele goottimusaa, vaan ainoastaan juuri metallia. En minä niistä alalajeista oikein tiedä, mikä kuulostaa hyvältä niin sitä kuunnellaan. Bändeistä kolahtavat mm. vanha Nightwish, Marilyn Manson, Cradle of Filth, Therion, Turmion Kätilöt, Deathstars, Dark Tranquillity, Satyricon, Dimmu Borgir jne., pitkä lista. Saattaapi olla että eksyn vielä tuon gootimmankin musan puoleen, kuka tietää.

Now what necrophagous Second Coming backs from the Cradle to Enslave?

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.

• Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 7 vakoilijaa ja 6 goottiyhteisön jäsentä (Nekropolis, Severana, BlackLotus, Poioned-, Kazune, SyllaBoreal). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23:23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!