Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Tärkeimmät levyt elämässäsi?

Kirjoittanut: Melia (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 26.06.2008 22:25
Hetkelliset suosikit vaihtelevat, mutta jotkut levyt vaan pysyvät vuodesta toiseen...

Silverchair: Neon Ballroom

Olin suurensuuri fani nuorena, ja eritoten tämä levy pyörii soittimessani edelleen, ei tosin ihan samalla tempolla.. Jotenkin mahtipontinen, nykyisellä elämänkatsomuksella hieman koomisen angstinen, mutta toimii.

Zen Café: Romuna

Lienee orkesterin ensimmäinen levy. Hauskan monipuolinen, iloisia rallatuksia kunnes tyttö on romuna. Olen ottanut elämääni mottolauseen tuolta yhdestä biisistä "elämästä katoaa se todellinen puoli jos on sulle kirosana murhe taikka huoli. Antaa v*tuttaa vaan!"

Radiohead: The Bends

Tää mulla on taas ollut viimeisen vuoden ajan autossa, toimii etenkin siinä "töistä kotiin" -fiiliksessä. Seesteinen olematta kuitenkaan tylsä. Rauhoittaa, mutta saa laulamaan mukana. Et halua olla kyydissäni kun tämä soi...
Kirjoittanut: Dead disco dancer (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 27.06.2008 13:38
The Smiths: The Queen is dead
Levy joka joskus kauan kauan sitten hyppäsi kirjaston hyllystä käsiini ja johon rakastuin välittömästi.Lohduttaja, itkettäjä, huokailuttaja...levy joka on saanut minut muistamaan kerta toisen jälkeen mikä tässä maailmassa oikein onkaan tärkeintä.
Pet shop boys: Actually
Lapsuudesta asti se joka on auttanut pahojen hetkien yli ja joka on antanut voimaa.
Depeche mode: Violator
Samaa voi sanoa tästä...bonuksena se että se laittaa tanssijalan liikkeelle.
Tom McRae: Just like blood
Hurjan kaunista melankoliaa, ääni joka laulaa sieluun...tämä levy oli tukenani mustimpien hetkien aikana.
Nick Cave&the bad seeds: Boatman's call
Tämä jos ei itketä niin ei sitten mikään. Auttaa rakkauteen pettymiseen ja tyhjyyden tunteeseen.
Viola:Tearcandy
Sanat menevät suoraan sydämeen asti.
The Cure: Wish
Tärkein levy koskaan.
Ville Leinonen&Valumo:koko tuotanto
Herkkyys, toivo ja kauneus...ja usko rakkauteen.
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 10.07.2008 01:25
Heitänpä tähän ehkä odottamattoman vedon, nimittäin Guns N' Rosesin The Spaghetti Incident! Vaatinee selityksen, ja se on siinä että se tutustutti minut moniin helvetin koviin vanhoihin rock ja punk -bändeihin joita fanitan edelleen vaikka Gunnareita en oikein edes siedä enää. Nuo bändit ovat siis The Damned, Dead Boys , New York Dolls, The Stooges, UK Subs ja Fear. Aikoinaan, taisi olla ihan alkuvuotta 1994, Metal Hammerin (jota tilasin silloin) mukana tuli extralehti jossa esiteltiin tuota levyä ja noita alkuperäisesittäjä-bändejä. Homma alkoi kiinnostaa ja kovan etsimisen jälkeen sain nuo alkuperäisversiot kuultavikseni. Gunnarit jäi, eikä niiden coverit noista tuntuneet enää hyviltä mutta nuo alkuperäiset iskee edelleen ja lujaa. Tuota Spagettilevyä en ole omistanut vuosiin eikä sitä ole ikävä mutta paljon uutta se avasi.
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.06.2011 13:50
Varjo - Paratiisissa
Ensimmäinen oikeaa goottimusiikkia edustava levy, jonka kuulin aikana kun vielä luulin goottimusiikin olevan HIM:iä ja Nightwishiä. Ehdottomasti paras suomalainen goottilätty, mutta myös yksi parhaista goottilevyistä yleensä.
The Cure - Disintegration
The Curen tuotannon ehdoton helmi. Juuri sopivan eteeristä ja synkkää ja albumi on eheä kokonaisuus paria hutia lukuunottamatta (Lullaby ja Love Song, menkää *******). Tätä kuunnellessa tulee aina herkkä fiilis.
The Chameleons - Script of the Bridge
Paskat jostain Joy Divisionista kuolleine laulajineen, The Chameleons oli ehdottomasti 80-luvun alun paras post-punk bändi. Esikoislevy on uskomattoman kaunista ja mahtipontista taiderokkia sopivan kantaaottavilla (vaikka hieman naiveilla) sanotuksilla varustettuna. Hell yeah.
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 22.08.2011 16:35
Joskus järkyttävän kauan sitten oltiin lähdössä isäni kanssa pitkälle automatkalle Ruotsin ja Tanskan kautta Saksaan, olin valkannut laatikollisen c-kassuja autoon kuunneltavaksi (ei ollut cd-soitinta meillä vielä ja mp3:sia ei tainnut olla edes keksitty ) Ja, noh, lähdön jälkeen huomattiin että se loota oli jäänyt kotiin, auton kasettisoittimeen oli jäänyt yksi kasetti - Tuomari Nurmio:n kokoelma. En tiennyt mitä se on ja olin alkuun että voi plääh! , faijalla kun oli tapana kuunnella autossa myös kaikkea mielestäni todella ankeeta iskelmämusiikkia. Mutta, kuinka ollakkaan tuo Nurmio upposikin pikkupojalle ja tuo kasetti tuli sitten kuunneltua aiika monta kertaa läpi sillä automatkalla eikä ollut mitään pakottavaa tarvetta ostella matkalta mitään kasetteja.
Juttu opetti minulle, että hyvää musiikkia voi löytää vähän mistä vaan genrestä eikä tarvitse noudattaa pelkästään mitään oman ikäisten suosituksia siinä mitä kuuntelee...
Kirjoittanut: Nikkisuicide (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 31.08.2011 18:27
Suuressa osassa "valaistumistani" toimi HIMin Greatest Lovesongs Vol. 666, Razorblade Romance ja Venus Doom. Type O Negativen Bloody Kisses ja October Rust. The Dreamingin Etched in Blood ja Black Veil Bridesin We Stitch these Wounds. Siitäpä toi lista lähtikin kasvamaan entisestään.
Kirjoittanut: Muffin (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 30.10.2011 12:59
Tärkeitä levyjä on paljon, mutta kaikkien niiden yläpuolelle nousee ehdottomasti Lord of the rings-leffojen soundtrackit. Olen kuunnellut noita levyjä ilmestymisestä lähtien suht aktiivisesti, enkä voi sanoin kuvailla kuinka hienoa musiikkia ne ovat. Kylmät väreet menevät joistain kappaleista ja välillä ihan jähmettyy kuuntelemaan joitakin kohtia. Parasta musiikkia omille korvilleni!
Kirjoittanut: phaeryen (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 02.11.2011 09:36
Tärkein levytys omalla kohdallani taitaa lopulta olla muuan Rauli Badding Somerjoen ja kumppaneidensa tehtailema Tähdet Tähdet -kappale. Vaikka tämä ei sinällänsä minussa enää mitään vaikutusta saa aikaiseksi niin sitä tosiasiaa on vaikeaa pakoilla, että kyseessä taitaa olla ensimmäinen musiikkikappale, josta olen tosiasiallisesti koskaan innostunut. Olin kuusivuotias esikoululainen kun tämä musiikkikappale jostain syystä esitettiin meille, ja siitä pisteestä alkaen olen kaiketi ollut taipuvainen biiseihin päin, joissa avoimesti ollaan siipi maassa ja pää täynnä kuoleman kaipuuta. En kovastikaan esikouluajoista enää muista, mutta jonkinlaisen omituisen kuvajaisen tuosta musiikillisen innostuksen hetkestä kyllä vieläkin päähäni saan.

Saapunut luokseni yö on
silmäni luon taivaaseen
tumma se katto tähtinä tuikkii
on katseensa tutkimaton
suunnaton tähtien määrä häipyen kaukaisuuteen
niin pientä rataa maapallo makaa omaansa ain' uudelleen

Turha on toiveita kantaa
turha on haaveiden tie
jos jotain antaa tai lemmen rantaa käy santaan se suoraan vain vie
aamuhun yön tähdet haipuu
idässä pian ruskottaa
karvas jää kaipuu, pää alas taipuu
päivä käy uus' koittamaan

Tähdet tähdet, luoksenne tahtoisin pois
Kirjoittanut: NemuritorNoapte (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.11.2011 20:18
-Agathodaimon-Blacken the angel
Agathodaimonin debytti, oikeastaan paras levy synkkiin syksyisiin iltoihin, etenkiin mieleen jäävät ballaadit "Near dark", ja "Tristea vehementa"

-Sins of thy Beloved-Perpetual Desolation
Valitettavasti kyseiseltä bändiltä ei ole vuosikymmeneen tullut uusia levyjä vaikka se on vielä toiminnassa, levy on siis doom-metal vaikutteista goottimusaa, mieleenjäävimpiä biisejä ehkä ovat "Flame of Wrath", ja "Forever"

-Scream silence-Saviourine

-Theatres des vampires-Vampire chronicles
Bändin vanhempaa tuotantoa, itse Lord Vampyr laulajana, hieno äänimaailma jäänyt pysyvästi mieleen.

-Theatres des Vampires-Suicide Vampire
Tämän levyn kautta tutustuin koko bändiin, selailin joskus aikoinaan leffatrailereita Youtubessa, Ja löysin biisin "Queen of the damned" ja pidin siitä silloin ja vielläkin.

-Darkseed-Astral adventures
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 08.11.2011 15:19
Albumeittain tämä on kyllä ehkä vähän hankalampaa, mutta jos nyt jotakin laittaisin tännekin, vaikka osa näistä voi vaihdella:

Swallow the Sun "Ghost of loss" - kaunista ja melankolista.

Nine inch Nails "The Fragile" - Taisi olla eka albumi mitä NiN:ltä kuuntelin. Toisaalta niin raskasta kuunneltavaa (voi johtua myös omista muistoista jotka yhdistyvät tuohon albumiin), mutta niin täydellisiä biisejä täynnä, että tähän täytyy palata aina tasaisin väliajoin.

Ulver "Kveldsanger" - Ulverilla on vähän laidasta laitaan tuota musiikkia, mutta tämän hetkinen suosikkini on tuo. Norjankielistä laulua akustisen kitaran ja sellon säestämänä. Mahtavaa.

Type O Negative "October rust" - Mystinen ToN-tyypillinen maailma avautuu tätä albumia kuunnellessa. Kuutamoyö-musiikkia.

Metallica (Black Album) - Tuolla on joukossa sellaisia ikihittejä joita tuli nuorempana kuunneltua. En vaan oikein harrasta albumeittain kuuntelua joten oli vähän vaikea nimetä jotakin tiettyä. Metallica on kuitenkin ollut nuoruudesta asti mukana.

Siouxsie and the Banshees "Peepshow" - kyseinen bändi on sellainen, jota kuuntelen kun haluan kuunnella jotakin vähän kevyempää mutta hyvänkuuloista musiikkia. Ja tuolla albumilla on muutama tosi hyvä biisi. Siouxsie and the Bansheesin kanssa on vähän sellaista, että yksikään albumi ei ole ollut minun korviini täydellinen, mutta en voisi olla kuuntelematta Siouxsie Siouxsin ihanaa ääntä.

Fields of the Nephilim "Mourning sun" - ... no mitäs minä tähän. Upposi. Ja tuo on tämän hetkinen suosikkialbumini.

Dead can dance "Into the labyrinth" - tykkään dead can dancen mystisestä musiikista, jossa on jonkinlaista muinaisen historian havinaa. Musiikillinen nautinto.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit