Gootti.net

Suosikki levyboksejanne?

Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 05.07.2008 17:45
Lisäksi että monet boksisetit ovat tyylikkäitä, kivoja ja porvarillisia levyhyllyn koristeita, löytyy niistä usein harvinaisia ekstroja ja muuta kivaa sälää sekä kirjanenkin on useassa mukana. Lisäksi niihin jotenkin myös kiintyy. Jotkut ovat myös hyvä tapa hankkia bändin olennainen tuotanto ja joskus halvemmallakin kuin yksittäiset levyt. Jotkut taas aivan ylihintaisia sisältöönsä nähden ja lähinnä keräilijäkamaa. Sellaisia en ole viittinyt hankkia.
Mitä bokseja sinulla on tai haluaisit/aiot hankkia joskus? Mitkä niistä ovat suosikkejasi ja miksi?

Mulla on mm.
Joy Division: Heart & Soul (4CD) Kokoaa lähes kaiken JD:n studiomateriaalin, Warzawin materiaalin plus liveä ja muuta. Mukana tulee ihan kunnon kokoinen kirjanen.

Velvet Underground: Peel Slowly And See (5CD) Velvetsin kaikki studiolevyt sekä ekstramateriaalia, tässäkin hyvän kokoinen kirjanen mukana. Boksi on vaan turhan isokokoinen ja tilaavievä.

Cure: Join The Dots (4CD) B-Sides & Rarities 1978-2001. Hieman epätasainen mutta pahuksen hyvä silti. Todella hyvä kirjanen.

Misfits: Coffin Box (4CD) Tyylikäs ruumisarkun muotoinen boksi joka vuorattu punaisella feikkisametilla. Sisältää suurimman osan vanhan Misfitsin tuotannosta. Mukana siisti emalipinssi ja kirjanen joka on vähän köyhä.

Hanoi Rocks: Lightning Bar Blues The Albums 1981-1984 (6CD) Kasari-Hanoin kaikki 6 levyä pakattuna simppeleihin sleevecardeihin ja joku läpyskä, mutta todella edullinen ja kätsy tapa hankkia ne kaikki levyt.

Siinä muutama suosikkini. Lisääkin löytyy totta kai mutta en nyt jaksa kirjoittaa enenpää.
Kirjoittanut: PolyUnsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 05.07.2008 19:17
Olen huono ihminen enkä harrasta boksisettejä. Mutta OMG en voi uskoo et sullon Velvet Undergroundin boksi! *Fanittaa*
  • Lähetetty: 05.07.2008 19:47
Noh, sen Velvet-boxin saa kaupasta rahalla. Toisin kuin joitakin harvinaisempia, esimerkiksi haluaisin The Birthday Partyn "Definite Missing Link Recordings 1979-1982" 5CD-boksin mitä ei ole kai julkaistu kuin Australiassa 1994. Kai sen ebaysta saisi kalliilla.
Kirjoittanut: hilarion (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 06.07.2008 03:42
Mua ei kyllä kauheasti ole koskaan minkään boksien ostelu kiinnostanut. En vaan pysty niin isoihin kertasijoituksiin, vaikka se tulisikin pitemmän päälle halvemmaksi kuin boksin sisältämien levyjen ostaminen yksitellen.

Ainoa bändi jota olen tarpeeksi fanittanut, oli Depeche Mode. Kyseisen bändin kuusi singleboksia ovat kyllä erinomaisia pakkauksia: tyylikkäitä ulkoasultaan, kattavia ja tasokkaita sisällöltään. Näissähän kävi kyllä niin että boksien 4-6 sisältämät biisit ehdin kyllä keräillä vuosien saatossa myös yksittäisinä levyinä. Heti kun CD-singlekokoelmani oli valmis, julkaistiin tuo boksi jossa kaikki se on kätevästi yksissä kansissa. No, ei se sitä keräilemisen intoa ja levyjen tunnearvoa mihinkään vienyt. Nyt vaan on sitten noi jutut kahteen kertaan CD:llä (jotkut vielä sitten vinyylilläkin).
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 06.07.2008 08:25

Lainaus: Deadboy

Joy Division: Heart & Soul (4CD) Kokoaa lähes kaiken JD:n studiomateriaalin, Warzawin materiaalin plus liveä ja muuta. Mukana tulee ihan kunnon kokoinen kirjanen.

Velvet Underground: Peel Slowly And See (5CD) Velvetsin kaikki studiolevyt sekä ekstramateriaalia, tässäkin hyvän kokoinen kirjanen mukana. Boksi on vaan turhan isokokoinen ja tilaavievä.

Näitä olin tähän änkemässä itekkin, kun näin otsikon. Toi JD:n boksi on tosin vielä itellä hankinnassa, mutta tiedän kyllä että tosi laadukas pakkaus. Ja mitä kalliista hinnasta, niin onhan se kertasijoitukseks aina vähän paljolti, mutta senkun säästää vähän pidempään, niin tulee se luultavimmin halvemmaksi, kun jos hankkisi erikseen ne levyt ja mitä noihin siisteihin kirjasiin ym. tulee niin niitähän ei muualta saa niin helposti.
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • • Muokkasi: neo_shaman
  • Lähetetty: 06.07.2008 13:32
Täytyy kyllä mainita tähän AC/DCn Bonfire-boksi, joka on pakko-ostos jokaiselle AC/DCn varhaisempaa tuotantoa diggailevalle. Paljon rare-materiaalia ja livejä, nami nami.
En itse omista montaa levyboksia, Genesistä on kyllä, sekä Queen -vinyylikokoelma.
Various Artists -kokoelmista Cash from Chaos -on hyvä punk-kokoelma, sekä tietenkin Life Less Lived -the Gothic Box goottirockiin tutustuessa.

/edit.
Unohdin tietenkin mainita noin kuukausi sitten hommaamani Radiohead kokoelma boksin Limited version, 4LPtä!
  • Lähetetty: 06.07.2008 13:52
Tuo Bonfire on mullakin ollut suunnitelmissa hankkia. En vaan tiedä miksi siihen on laitettu Back In Black. Hyvä levy siis itsessään joo, mutta se löytynee kaikilta AccaDacca-faneilta ja olisi mukavampi kun se olisi vain Bonille omistettu boxi.

Maksaahan nuo laatikot joo usein selvästi enemmän kuin vaikka CDt nykyään, mutta ydestäkään boksista en ole maksanut yli 45 euroa. Ei sillä rahalla saa oikein kunnon kenkiäkään näin vertailun vuoksi.

Tuli mieleen vielä: Nick Cave & The Bad Seeds: B-Sides And Rarities (3CD) Simppeli ja pelkistetty mutta tyylikäs pikkuboksi. Laadukas kokonaisuus vaikka muutama heikompi veto löytyy kuten näiltä B-puolia ja harvinaisuuksia -jutuilta yleensäkin.
  • Lähetetty: 06.07.2008 14:01

Lainaus: Deadboy

Tuo Bonfire on mullakin ollut suunnitelmissa hankkia. En vaan tiedä miksi siihen on laitettu Back In Black.

Itse olen miettinyt samaa... o.O Juuri tämän ansiosta minulla on Back In Blackistä 5 versiota levyhyllyssäni! Uskoisin että syynä tähän on se, että BiB on tehty Bonin muistossa, johon viittaa myös levyn nimi, mutta silti se on mielestäni turha, kun varmasti kaikilta jotka Bonfire boxin ostavat, on se jo levyhyllyssä.
Tuo Nick Cave täytyy kyllä hommata jossain vaiheessa
  • • Muokkasi: neo_shaman
  • Lähetetty: 07.07.2008 00:01
Levyhyllyjä tutkiessa, huomasin pari levyboksia joiden olemassa oloa en edes muistanut enää: Radiohead CD-kokoelma, Pink Floydia, Queen, sekä the Beatles.
  • Lähetetty: 07.07.2008 00:07
No huh huh. Aika komeita ovat. Onko tuo Pinkki se melko uusi "Oh By The Way" -vinyylireplika CD-boksi. Tuo Queen or vissiin harvinaisemman puoleinen ja Beatles näyttää että se olisi jo 70-80 luvuilta?
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit