Gootti.net

Gootin kesämusiikki?

Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.06.2011 13:54

Lainaus: Berzerker

Kesämusiikki kuuluu massateineille IMO, minä kuuntelen sitä miltä tuntuu että halajaa..

Lol olen massateini.
Kesäisin tulee kuunneltua lähinnä kasaripoppia ja kaikkea muuta aurinkoista ja pirteää. Tänä vuonna löytyi vielä sopivasti kesää varten suloista kasaripoppia lämmittelevä indiebändi Craft Spells, jonka albumi Idle Labor on kesäisintä ikinä.
Kesällä tulee muutenkin kuunneltua hieman enemmän nopeatempoista musiikkia ja vähemmän angstista laahausta. Kesällä on mielummin vaikka vihainen kuin ahdistunut.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 25.06.2011 17:27
Olen nyt väsäämässä parhaillaan Kesä-soittolistaa Spotifyihin. Järjestin kesämusiikkigallupin kavereilleni Facebookissa ja irkissä. Vielä joku abouttiarallaa 40 bändiä/artistia kuunneltavana läpi, että tietää pääsevätkö listalle vaiko eivät.

Tällä hetkellä soittolistani sisältää näinkin synccää ja goottia musiikkia kuin:
Dropkick Murphys
Enya
Flogging Molly
Gogol Bordello
GoldFish
Hedningarna
Jamie Cullum
James Blunt
Jamiroquai
Kate Bush
Scandinavian Music Group
Simon & Garfunkel
Schandmaul
Streetlight Manifesto
Telekinesis
Värttinä
Zen Cafe
+ muutamia randomeja biisejä randomeilta artisteilta. Listan väkertäminen jatkuu taatusti pitkälle läpi kesän. Sitten pitääkin aloittaa jo tekemään Syksy-soittolistaa. Ah, niin paljon musiikkia, niin vähän aikaa.

Jos ei löydä itselleen sopivaa kesämusiikkia itselleen goottigenrestä niin ehkä, ihan vain näin varovaisena ehdotuksena, kannattaisi kokeilla myös niitä muita genrejä. Ei siihen kokeilemiseen kuole, ei vaikka olisi miten gootti.
Kirjoittanut: UndyingDreams (Mister Halloween 2008)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 26.06.2011 10:46

Lainaus: Giffirt

Jos ei löydä itselleen sopivaa kesämusiikkia itselleen goottigenrestä niin ehkä, ihan vain näin varovaisena ehdotuksena, kannattaisi kokeilla myös niitä muita genrejä. Ei siihen kokeilemiseen kuole, ei vaikka olisi miten gootti.

Miten musta taas tuntuu ettei täällä foorumilla ole yhtäkään ihmistä joka kuuntelisi vain sitä "goottigenreä". Yleisimmin asia tuntuu menevän niin, että kuunnellaan ihan kaikkea muuta paitsi sitä goottia

En ole ainakaan tietoisesti huomannut että vuodenajat vaikuttaisivat paljoakaan musiikinkuunteluuni, mutta kesällä on kyllä kiva kuunnella esim. syntikkapoppia, tosin Lumouksen myötä tulee kuunneltua myös gootimpaa musiikkia keskellä kesää.
Jotenkin musta kyllä tuntuu että psytrance, erityisesti suomalainen sellainen, tulee minulle kuvioihin aina kesällä Nytkin piti kesää varten tehdä levytilaus freakdancelta että pääsee popittamaan automatkoilla Mandalavandalzia ja ties mitä Luomuhappoja..

Melodinen trance on tietysti genrejen ykkönen kesällä. Eipä ole mitään hienompaa kuin lähteä puistoon istuskelemaan kaverin kanssa ja laittaa iPod-telakasta yhteenmiksattu progressive house/uplifting trance -kokoelma soimaan. Parhautena mainitsen Anjunabeats, A State of Trance ja Future Sound of Egypt -sarjat
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.06.2011 14:26

Lainaus: UndyingDreams

Miten musta taas tuntuu ettei täällä foorumilla ole yhtäkään ihmistä joka kuuntelisi vain sitä "goottigenreä". Yleisimmin asia tuntuu menevän niin, että kuunnellaan ihan kaikkea muuta paitsi sitä goottia

Hirveitä rotupettureita koko foorumi täynnä. Itsehän kuuntelen pelkkää goottimusaa 24/7.
Chillwave on myös kovaa kesämusaa. Washed Upia voin suositella kesäjumitukseen kaikille.
Kirjoittanut: Elsie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 27.06.2011 01:18
Kyllä se minullakin jotenkin vuodenaika vaikuttaa. Yleensä jostain syystä tulee kesällä kuunneltua akustisempaa ja rauhallisempaa musiikkia sekä toisaalta myös pirteämpää konemusiikkia, syksyisin ja talvisin sitten aggressiivista konemättöä. Näin pääpiirteittäin, vaikka toki riippuu ihan päivän tunne-elämästä mikä kuulostaa hyvältä. Mutta Persephonen jotenkin miellän enemmän kesämusiikiksi. Ja Spiritual Front kuulostaa nyt hyvältä.

Kesäisin myös sitten tulee Lady Gagaa ja Jenni Vartiaista ja tällaista kevyempää musiikkia enemmän kuunneltua (PMMP oli kovassa huudatuksessa viime vuoden loppukesästä, vaikken sitä moneen vuoteen sitä ennen oikein voinut sietää).
Kirjoittanut: Marraskuu (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 27.06.2011 11:57
Mulla vaihtuu musiikkimaku kesällä vähän punkimpaan ja iloisampaan, napeista kuuluu mm. Kuolleita Intiaaneja ja The Clashia. Myös konemusiikki nostaa päätään minun kuulottimissa, esimerkiksi Shponglea ja Infected Mushroomia luukuttelen.

Saatan kyllä ihan yhtä lailla kuunnella mitä tahansa mättöä.
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 27.06.2011 13:35
Minun kesässäni on tänä vuonna soinut ahkeraan The Swans - Kill The Child: Live 1985 / 1986 / 1987. Spotify tarjoaa joskus jotain vähän harvinaisempaakin, kyseinen levy oli fantastinen löytö! Eipä tuo swanssi kovin goottia ole, mutta tulipa nyt mainittua...ja muutoin on tullut kuunneltua Arckanumin tuotantoa sekä aina niin kesäisen iloista Entombedin Wolverine Bluesia!
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit