Gootti.net

20.6.2014: Foorumin ohjelmisto ja Kuuttinetin ulkoasu vaihdettiin. Ainakin tuoreiden viestien toiminto on kosahtanut. Tule, näe ja koe.

Arvostele edellinen kappale

Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.12.2010 00:35
Feindflug - AK47

Vakavempaa? Tuostahan tuli heti hymy korviin koska biisin uppaaja oli keksinyt pistää videoon natseja. Natsit tuo aina huumoriarvoa!

Biisistä itsessään... hmmm. Taustamusiikkia. Mitään ihmeellistä ei tapahdu eikä biisissä edes haeta mitään kovin vallankumouksellisia äänimaailmoja. Jostain ihmeen syystä tuli mieleen Mortal Kombat-elokuvan tunnari, mutta se ei sentään ollut yli seitsemää minuuttia pitkä, joten se ei menettänyt niin äkkiä viihdearvoaan. Biisi ei sinänsä ärsyttänyt mitenkään ihmeellisesti, mutta tuollaisen kuunteleminen yli kolmen minuutin ajan tuntuu jo jonkinsortin kidutukselta, kun biisi ei tunnu oikein liikkuvan mihinkään suuntaan. Jätetään ne pidemmät kikkailut progebändeille, okei?

Varovasti annan tälle arvosanaksi 8-.

Seuraavaksi biisi jonka pitäisi ärsyttää yhtälailla sekä HIM:in vihaajia että faneja.
HIM - In The Arms of Rain (SALEM Remix)
http://www.youtube.com/watch?v=-YFUNR5PFc0
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 30.12.2010 21:26

Lainaus: Ratpick

Seuraavaksi biisi jonka pitäisi ärsyttää yhtälailla sekä HIM:in vihaajia että faneja.

ARGH!
Oli pakko tietty kuunnella loppuun asti koko kamaluus. Ensin alussa aattelin että joo, ehkä tää "lähtee" tästä kohta mutta eihän se sitten lähtenyt. Siihen se jäi. Ja möllötti.
Tää oli just sellanen remix jonka yli hyppään aina jos levyllä on tällaisia epämääräisiä täytebiisejä. Eikä tää ollut edes mitenkään erityisen lyhyt, mikä on mun mielestä aina plussaa.
Ehkä yks hyvä puoli tässä oli että tässä ei ollut videota kaiken kakan päälle...Ja toinen hyvä puoli on ehkä se, että nyt haluan kuunnella jotain hyvää. Tämä remix sai minut kuuntelemaan musiikkia. On pakko kuunnella monta biisiä jotta unohtuu tämä...
-> Itse asiassa se on unohtunut jo totaalisesti, koska en muista siitä yhtään mitään enää
Eli annan tälle 1/10 pistettä. 1 piste siitä ettei ollut videota.

Seuraava saa jatkaa kärsimystäni, tai nauraa ittensä kuoliaaks. Mut oikeesti tää on mun lempiartisteja, en vaan ota sitä vakavasti
Lene Lovich - New Toy
http://www.youtube.com/watch?v=_7VgDSNxlGU
Kirjoittanut: Positiivinenpakana (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 18.01.2011 01:05
Lene Lovich - New Toy

Tuota... Tässä oli monta sellaista elementtiä, joista en pidä. Musiikki ja laulu ei oikein iske, en tykkää tuosta kosketinsoitinsaundista enkä oikein laulajan väkinäisestä tavasta laulaa, video piti pistää pois aika alussa, ei sitä voinut katsoa. Pahinta oli taustalauna O-o-o:t Niin kasaria, että. Mutta on sitä pahempaakin, kyllä tämä varmaankin menisi oikeassa mielentilassa ja paikassa ihan hassuttelu kappaleena, mutta yksin kotona kuunnellessa en nauti, vaikka hassunhauskaa material girl:iä pitäisikin olla.
6-

Seuraavalle jatketaan klassikkolinjalla, tässäpä vaikuttajaa
The Crazy World of Arthur Brown - Fire
http://www.youtube.com/watch?v=NOErZuzZpS8
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.01.2011 22:44
The Crazy World of Arthur Brown - Fire

Ensireaktio oli jotain asteella "mitä ****** minä katson?" mutta kun vähän aikaa kuunteli biisiä eikä keskittynyt niinkään tuohon, öhöm, mielenkiintoiseen performanssiin, paljastui alta erittäin varteenotettava perinteinen psykedeelinen rock-biisi. Vahva 60-luvun synasoundi toimii aina ja tämän lisäksi laulajan äänessä on uskomatonta energiaa. Etenkin biisin loppupuolen kiekaisut ja modulaatio nostavat tämän biisin perinteisen 60-luvun rockin kärkikastiin pois siitä loputtomasta suosta mihin monet sen ajan monotoniset popbändit valitettavan usein jäävät.

Ja on tuo videokin aika veikeä. Tulipa taas todistettua, että okkultismi ja psykedelia ovat paras yhdistelmä. Ei tämä kyllä ihan täydellinen biisi ole, mutta kyllä oman aikansa tuotteeksi huomattavasti keskikastia parempi ja toimii edelleen. 9-

Seuraavalle tällaista:
Black Math - Bottomless Sea
http://www.youtube.com/watch?v=OOL2FUf90O8
Kirjoittanut: nightspirit (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 23.01.2011 17:56
^jooo tuo oli ihan kiva...video varsinkin ihan katottava vaikka olinkin tollanen "bändi soittaa huoneessa" ja vielä mustavalkonen kuva mutta silti, tuon jaksoi kuunnella ilman mieleenkiinnon laskua loppuun asti. Varmastikin hyvää yömusaa jota ois mukava kuunnella juuri ennen nukkumaan menoa hämärässä x)
Jos arvosanaa pitäisi antaa niin minun (tiukassa metalheadin arvoasteikossa) yhden kuuntelukerran perusteella se olisi 7/10

Arcturus - Painting My Horror
http://www.youtube.com/watch?v=btRrR1aP5j8

vähän tälläistä avantgardemaista systeemiä...tykkään kyllä kovasti koko yhtyeen tuotannosta ja toivon että vielä joku päivä näen ja kuulen heidät livenä...joko Garm ja/tai Vortex vokaaleissa! Jos he nyt Suomeen joku päivä tulisivat...kesti jonkin aikaa ennenkä tälläiseen musaan pääsin sisään mutta kiitos eräälle joka sinnikkäästi tätä minulle tyrkytti...lopulta se avautui ja aaaaah...parempaa on vaikea löytää!
Kirjoittanut: Berzerker (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 08.02.2011 22:02
En nyt ihan Avant Gardeksi menisi sanomaan, ihan perus Experimental/symphonic soundeilla tässä pääasiassa mennään. Muttei sitten kokonaisuus ole lainkaan tyypillinen.
Ihan mielenkiintoista kuunneltavaa, lauluääni on hyvä mutta laulu itsessään voisi olla mahtipontisempaa jolloin musiikki olisi kiinnostavampaa.
Ihan jees kamaa, muttei tätä välitä kuunnella useasti.
8

Pistetäänpäs sitten Laibachia, bändi joka on sitten tulossa suomeen...
http://www.youtube.com/watch?v=5E-OsFSr5h8
Jos bändi ei ole ennestään tuttu, suosittelen katsomaan life is life, geburt einer nation, god is god ja Tanz Mit-videot.
Kirjoittanut: nightspirit (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 27.02.2011 00:10

Lainaus: Ratpick

Seuraavalle tällaista:
Black Math - Bottomless Sea
http://www.youtube.com/watch?v=OOL2FUf90O8

Ja stna sun kans ku oon uppoutunu tohon koko päivän!!!!!! Aika pirun hyvä biisi. Jos saa uudelleen arvostella niin...9/10!!!!! ehehehe

Lainaus: Berzerker

Pistetäänpäs sitten Laibachia, bändi joka on sitten tulossa suomeen...
http://www.youtube.com/watch?v=5E-OsFSr5h8

Jooh, Video tuntui aluksi hiukkasen oudolta mut siite ku tuli toi kohta mis toi tyyppi kaatui hevosellaan ja ampui molemmat, hevosen ja ton random siviilin niin aaaaah....johan nousi taso xD. Tost kohdasta mis noi tyypit syö tos pöydällä olis kyl voitu tehdä vähän vähemmän "humoristinen"... synkkyyttä lisää niin aaah...all the better... Oikeestaan koko video, mun mielest se on vähän liian...yli vedetty. Olisi ollu parempi jos se olisi vakavampi. Mutta ehkä tossa onkin tarkoitus vetää överiksi koko systeemi. Jostain syystä sellainen ei vaan aina uppoa minuun, varsinkaan uusien tuttavuuksien kohdalla.

Pakko viel erikseen mainita.....toi kohta tos 3:54 ku see huutaa ton "Lucifer!" ahahahahaha, SE oli aika hyvä ja iski korvaan heti ekalla kuuntelemalla =D. Siitä lisää pointseja!!

Loppupeleissä, viimeinen tuomioni olisi että: Video pilasi tunnelman. Bändin imago tossa oli hiukan...ei niin miellyttävä minulle, vaikkakin ymmärrän että se kyllä sopii tuohonkin! Mutta jos tuo olisi väännetty enemmän vakavaksi ja synkemmäksi niin aaaaaaaaaaah Olisin varmaan rakastunut tuohon biisiin.... liian positiivinen minulle. Arvosanaksi antaisin 7/10

Sitten jotain omaa suosikkia!:

http://www.youtube.com/watch?v=xrRi25jZRFY

Triptykon - Shatter

Aivan pirun hyvä biisi ja video!!!!! Ei tästä sen enempää. eheh.
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.03.2011 12:28

Lainaus: nightspirit

Triptykon - Shatter

Olin jättänyt Triptykonit kuuntelematta tähän viikonloppuun asti kun olin kuvitellut sen olevan samanlaista suristelua kuin Celtic Frostin Monotheist. Ei bändi nyt mitenkään raketin lailla suosikiksi ampaissut, mutta kyllä tuo toimii meikäläiselle paljon paremmin kuin edellä mainittu levy. "Shatter" oli oikein mukavaa laahausta ja varsinkin tuon naislaulajan ääni toimii hyvin tuollaisessa hidastelussa. Minimalistinen ja hidas pörinä ei ole ihan miun ykkösjuttu, mutta voisin kuvitella että rapeliaamuna tämä olisi sellaista sopivan simppeliä kuunneltavaa, eikä katu-uskottavuuskaan kärsisi Video oli erityisen komea ja sopi biisiin loistavasti. Toiset ne vaan osaa synkistellä ihan tosissaan ilman että se aiheuttaisi myötähäpeää.

Nyt kun on nätti keli ja kesä tulossa, niin mitenkäs olisi letkeät leijailut?
Kirjoittanut: Felicia (Virallinen sarjistaiteilija)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Felicia
  • Lähetetty: 07.03.2011 14:49
Asura - Altered State

Kyllähän tuo meni, tollaisena letkeänä taustaleijailuna
En nyt osaa sanoa oikein mitään tarkempaa tuosta, ei siis ollut mitenkään huono kappale, mutta ei kamalan erikoinenkaan - arvosanaksi annan perus 8.

Sitten VNV Nation - Further, kempikappaleeni kyseiseltä bändiltä.
Kirjoittanut: ghost_girl (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 07.03.2011 15:10
VNV Nation - Further

Ohoh, minähän pidin tästä! Olen kovin nirso musiikin suhteen, ja ensikuulemalta en pidä _mistään, mutta näköjään on poikkeuksiakin

The Kovenant - Mirror's Paradise
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 12.03.2013 05:55, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 194 henkeä!