Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Musiikki ja muusikot: Arvostele edellinen kappale

• Vastaa

Lainaus: kuopassa

aika hyvin alitettu se kauheimman musiikiksi kutsuttavan metelin rima, jota ei voine mikään mahti maailmassa enää tästä alittaa. Ei paha.

Jep...totta puhut,oikeastaan tiiän yhen vielä kamalamman kuulosen bändin mutta olen niin kiltti että en linkkaa sitä tänne Demonaattorilla on kyllä muunkinlaisia biisejä...tuo oli vain ainoa missä oli "musavideo"

"Ketään ei saa laittaa säkkiin jos ei itse halua!" - Neponen

• Muokkasi: Piiskansiima
  • Vastaa
Thy Serpent... Sinun käärmeesi? *wirn*

Se taisi olla jotain mitä melodeathiksi kutsuttaneen? Joo, eihän siinä mitään, ihan mukava biisihän tuo oli, melodinen ja kaunis. Joskus kuutisen vuotta sitten tämä olisi iskenyt minuun kuin viiden tuuman naula bläkkäriin (ja itse asiassa iskikin), mutta nykyisin tällainen toimisi ehkä taustamusiikkina enemmän. Videota ei ollut, vain vihertävää metsikköä taustakuvana, joten siitä pieni miinus. Kokonaisarvosana voisi olla 7 1/2.

Seuraavaksi kajahtaa Tanskanmaalta: Volbeat takoo kasarit uuteen uskoon!

"I reject your reality and substitute my own!" - Adam Savage

• Vastaa
"I Only Want to Be With You" ei suinkaan ole kasaria, vaan 60-luvun alkupuolen timanttinen pop-klassikko, joka on levytetty niin monta kertaa, että heikompia alkaa jo vähän hirvittää.

Onkin vain pieni ongelma tämä, että miten suhtautua 90/2000-lukujen "hevi editteihin." Olin vielä suhteellisen räkänokkainen teini kun radioaaltoja alkoi kurmottaa silloin tuntematon hevibändi HIM coverillaan Chris Isaakin Wicked Gamesta. Jo silloin kävi mietityttämään, että kyllä se MTV:llä pyörinyt unenomainen videosingle oli vaan niin helkkarin paljon parempi. Tässä vaan mennä länkytetään säröpedaali pohjassa soinnut läpi ja käytetään alkuperäisestä sovituksesta vain laulumelodia. Tämä toimintamalli on sekä Wicked Gamen että I Only Want to Be With You:n kohdalla mielestäni todellista puusilmäistä raiskaamista. Erään parhaiten tunnetun version tästä kappaleesta on tehnyt Bay City Rollers, ja heilläkin oli silmää ottaa mukaan edes stemmat... Volbeatin versio putoaa yhtä kauhean suoriutumisen tasolle kuin muinoin kokemani italialainen goottiheviversiointi Twin Peaksin tunnarina käytetystä Falling-kappaleesta.

Toisaalta, kun viimeksi sain ujutettua tähän ketjuun oman kappaletarjokkini, niin vastineessa minulle tarjottiin täysin katastrofaalista heviversiointia kyseisestä klassikkokappaleesta "parempana". Ehkä yksioikoisessa hevicoverissa on vain jokin hieno särmä jota minä en huonolta maultani pysty ymmärtämään.

Summa summarum, biisille täysi kymppi (10), toteutukselle minimipisteet/hylätty (1/0). Video näytti aika mielikuvituksettomalta katolla soittamiselta yhdistettynä irralliseen hotellisekoilujuoneen tms, sille ehkä joku kaksi pistettä(2). Siitä että yritystä oli edes vähän. Mainitaan tämän lyttäyksen yhteydesssä kuitenkin se, että oman musiikkinsa parissa puljatessaan Volbeat on suorastaan hyvältä ja persoonalliselta kuullostava bändi.

Okei, ja sitten se oma. On kai jotenkin epägootillista tsempata mitään kotimaista, mutta laitetaan nyt kuitenkin, kovaa kotimaista viime vuodelta!
Pooma - Snow : http://www.youtube.com/watch?v=KCv9froWtRE ... ja kuten arvata saattaa, "vain hevimetalli on totta" -ihmiset voivat tämän videon sivuuttaa.
  • Vastaa

Lainaus: phaeryen

"I Only Want to Be With You" ei suinkaan ole kasaria

Mutta veikkaan että melkoinen osa meistä lapsukaisista tuntee sen parhaiten Samantha Foxin ketkutusversiona. Eipä olisi pitänyt esitellä biisiä mitenkään mielikuvituksellisemmalla tavalla.

"I reject your reality and substitute my own!" - Adam Savage

• Vastaa
nojaa-a kuule, veikkaan että yleisradion puolella Dusty Springfieldin ja kumppaneiden 60-70 lukujen versiot soivat edelleen aika taajaan siinä, missä samantha foxin veto tuskin on soinut öbaut missään kohta kahteen vuosikymmeneen...
  • Vastaa
Kaunis video ja kappale... siis toi pooma. Mä diggaan näitä fiilistelyjä. Sopii meikäläisen yleismentaliteettiin. Se muistutti ajoittain yhtä vanhoista lembibändeistäni. Hollannin lahja maailmalle. Porukat tehneet musiikkia jo jostain kahdeksankymmentä luvun lopulta mutta tässä vähän uudempaa tavaraa jostain neljän vuoden takaa. Nää on niin köyhiä, ettei videoita oikeen ole olemassa, eikä noita live pätkiäkään jaksa tähän tunkea. Levyllä kuulostaa niin hyvältä.

The Gathering - You learn about it
URL
  • Muokkasi: Berzerker
  • Vastaa
Ei kyllä iske tälläinen Trippi/flegmaattinen rokki muhun, tai ei ainakaan tälläinen... Ehkä jossain tietyssä tunne tilassa voisi toimia, muttei tarjoa mitään erikoista.
Ehkä Maininnan arvoista on rummut ja laulu, ne tuntuvat olevan laulun vahvuus.
Sanoitukset eivät kyllä ole järistyttävän hyviä..
6

Pig - Painiac (nothing Touches me)

http://www.youtube.com/watch?v=leeT_ZwkHZ8

???: '' With all this talk about nuclear warfare and terrorist threats, if you were a weapon of mass destruction, who, what or where would your target be? Sascha Konietzko (kmfdm): MTV

• Vastaa

Lainaus: Berzerker

Pig - Painiac (nothing Touches me)

90-luvun industrial-rockkia, meitsi diggaa! Jännä, ettei ole tullut aiemmin bändiin tutustuttua, vaikka Nine Inch Nails oli teinivuosina ehdottomasti se kovin bändi ja tuossa on selkeästi samaa soundia. Yhtäläisyys lienee ilmeistä, kun on kerran Reznor tuottamassa.
Video nyt oli aikalailla perushuttua. Toimii musiikkivideona, mutta ei se mikään taiteellinen pläjäys ollut.

Mun ehdotuksen eteen joudutte näkemään hieman vaivaa. Eli kyseessä on tsekkiläinen IDM-projekti Anhedonia
http://www.myspace.com/anhedoniacz
Valitkaa soittimesta biisi "Malfunction", iskekää subbari päälle ja avatkaa Gibsonin Neurovelho

If you're happy - you're not thinking hard enough

• Vastaa
Tsekkiläisessä fiilis saatu kohdilleen. Siitä vaikkapa ihan ysin antaisin. Mutta sitten taas yleisesti ottaen aika perustavaraahan toi on, eli siitä kutonen. Eiköhän se keskiarvo oo siinä kasin keskellä sitten. Pistetäänpä seuraavaksi videota vähän kauempaa menneisyydestä, eli sieltä yhdeksänkymmentä luvun alkupuolelta. En osannut valita minkä tältä bändiltä laittaisin niin laitoin kolme. Niistä voi sitten itse valita jonkun. (tai vaikka kaikki )

URL
URL
URL
  • Vastaa
Valitsin ekan noista biiseistä.

Eli alku''fiilistely'' vähän pitkähkö mutta kun itse biisi alkaa niin meininkikin parantuu, tosin kitaraa kaipaisin tuohon koko biisiin enemmän.. Laulajalla hyvä ääni, ja omalaatuinen vivahde siinä laulussa. Sanoissa sanomaa, ja biisissä on sitä jotakin, antaisin keskiarvoksi taikka arvosanaksi 8 puolen koska ei tuo nyt mitään aivan uutta ja omalaatuistakaan ole, laulajan tyyli oli hieno siitä +++.

Itse pistän sitten jaappanilaasta melodista goottimetallia vai mihin sitten lie luokitellaankaan?? Eli bändi on moi dix mois ja biiseinä monophobia ja nocturnal romance, valitkaa itse kumman arvostelette.

monophobia http://www.youtube.com/watch?v=F_jN08Gkotg
Nocturnal romance http://www.youtube.com/watch?v=Y5cU5bNZbjo
  • Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.