"I Only Want to Be With You" ei suinkaan ole kasaria, vaan 60-luvun alkupuolen timanttinen pop-klassikko, joka on levytetty niin monta kertaa, että heikompia alkaa jo vähän hirvittää.
Onkin vain pieni ongelma tämä, että miten suhtautua 90/2000-lukujen "hevi editteihin." Olin vielä suhteellisen räkänokkainen teini kun radioaaltoja alkoi kurmottaa silloin tuntematon hevibändi HIM coverillaan Chris Isaakin Wicked Gamesta. Jo silloin kävi mietityttämään, että kyllä se MTV:llä pyörinyt unenomainen videosingle oli vaan niin helkkarin paljon parempi. Tässä vaan mennä länkytetään säröpedaali pohjassa soinnut läpi ja käytetään alkuperäisestä sovituksesta vain laulumelodia. Tämä toimintamalli on sekä Wicked Gamen että I Only Want to Be With You:n kohdalla mielestäni todellista puusilmäistä raiskaamista. Erään parhaiten tunnetun version tästä kappaleesta on tehnyt Bay City Rollers, ja heilläkin oli silmää ottaa mukaan edes stemmat... Volbeatin versio putoaa yhtä kauhean suoriutumisen tasolle kuin muinoin kokemani italialainen goottiheviversiointi Twin Peaksin tunnarina käytetystä Falling-kappaleesta.
Toisaalta, kun viimeksi sain ujutettua tähän ketjuun oman kappaletarjokkini, niin vastineessa minulle tarjottiin täysin katastrofaalista heviversiointia kyseisestä klassikkokappaleesta "parempana". Ehkä yksioikoisessa hevicoverissa on vain jokin hieno särmä jota minä en huonolta maultani pysty ymmärtämään.
Summa summarum, biisille täysi kymppi (10), toteutukselle minimipisteet/hylätty (1/0). Video näytti aika mielikuvituksettomalta katolla soittamiselta yhdistettynä irralliseen hotellisekoilujuoneen tms, sille ehkä joku kaksi pistettä(2). Siitä että yritystä oli edes vähän. Mainitaan tämän lyttäyksen yhteydesssä kuitenkin se, että oman musiikkinsa parissa puljatessaan Volbeat on suorastaan hyvältä ja persoonalliselta kuullostava bändi.
Okei, ja sitten se oma. On kai jotenkin epägootillista tsempata mitään kotimaista, mutta laitetaan nyt kuitenkin, kovaa kotimaista viime vuodelta!
Pooma - Snow :
http://www.youtube.com/watch?v=KCv9froWtRE ... ja kuten arvata saattaa, "vain hevimetalli on totta" -ihmiset voivat tämän videon sivuuttaa.