Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Talven tullessa levylautasella...

Kirjoittanut: Tristessa (Aktiivi)
  • Lähetetty: 05.11.2008 19:18
Talven lähestyessä kyselee hän, että mitä soi ihmisten levylautasella sellaista musiikkia, joka sopii tähän pimeään vuodenaikaan?

Itse vetäydyn vällyjen alle, kaivan punaviinipullon esiin ja kuuntelen rakkaimpani kanssa kynttilän valossa dark ambientia / neofolkia... esimerkiksi seuraavaa:

Dargaard: In Nomine Aetertis
Current 93: All The Pretty Little Horses
Current 93: Of Ruine Or Some Blazing Starre
Of The Wand And The Moon: Emptiness Emptiness Emptiness
Unto Ashes: Saturn Return
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 05.11.2008 19:47
Mulla ainakin vaihtelee musiikinkuuntelu vuodenaikojen mukaan todella paljon, ja olen sen vasta vähän aikaa sitten laittanut merkille. Talvella tulee kuunneltua paljon vähemmän erilaista kasari-tukka-sleaze -meininkiä [toisinkuin kesällä], ja taas enemmän Clan of Xymox ja Joy Division -tyylistä. Tänään huomasin taas nauttivani Manic Street Preachersin sekä Sueden alkupään levytyksistä sekä Type O Negative ja My Dying Bride ovat jälleen alkaneet soida levylautasella. Kai tästä voi jotain päätellä
Kirjoittanut: nexubus (Nimetön)
  • • Muokkasi: nexubus
  • Lähetetty: 07.11.2008 11:35
Ainakin yks talvilevy on Immortal - At The Heart of Winter Sit tulee myös pimeinä iltoina monesti tunnelmoitua esim Leonard Cohenin, Neil Youngin, Nick Caven ym tyylistä rauhallista.
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 07.11.2008 13:11
Tää on mietityttänyt mua jo jonkin aikaa. Mulla ei ole mitään vakio tyyliä tai bändiä tms. johon palaisin aina vuodenajan mukaan. Tänä alkutalvena on soinut tuo Lene Lovich aikalailla. Se vaan on mukaansatempaavaa. Mitään mielettömän pirteää en yleensäkään pysty kuuntelemaan, joten talvella musa ei tuosta perus goottirockista paljookaan heittele. Punk on uusi ihastukseni (siinä mielessä että olen alkanut kuuntelemaan sitä enemmän mitä ennen ja hakemaan käsiini erilaisia bändejä enemmän) ja sitä tulee varmasti kuunneltua vuodenajasta riippumatta, vaatii vaan tietynlaisen mielentilan. Vanha kunnon Walking in the air varmasti soi joulunalla jonkin verran mutta muutenhan sitten ei mene ollenkaan...
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.11.2008 13:24
Lyhyt ja ytimekäs vastaus: Mokoman ja stam1nan biisejä kuunnellessa ei hermot mene kylmyyteen ja kouluun, eli siinäpä se. On kiva muistella kesän keikkoja ja odotella uusia, vaikka ketuttaakin ettei ole rahaa... joten pitää tyytyä levyihin :/
Kirjoittanut: pikkumyy (Nimetön)
  • • Muokkasi: pikkumyy
  • Lähetetty: 13.11.2008 14:16
Minulla, kuten muutamassa ketjussa olenkin jo kertonut, vuodenaikoja enemmän musiikinkuunteluun vaikuttaa mielialat ja mitä elämässäni on menossa. Olen kuitenkin huomannut että Type O Negativea tulee taas kuunneltua pikkuhiljaa aktiivisemmin ja sitten on Nightwishilla pari semmosta "pimeän illan tunnelmointi" -biisiä.

Muoks: Sisters of Mercyä kuuntelen kans enemmän syksyllä, kun ihan kesällä.
Kirjoittanut: narrcissia (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 13.11.2008 23:58
En oikeen tiedä, ei mulla varmaankaan mitään tiettyjä bändejä ole vuodenaikojen mukaan. Sen sijaan kesällä tulee kuunneltua enemmän metallia ja muuta hieman.. öhöm, miten sen nyt sanoisi. Räväkämpää musiikkia Kuten Ministry, Cradle Of Filth, The Berzeker, Raised Fist... listaa riittää. Kun taas talvella, pimeyden tullessa ja ajatusten synketessä entisestään, soittopelistä alkaa kummasti kauntautua rauhallisempaa ja synkempää musiikkia, Diary Of Dreams tästä loistava esimerkki.
Kirjoittanut: Jayne Dahmer (Aktiivi)
  • Lähetetty: 27.11.2008 23:15
Diary Of Dreams toimii loistavasti talviaikaan, aivan kuin edellä jo todettiinkin.
Myös Nox Arcanan Winter's Knight - albumi on omiaan talvella kuunneltavaksi, ihan jo senkin takia, että kyseisen lätyn teemat ovat joulu ja talvi. G-nettiläisille suosittelen kovasti tuota levyä, varsinkin jos sattuu jo entuudestaan pitämään tunnelmallisesta instrumentaalimusiikista.
Kirjoittanut: Ene (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 28.11.2008 11:56

Lainaus: Tristessa

Dargaard: In Nomine Aetertis

Hyvä levy, tuota tulee kuunneltua
Muita hyviä talvi-iltojen levyjä on:

Epica - The Divine Conspiracy
Mandragora Scream - Fairytales From Hell's Caves
Embassy Of Silencen demot
Dark Princess - Save My Heart
Ayreonin uusin

Kaikki kohtuullisen rauhallista ja tyylikästä kamaa (no Epica ei nyt ole niin rauhallista mutta tyylikästä on)
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 01.12.2008 11:27
Omassa musiikinkuuntelussani ei tapahdu mitään sen suurempia muutoksia näin talven tullen. Kesäaikaan tuli kyllä kuunneltua enemmän synapoppia ja muuta elektronista musiikkia, mutta en usko tämäntyylisen musiikin kuuntelun vähenevän näin talvellakaan. Myös perus mustahuulirokkia, deathrokkia sun muuta tulee kuunneltua ihan vuoden ympäri.
Itselleni menee ihan mikä tahansa musiikki ympäri vuoden, kunhan se on vain hyvää ja kuuntelemisen arvoista.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit