Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Indiemusiikki

Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.11.2010 21:04
Guide To Grave Wave, jännä sivusto joka käsittelee juuri tuollaista uussynkkää indiemusiikkia mistä olen puhunut tässä keskustelussa.

Grave wave on kyllä aika hauska kattotermi kaikelle tälle musiikille.
Kirjoittanut: phaeryen (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 29.11.2010 19:21
No hitto sentään!

Avattuani tuon 'oppaan' ja sitä hetken makusteltuani päädyin sitouttamaan itseni seuraavanlaiseen projektiin: perehdyn ainakin kolmeen kymmeneen(!) kohteeseen/projektiin/bändiin/artistiin... mitä tuolla nyt on. Tuttuja nimiä ei aiemmista yhteyksistä tullut juuri vastaan, mitä nyt joku Xiu Xiu.

Ennen ensimmäisenkään myspace:n tai vastaavan kohteen avaamista otaksun seuraavaa: löydän pääasiassa heikkolaatuista makuuhuone ambient/noisea. Enemmän bändimäiset jutut, joita tulee, kärsivät heikosta soittotaidosta ja mielikuvituksettomista biiseistä. Laulajien suhteen arvailen löytäväni efektimuurien taakse kätkettyä heikkoa laulukyvykkyyttä ja hönöjä melodioita tai niiden puutetta.

SILTI epäilen löytäväni juuri tämänkaltaisista raameista helmen, kaks tai kolme, jotka hivelevät innostavalla tavalla omia musiikillisia makunystyröitäni. Käyn läpi vaikka kaikki jos ei mitään meinaa löytyä. Epäilisin tähän kuluvan paljon/liikaa aikaa, mutta mitä tässä muutakaan. Raportoin tänne sitten seikkailujen jälkeen sen, että paljonko menin arvauksieni kanssa metsään!

Got my surfboard ready, Grave Wave, 'ere we go.
  • Lähetetty: 30.11.2010 12:28
Kiittelen phaeryeniä uskaliaisuudesta ja odottelen innolla mielipiteitä. Näin etukäteen voin kyllä sanoa, että ennakkoluulosi luultavasti toteutuvat suurimmassa osassa tapauksista, mutta itse huomasin listalla muutaman bändin joihin olen itse aiemmin tutustunut ja jotka uppoavat tosi hyvin (esim. Frank (Just Frank), Automelodi ja Led Er Est).

Sivuilta löytyy myös ladattavissa kolmen "levyn" kokoelma grave wavea. En ole itse ehtinyt vielä ladata, mutta biisilistassa oli muutama ihan vakuuttava nimi. http://mishkanyc.com/bloglin/2010/11/24/%D0%BC%D0% B8%D1%88%D0%BA%D0%B0-presents-the-guide-to-grave-w ave-3-disc-compilation-feature-article/
  • Lähetetty: 05.04.2011 22:50
Nostan julkeasti omaa keskusteluani tuodakseni ihmisten tietoisuuteen seuraavan artikkelin: http://stereogum.com/655072/18-dark-bands-to-watch -in-2011/franchises/listomania/

Lista on aika laaja ja siitä pitäisi löytyä itse kullekin synkistelijälle jotain. Omat lempparini ovat Cult of Youth, Esben and the Witch, Soft Kill, Austra ja Craft Spells. Noin puolta noista bändeistä pystyy myös kuuntelemaan Spotifysta jos sellainen kiinnostaa.
Kirjoittanut: drugz (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 09.07.2011 22:20
Hei,

Toivottavasti en riko foorumin etikettiä julkealla itsepromootiolla, mutta huomasin että täällä on ollut puhetta witch housesta.

Olen itse jo pitempään hieman toisen tyyppisen musiikin parissa (vaikka kotikuuntelussa darkwave sun muu maistuu myös) vaikuttanut dj, mutta nyt viime aikoina witch house -meiningit ovat innostaneet kovasti. Maailmalla ko. genre on linkkautunut monin paikoin aika vahvasti goottiskeneen, joten ajattelin että täällä voisi olla kiinnostuneita kuulijoita pienelle dj-miksaukselle johon olen koostanut joitain mielestäni parhaita witch house -juttuja tästä viimeisen n. vuoden ajalta:

http://www.klubitus.org/musiikki.php?id=9463
tai suoraan http://soundcloud.com/drugz/wuxtu

Kaikki palaute otetaan mieluusti vastaan, yksityisesti tahi julkisesti.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit