Cata luetteli oikein hyviä nimiä, mikäli kotimaista kaipaa. Itse laittaisin listalle ehdottomasti myös ainakin Kuolleet Kukat, vaikka kyseessä ei olekaan goottibändi. Muita selkeästi ei-gootteja, mutta riittävän synkkiksiä mennäkseen jotenkin tähän kategoriaan ovat mm. Mana Mana ja tuoreempi nimi Varjo. Ai niin ja silkkaa goottirokkia sen sijaan on Suruaika, meinasinkin unohtaa. Mitäs muita noita vanhoja ja kotimaisia, mutta mun mielestä synkkiä bändejä olisikaan... Hmm. W.D.M., Hexenhaus, Kohtalon Lapset, Nolla Nolla Nolla...
Lainaus: Cata parempi mitä Njassa.
Heh, eihän Jorea ja Njassaa saa laittaa edes samaan lauseeseen. Njassan esitykset Mustassa Paraatissa tuottavat lähinnä myötähäpeän tunteen. Noh, myöhemminhän mies mm. julkaisi Suomen ensimmäisen hip hop -sinkun, joten se siitä tosigoottiudesta... Mitenköhän se edes päätyi Mustaan Paraatiin? En ymmärrä. Mulla on tallessa eräs vuoden 1984 Soundi, jossa on MP-haastattelu. Ja se on tehty Njassan lähtemisen jälkeen. Eivätpä poijjaat suuremmin hyvällä kyseistä miestä muistele.
Most will fail and all will die so none shall live to tell the tale.