Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Bändien taisto!

Kirjoittanut: Swuuz (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.05.2011 17:10
En löytänyt tällaista täältä ja tekemisen puutteen uhatessa ajattelin pistää pystyyn.
Eli siis, tarkoituksena on se, että aloittaja kirjoittaa kaksi bändiä, tähän tyyliin:
The Sisters of Mercy vs. Christian Death
Seuraava kirjoittaja vastaa seuraaviin kysymyksiin:

- Kumpi on parempi?
- Miksi päädyit lopputulokseen?
- Mitä hyvää/mitä huonoa molemmissa?
- Kuinka paljon on kuunnellut molempia?
- Helppo vai vaikea verrata keskenään?
- Omistaako levyjä, nähnyt keikalla, tunnearvoa vai uusi tuttavuus jne?

Vastaaja valitsee myös uuden vaihtoehtoparin seuraavaa vastaajaa varten, käyttäen toisena vaihtoehtona sitä bändiä, jonka itse aiemmista valitsi. Jos vastaaja olisi esimerkiksi valinnut aiemmista Christian Deathin, niin hän voisi kirjoittaa viestinsä loppuun seuraavanlaisesti:
Christian Death vs. Type O Negative

Ja näin seuraava vastaaja taasen valitsee ylläolevista vaihtoehdoista oman suosikkinsa, vastailee kysymyksiin, ja heittää yhden uuden bändin pöytään.

Taistossa olevien bändien tulisi myös edustaa jotakin sivuston henkeen kuuluvaa genreä. Ei siis mitään Yölintu-humppaa tai Rihanna-keikutusta.
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 23.05.2011 17:27

Lainaus: Swuuz

Tällä nyt ei varsinaisesti tämän syvällisempää ideaa ole, katsotaan kuinka moni lähtee mukaan. : D

Musta ihan hauska tämä! Vielä vois lisäsäännöksi laittaa että ei saa vastata ellei ees jotenkuten tunne molempien pändien tuotantoa et esim mä en voi nyt vastata tähän koska oon kuullu ehkä kolme kappaletta grendeliltä niin vastaisin tietty Hocico. Myös kandee mainita esim grendelin tapauksessa että mitä niistä grendeleistä meinaa ku eikö niitäki oo parisen kappaletta?
  • Lähetetty: 23.05.2011 17:32

Lainaus: HepZusi

Vielä vois lisäsäännöksi laittaa että ei saa vastata ellei ees jotenkuten tunne molempien pändien tuotantoa

Kyllä juu, ihan hyvä lisäsääntö! Nopeasti vaan raapustelin pääpiirteiltään homman pystyyn. (:
Ja siis tätä Grendeliä tarkoitin: http://en.wikipedia.org/wiki/Grendel_%28band%29
...Mutta jos se ei kenellekään ole tarpeeksi tuttu, niin voinemme tehdä poikkeuksen juuri tehtyyn sääntöön. : D
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 23.05.2011 21:18
Minun mielestäni aihe ei tarjoa varsinaista sisältöä, vaan lähinnä taas one-lineripostausten tulvaa jolla kasvattaa viestimääräänsä. Mitä mieltä muut modet ovat? Imho tällaiset meemityyppiset ketjut ovat täysin turhia.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 24.05.2011 08:44
...mmätierä. Jos ketju ei täyty ihan lyhyistä töksäytyksistä niin antaa mennä vaan?
  • Lähetetty: 24.05.2011 11:31

Lainaus: kuopassa

...mmätierä. Jos ketju ei täyty ihan lyhyistä töksäytyksistä niin antaa mennä vaan?

Selvä. Millä tämän voi välttää, perusteluilla ehkä? Olen kyllä vähän skeptinen, mutta en aina haluaisi olla se ilonpilaajakaan. Seuraava malli ei kuitenkaan ole ok:

Postaaja1: Bändi A vs Bändi B?
Postaaja2: Bändi A. Yhtye A vs Yhtye B?
Postaaja3: Yhtye B. Orkesteri A vs Orkesteri B?
jne.
  • Lähetetty: 24.05.2011 16:36
Heei, ei tästä nyt tarvinnut mitään jäätävää väittelyä tulla, että saako jäädä vai ei, ei tämä nyt niin tärkeä juttu ollut. Ajattelin vaan, kun olen joskus tällaisen vastaavilla sivustoilla nähnyt, niin voisi olla hauska, mutta ilmeisesti ei sitten ole sopiva tänne? Ei tähän ainakaan kukaan nyt mukaankaan lähtenyt, jotenka. Poistakaa ihmeessä, jos siltä tuntuu, ei tämä mikään elämän ja kuoleman kysymys kuitenkaan ole. :____Dd
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.05.2011 19:03
Mun mielestä tälläiselle keskustelulle on kyllä paikkansa, koska mikä tahansa liikenne tämän foorumin musiikkipuolella on mielestäni positiivista. Komppaan kyllä Heetteriä siinä, että kunhan keskustelun taso ei mene pelkäksi bändien nimien töksäyttelyksi niin hyvä.

Nyt kun on jo melkein sivun verran ollaan käyty metakeskustelua tästä langasta voitaisiin päästä itse asiaan. En voi itse kyllä ottaa kantaa kumpaakaan bändiin näin äkkiseltään, joten oman viestini osuus tämän keskustelun tason nostamiseen jääköön sikseen. :P
Kirjoittanut: UndyingDreams (Mister Halloween 2008)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: UndyingDreams
  • Lähetetty: 24.05.2011 22:53
No mitä jos sisällytettäis jotain mielipidettäkin näihin viesteihin ja vähän kerrontaa siitä että missä määrin on bändeihin tutustunut. Lisäksi voisi kertoa että mistä syistä omasta mielestä toinen bändi on parempi kuin toinen jne Ei mitään kuolemanvakaa kuitenkaan, koska mielipideasioista puhutaan.

Eli esim voisi vastata vaikka osaan näistä:
- Kumpi on parempi?
- Miksi päädyit lopputulokseen?
- Mitä hyvää/mitä huonoa molemmissa?
- Kuinka paljon on kuunnellut molempia?
- Helppo vai vaikea verrata keskenään?
- Omistaako levyjä, nähnyt keikalla, tunnearvoa vai uusi tuttavuus jne?

Olisiko tässä jo jotakin sisältöä ja ideaa? Tämä malli myös estäisi sen, että joku joka ei ole oikeasti edes kuullut bändiä, ei pääse vain arpomaan jompaa kumpaa voittajaks ja jatkamaan sillä mielellä, että "jee, saanpas laittaa oman suosikkini tähän nyt mukaan".

Lisäsääntönä voisi olla sekin, että bändin olisi hyvä edustaa jotakin synkkää/aiheeseenliittyvää musiikkityyliä, olkoon sitten goottia, postpunkkia, synkkää konemusiikkia/metallia, dark ambienttia yms.

Otan vapauden aloittaa tällä menetelmällä, ja koska tää on gootti.net niin aloitetaan sieltä alusta:

Bauhaus vs. Musta Paraati
  • Lähetetty: 25.05.2011 08:16

Lainaus: UndyingDreams

Olisiko tässä jo jotakin sisältöä ja ideaa? Tämä malli myös estäisi sen, että joku joka ei ole oikeasti edes kuullut bändiä, ei pääse vain arpomaan jompaa kumpaa voittajaks ja jatkamaan sillä mielellä, että "jee, saanpas laittaa oman suosikkini tähän nyt mukaan".

Tässä olisi hyvinkin paljon järkeä. Viitsisikö ketjun aloittaja muokata aloituspostaustaan?

(oma OT:ni loppuu tähän)
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 13 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit