Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Spotify

Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
    • Lähetetty: 11.07.2011 12:27
    En löytänyt Spotifyta koskevaa keskustelua täältä, joten ajattelin, että sille voisi olla oma paikkansa täällä.

Kuka käyttää Spotifyta? Maksatteko kuukausimaksuja vai tyydyttekö maksuttoman version nykyisiin rajoitteisiin? Miten Spotify on vaikuttanut teidän musiikin kulutukseenne?

Itselläni on nykyään voimassaoleva Premium-tilaus. On mukavaa, kun ei ole kuukausittaisia rajoja sille, kuinka paljon saa kuunnella musiikkia, ja tämän lisäksi Spotifyn iPod-ohjelman lisäedut Premium-käyttäjille (kuten offline-soittolistat) kiinnostavat.

Spotify on kyllä jännä kapistus. Olen kuitenkin edelleen sen verran omistushaluinen ihminen, ettei minulle riitä, että kaikki musiikki on kuunneltavissa Spotifyn kautta. Olenkin löytänyt Spotifyn kautta miljoonittain uusia mielenkiintoisia artisteja joiden levyt on sitten tullut hommattua, koska pelkkä Spotifyssa kuunteleminen ei omaan makuuni riitä. Pointseja on pakko Spotifylle antaa siitä, että sieltä löytyy oikeasti hyvin paljon vähän erilaisempaa musiikkia ja melko hyvin sieltä löytyy itsenilaiselle ernulle bändejä, jotka ovat edes jotenkin gootihtavia mutta joista voin olla varma, ettei kukaan muu goottiskenessä ole niistä kuullut.

Ai niin, ja mulla on maailman paras soittolista.
    Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
    • Lähetetty: 11.07.2011 14:11
    Spotify on koneelle ladattu, mutta ihan se ilmaisversio. En ole vielä ollut valmis maksamaan siitä, koska siellä ei ole kaikkia bändejä mitä haluisin että olis. Ja joiltain taas on vaan pari kappaletta siellä joten ei viel tällä kukkarolla viitsi maksella : ( mutta sen kautta tulee kuunneltua, ja aina jos haluaa kuunnella jotain mitä ei siel ole ni youtube on sit taustalla kaiken varalta oon pistäny sinne kolme soittolistaa, yhdessä on goottimusiikit, yhdessä enemmän sitten metalli tai hevi biisejä/bändejä, ja kolmas on klassista musiikkia tai elokuvamusiikkia (mm. Hans Zimmer). Pitää näin tarkoin laittaa eri soittolistoille, kun joskus haluaa kuunnella vaan tietynlaista musiikkia ni saa sit helposti vaihdettua toiselle soittolistalle jos haluaaki toisenlaista kuunnella
    Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
    • Arvo: Mahtigootti+
    • Lähetetty: 11.07.2011 22:45
    Spotify Unlimited on käytössä. Linuxilla maksuton versio ei käsittääkseni toimi lainkaan, varmaan tosin olisin tämän hankkinut joka tapauksessa muutenkin. Spotify pörrää aika aktiivisesti taustalla. Melkein tulee kuunneltua enemmän musiikkia kuin ennen kuin Spotifyn hommasin. Koko ajan löytyy jotain uutta jännää kuunneltavaa ja väkertelen soittolistoja suurella hartaudella. Yksi mielipuuhistani.

Myös kavereiden soittolistat lämmittävät sydäntä. Eilen popitin koko päivän erään kaverini tekemää soittolistaa. Mukavat kevyt lista täynnä loistavia naisartisteja. Tätäkin kautta tuli kiitettävistä uusia mukavia tuttavuuksia ja mahdollisuus jakaa soittolistoja on yksi isoista plussista Spotifyssa.
    Kirjoittanut: Vampiric (Jäsen)
    • Lähetetty: 12.07.2011 09:46

Lainaus: Giffirt

Linuxilla maksuton versio ei käsittääkseni toimi lainkaan

Kyllä tuon maksuttoman version saa Linuxillekin! Itse vain käytän sitä hyvin harvoin nykyään, koska tuntuu, että yhtä biisiä kohden tulee kolme mainosta. :/ Olen siirtynyt sen vuoksi Groovesharkiin, joka on omasta mielestäni parempi. Sieltä löytyy enemmän musiikkia, se on ilmainen ja mikä parasta, ei mainoksia!
    Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
    • Arvo: Mahtigootti+
    • Lähetetty: 12.07.2011 11:03

Lainaus: Vampiric

Kyllä tuon maksuttoman version saa Linuxillekin!

Oma tukinörttini neuvoi toisin, minua on huijattu! Vaan eipä tuo haitanne kun tämä unlimited olisi tullut toisaalta hankittua ilmankin. Joten ehkä tukinörtti saa pitää päänsä.

Olen siirtynyt sen vuoksi Groovesharkiin, joka on omasta mielestäni parempi. Sieltä löytyy enemmän musiikkia, se on ilmainen ja mikä parasta, ei mainoksia!

Tästä en ollut kuullutkaan. Vaikuttaa ihan kätevältä tuokin, joskin näköjään myös Groovesharkissa on omat solmunsa tekijänoikeusjuttujen kanssa. Toivon mukaan palvelu pysyy kasassa. Ainakin EMI:n kanssa Groovesharkilla on ilmeisesti sopimus ja se on jo hyvin lupaava alku, kyse ei kuitenkaan ole mistään pikkufirmasta. Voisi kuvitella että muut isot firmat seuraavat perässä helpommin kun yksi on jo taivuteltu yhteistyöhön.
    Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
    • Lähetetty: 18.07.2011 00:15

Olen siirtynyt sen vuoksi Groovesharkiin

Kiitokset vinkistä! Kävin heti vilkaisemassa mikä tuo Grooveshark on ja nyt ollaan tyytyväisiä! Ei mainoksia, löytyy kaikki biisit mitä tarvii, ja voi vielä kavereiden juttuja seurailla
    Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
    • Lähetetty: 18.07.2011 12:42
    Spotify ei ole koskaan kiinnostanut, lähinnä niiden joka välissä karjuttujen mainosten vuoksi, eikä kyllä myöskään hotsita maksella kuukausimaksuja koska musiikinkuunteluni on vähän kausiluontoista. Levyjen ostelu ja Youtuben käyttö passaa meikäläiselle ihan mainiosti. Tuota Groovesharkia kävin vilkaisemassa, ihan hyvältä vaikutti joskin käyttömukavuus ei ehkä ollut ihan sieltä huipulta. Siihen voisi ehkä perehtyä, ainakin jos palvelu pysyy makuttomana ja mainoksettomana.
      Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
      Järjestä treffit