Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Musiikki ja muusikot: Nyt avautumaan hämäristä musiikki "elämyksistä" !!

• Muokkasi: Cata
  • Vastaa

Lainaus: Ximmo

Kai Appendix on sinulle tuttu?

totta helvetissä. Lähinnä just tuon takia, että Hakulinen kirjoitti pojille jokusen biisin. ja just Ei raha oo mun valuuttaa-kipalehan on punkin klassikkoja. Ja Pori-rock vaan on parasta.

Hakulinen muuten on turhan aliarvostettu Suomen musamaailmassa. Jussi tekee duunin ja Olli saa kunnian.

Ilmeisesti listasukseella ja Mustan Paraatin tyylin muuttuminen muodikkaaksi trendiksi oli vahva tekijä koko bändin hajoamisessa.

tuohan se... sääli. Mut ei Jorelle voi mitään muuta kuin antaa pointsit kun lähti bändistä siinä vaiheessa kun "eräs teiniaviisi" (meil tuli kiistaa oliko se Suosikko vai OK, mut joku teiniaviisi enivei) halus tehdä juttua bändistä.

ja joo, olihan sitä uusromantiikkaa sielläkin päin.
Lähdenkin tästä etsimään pinkkejä sifonkihuiveja ja auringonlaskukorvakoruja -->

Elämä on kuin suklaaboksi. Joskus se on täynnä kuolleita rottia.

• Vastaa

Lainaus: Swanette

Noh, avaudutaan sitten: Indicalla on paljon hyviä kappaleita, esimerkkinä "Pidä kädestä".

Minä pidän paljon kyseisestä ˙htyeestä En tosin viitsi joka paikassa mainostaa, että pidän heistä kun on tullut jo vähän oudoksuntaa..

Aikakoneella on kaksi loistavaa kappaletta mielestäni, Keltainen ja Tulisitko (onkan se sen biisin nimi?). Kauniita molemmat. Keltainen on hyvin nostalginen kappale.
  • Vastaa
Rihannan ja Jay Z:n biisistä "Umbrella"...

Haha, tuohan on oikeasti hyvä biisi autolla ajellessa ainakin. Eikä mun mielestä kannata nolostua mistään musiikista, itse kuuntelen justiinsa sitä mistä ite tykkään, oli se sitten iskelmää tai poppista tai metallia. Minä siitä tykkään ja siihen ei pitäs muilla olla sanomista. Pääosin oma maku kyllä painottuu tuonne raskaaseen mutta on se joskus kiva kuunnella jotain tuommosta toisenlaistakin musiikkia.

World renowned failure at both death and life Given nothingness, purgatory blight To run and hide, a cowardly procedure Options exhausted, except for anesthesia - anesthesia I don't feel anything.

• Vastaa
No siinähän se on ku se "Umbrella" on biisinä ihan hyvä. Ei kannata antaa esittäjän yleensä edustaman musiikkityylin hämätä ja estää kuuntelunautintoa...

Ja hyvä, että täällä tykätään Paraatista ja Appendixista. Kyllä sitä ennen osattiin Suomessakin. Oli Rattukset, Kaaokset, Lamat ja muut. Erityisen vaikutuksen on tehnyt PYHÄKOULU. Mulla on pari ep:tä kasetille nauhoitettuna. Jos vaan joltakulta löytyy turhia Pyhäkoulu vinyyleitä niin minä ostan !!

Suomalaisen menneen ajan mustahuulikulttuuria voi tutkia vaikka edesmenneen Dekadenzin katalogeista esim. vuosilta 83-87. Onneksi olen niitä säilytellyt. Kyllä jää kaiken maailman Backstreetit ja kissankorvahupparit kakkoseksi Vielä kun sais Dekan julkaisemia levyjä jostain...(ostan niitäkin mielelläni)

Ja käsi pystyyn kellä on vielä loppuun käveltyt kannibaalit kaapissa pölyttymässä !! *käsi nousee*
  • Vastaa
Mun salainen lemppari on Marilii Kuuntelen ja hoilotan niitä biisejä aina yksin ollessa x)

Pääsisinpä niin pitkälle, että voisi vielä kerran alkaa kokonaan alusta. (Jouko Tyyri)

• Vastaa

Lainaus: Cata

Mut ei Jorelle voi mitään muuta kuin antaa pointsit kun lähti bändistä siinä vaiheessa kun "eräs teiniaviisi" (meil tuli kiistaa oliko se Suosikko vai OK, mut joku teiniaviisi enivei) halus tehdä juttua bändistä.

Ok, se oli nimittäin OK. Aiemmin väitin, että kyseessä oli Suosikki, mutta kaivoin faktatiedon esiin. Mutta kyseessä ollut pelkästään juttu, vaan ne halusi julkaista heistä KOLMIULOTTEISEN FANIKUVAN! Tämän sentään muistin oikein. Voisin kyllä varmistaa tämän faktan Pandalta kun seuraavan kerran näen, mutta näin se suurinpiirtein meni. Toki taustalla lienee ollut myös riitoja jäsenten kesken jo aiemminkin.

Mulla on tuo Dead Souls #1 zine, jossa on ystäväni Matthewin tekemä Paraati-historiikki. Voisin pyytää siitä tekstistä sähköisen kopion levitykseen, niin avot. Samoin pitäisi kai skannata se himassa oleva Soundi, jossa on Mustan Paraatin haastattelu.

Lainaus: figurehead

Jos vaan joltakulta löytyy turhia Pyhäkoulu vinyyleitä niin minä ostan !

Myin joskus omani, jotta pääsin Provinssiin. Ei sinänsä harmita, koska kyseisestä reissusta jäi hyviä muistoja.

Mulla on muuten vielä tallessa DekaDenzistä ostamani Bauhausin t-paita ja jotain niittikorujakin. Kestää isältä pojalle! (Tosin poikaa ei tuu olemaan.) Niitä Dekan mainoksia löytyy myös joidenkin levyjen välistä, hih. Dekalookeissa poseerasi aikanaan monia tuttuja.

Most will fail and all will die so none shall live to tell the tale.

• Vastaa

Ok, se oli nimittäin OK.

oho, säkin oot joskus väärässä. (:

Lainaus: figurehead

Suomalaisen menneen ajan mustahuulikulttuuria voi tutkia vaikka edesmenneen Dekadenzin katalogeista esim. vuosilta 83-87.

..viitsiiko joku tarkentaa? Onko Dekadenz levy-yhtiö vai mikä? älkää mollatko, olen lapsi.
Mullekin muuten kelpais Pyhäkoulun levyt, by the way. jokuhan tuota myy Huuto.netissä mutta opiskelijan varoilla... noup.

haa, ja älkää unohtako! Mustaa Paraatia tänään Yle Teemalla klo 20:40!

// ja täällä löpistään kaikesta muusta kuin hämäristä musiikkielämyksistä. tsori.

Elämä on kuin suklaaboksi. Joskus se on täynnä kuolleita rottia.

• Vastaa

Lainaus: Cata

..viitsiiko joku tarkentaa? Onko Dekadenz levy-yhtiö vai mikä? älkää mollatko, olen lapsi.

Dekadenz oli periaatteessa vaatekauppa stadissa, mutta se kustansi muutamia levyjäkin omalla ************* levymerkillään. Henkilökohtaisesti mieleen on jäänyt ainakin KTMK:n toinen lätty, Seitsemäs pasuuna. Dekadenzissä myytiin aika pitkälti sellaista mustaa vaatetta ja niittireleitä, öööh miten sen nyt sanoisi, pörröpääpunkkien matskua. Eli just mulle kaikkea kivaa.

Dekadenzin kuvasto oli nimeltää Dekalooki ja se julkaistiin pari kertaa vuodessa. Harvinaisen paksu läpyskä. Deka kuoli tuossa muutamia vuosia sitten, about 2000-luvun taitteessa, muutettuaan tyyliään ensin pariin kertaan, yrittäen pysyä nykytrendien perässä. Viimeisinä vuosina Dekan varasto oli itse myymälää parempi paikka, niillä oli tuolla Punavuoressa iiiiso kellarivarasto, joka oli täynnä kannibaalikenkiä ja kaikkea veikeää. Siis tavaraa, jota ei enää trendikkäässä kaupassa myyty. Sieltä sai noutaa mm. New Model Armyn t-paitoja parilla kymmenellä markalla ja kaikkea kivaa.

Jos saat käsiisi 1980-luvun Suosikkeja, niin niistä löytynee Dekan mainos lähes jokaisesta. Sellainen mustavalkoinen suttuinen mainos, jossa on niitti- ja panosvöitä ainakin esillä.

• Vastaa
Siis se levymerkki oli nimeltään F U C K. (Idioottimainen järjestelmä tämä sensuurikone - enpä oo ikinä missään muulla foorumilla nähnytkään.)

• Vastaa

Dekadenz oli periaatteessa vaatekauppa stadissa, mutta se kustansi muutamia levyjäkin

Tuosta levykustannuspuolesta en tiennytkään. Tuli sieltä aikoinaan paljon tilattua vaatetta

pimeys=hulluus

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.
  • Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 7 vakoilijaa ja 4 goottiyhteisön jäsentä (Faith Black, Tillie, Sir J the Ambivalent, Swanette). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23.23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!