Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Electroninen tanssimusiikki

Kirjoittanut: Jenaldo (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Jenaldo
  • Lähetetty: 01.12.2008 23:23
Itse en elektronisesta musiikista ikinä ole oikeastaan tykännyt. Kuuntelin kyllä pari Laibachin kappaletta. Ajattelin alkusi mitä v*tun ****** tämä on kun kuuntelin kappaletta
Tanz mit Laibach, mutta kun sitä vähän aikaa kuunteli ihan hyvältähän se vaikutti. Katsotaan jos innoistuisi enemmänkin...
Kirjoittanut: Berzerker (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 01.12.2008 23:34
Prodigyltä uusi albumi tulossa :P
Kirjoittanut: Neither (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 05.12.2008 10:54
hyvin uppoo rytmi-industrial, ebm, psytrance, dubstep, breakcore, drum'n'bass yms.
Pienempänä vihasin kaikkee musiikkia missä kuulee vähänkin biittiä. Mutta peruspaskan alta (tai päältä) löytynyt kaikkee pärisevää. Tuskin olisin ikinä alkanut tykkään ilman muutamaa oikeanlaista bilettä ja päihdettä.
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 25.01.2009 19:37
Minä olen aivan uuno kaikessa elektronisen musiikin genreluokittelussa yms, mutta kyllä sitä tulee kuunneltua konemusikkiakin kohtalaisen paljon [nykyään enemmän kuin metallia]. Syntsapoppia kuluu aika paljon [Depparit ja Alphaville], ja sen jälkeen ehkä hieman vanhempi industrial ja EBM [sirca 1980]; Skinny Puppy, Front 242, Nitzer Ebb, Throbbing Gristle...
Ja ei tuo KMFDM hassumpi ole
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 26.01.2009 14:28

Lainaus: neo_shaman

Minä olen aivan uuno kaikessa elektronisen musiikin genreluokittelussa

Same here. Siksi aina vain sanon lyhyesti kuuntelevani EBM:ää ja industrialia.
Olen pitänyt pienestä lähtien electronisesta (tanssi)musiikista, vuosien saatossa se on vain muuttunut hieman synkempään suuntaan. Tosin vieläkin tulee kuunneltua joitakin ihan peruselektronista musiikkia, ei aina tarvitse olla Covenantia, Mind.In.A.Boxia, Combichristiä yms.
Lähes kaikki minkä tahtiin pystyy sujuvasti tanssimaan, käy minulle (lol, usein tulee pienessä humalassa biletettyä Rihannan Disturbian tahtiin).
Kirjoittanut: NecrotiC (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.01.2009 17:51
Elektroninen tanssimusa on todella lähellä sydäntä, etenkin EBM ja sen kaikki muodot. Indu on myös todella hyvää, mutta kyllä nää vähän ilosemmatkin menee mm. ihan perus electro ja toi futurepoppi.
Tanssiminen on kivaa.
Kirjoittanut: SuitcaseBaby (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: SuitcaseBaby
  • Lähetetty: 28.01.2009 15:07
Konemusiikki maistuu erityisesti työmusiikkina, viime keväänä erityisesti 8-bit, new rave ja chiptune (ihania retrosoundeja).
Pitkäaikainen tykkäyksi on mm. synth pop, electro ja industrial kuten Monte Cazazz ja Einstürzende Neubauten. Myös Ministryn vanhimmat tuotokset (Twitch on ehdoton lempparini) ovat mainiota kone- ja tanssimussiikkia.
Muita loistokkaita konelemppareita: Kraftwerk (kaiken elektronisen musiikin isä, äiti ja kummisetä), Cabaret Voltaire, Fad Gadget, Clock DVA, Skinny Puppy ja Welle:Erdball.
Vanhan liiton EBM:stä pitää mainita vielä A Split Second

Tulipas taas listaa...
Kirjoittanut: Eldnaard (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Eldnaard
  • Lähetetty: 21.05.2009 10:03
KONEMUSAKETJU! KONEMUSAKETJU! AH OH AH OH!

Konemusa on jopa nopeammin kehittyvä genre kuin metalli. Progressiivisia, jumittavia, pumputtavia ja kaikenmaailman härpäkkeitä ja subgenrejä on jo miljuuna, ja hyvää tavaraa suhteessa enemmän kuin melkein missään muussa genressä - jos goottikonemusaa ei lasketa peesiin. (HAHAHAHA).

Psyke, dubstep, breakcore, Drum n Base, breakbeat ja IDM noin yleensä pärisevät lujaa. Joskus tulee fiilisteltyä jotain kiksubiisiäkin, mutta Astrixia pumpumpaa en normaaleissa olosuhteissa kuuntele. Tutustumisen arvoisina yhtyeinä voisin mainita vaikkapa Venetian Snares (Hajnal -nimisen kipaleen voi kurkata uTubesta), Amon Tobin, Rinkadink, kaikki mihin Simon Posford on koskenut (esim. Younger Brother ja Hallucinogen), Ez3kiel (kurkatkaa gootit ihmeessä, ihastuttavan melankolista ja leijuvaa) ja vaiks Pendulum.

Edellä mainitut Kraftverk - jota voisi melkein jopa kutsua konemusiikin Jimi Hendrixiksi - ja Prodigy (The Fat of the Land ) ovat mainioita. Ei kyllä silti oikeastaan harmita että Kraftverkin keikka jää väliin. :P

Lainaus: Liisa Peililasimaassa

Dubstep on niin kovaa. Vaikka virallisesti inhoan breakbiittikamaa, dubstep iskee pirun lujaa. Ihan halvatun eeviliä kamaa.

Mitä tekemistä breakbeatillä on dubstepin kanssa, hä? Asdf. Vähän kuin vertaisi ääribläkkistä Ari Koivuseen.

Lainaus: Morningstar_

voiko kukaan suositella mitään äärimmäisen raakaa Harsh/dark electroa

Kokeile sellaista kuin Boris S. Hard technoa. http://www.youtube.com/watch?v=9sStaQG0pnk Aivvvv pisti soimaan ni eihän tota voi pois laittaa. Kuulokkeilla aika jees elämys.

Lainaus: emanon

Se mikä tuosta vielä unohtui mainita on iki-ihana IDM.

Jaa suosikkisi äläkä mehustele ilmalla! Mä ainakin haluan tietää mahd. paljon hyvää IDM:ää, hyvää progea ei ole koskaan liikaa. Mainittakoon että ainakin Autechre ja Aphex Twin ovat tuttuja.
Kirjoittanut: Sire (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 11.06.2009 23:27
En kauheasti kuuntele täysin elektronista musaa, mutta silloin tällöin löytyy kivoja tuttavuuksia. Tietääkö kukaan muu tapausta nimeltä The Synthetic Dream Foundation? Taidetaan luokitella IDM:ksi... joka tapauksessa, "Behind the gates of horn and ivory" on aikas kiva levy. Löysin tämän jotain nettiradiota kuunnellessa.

http://www.tsdf.net/
Kirjoittanut: Rääkki (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.07.2009 23:01
Vaikka ite oon konemusasta innostunu oikein kunnolla vasta ihan viime aikoina, sitä on kuitenki tullut satunnaisesti kuunneltua ennekin. Tämänhetkiset lempparit ovat Hocico ja Wumpscut, mutta nyt ihan äskettäin on tullut uusia kiintoisia tuttavuuksia joiden olemassaolosta en ole ennen edes tiennyt. Voin tuntea kuinka uusia ovia ihmeelliseen musiikin maailmaan on avautumassa, aah!
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 6 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit