Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Oikea levy vai soittolista?

Kirjoittanut: Unenvarjo (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 14.08.2007 07:21
Mieluummin soittolista. Levyhylly saa olla aika rauhassa, kun kaikki on myös koneella ja mukavampaa minusta on se, ettei mun tarvi kävellä soittimella jos haluan hypätä jonkin biisin yli. Istun sen verran paljon koneella, että helpompi tästä.
Kirjoittanut: AuroraBorealis (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 14.08.2007 07:51
Aika vähän mulla on levyjä, näin yhtäkkiä laskettuna nykyään varmaan jotain 120 alkuperäistä kiekkosta hyllyssä, joita tosin olen karsinut. Päälle 50 levyä on saanu uuden omistajan pikkuveljestäni ^__^ Tykkään aidoista levyistä, kyllä. Mutta kalliitahan ne on ja mulla on rahalle paljon järkevämpääkin käyttöä kuin ostaa levyjä. Sillä rahalla saa viikoksi masun täyteen tai jotain muuta vastaavaa.

Imutan kyllä netistäkin (nyt en tosin nettiä omista) ja levyiltä siirrän aina koneelle musiikin (en kaikkia tietenkään ole siirtänyt), kun ne on huomattavasti helpompi siitä koneelta kuunnella. Kun ei tarvitse vaihtaa levyjä ja pystyy tarvittaessa tekemään sen mieluisan soittolistan. Tietokone minulla tosin on yhdistettynä stereoihin ja kaikki mitä tietokoneen kautta kuuntelen, kuuluu stereoitten välityksellä isoista kaijuttimista, joten sen laadun tai muun jutun takia en sitä tee. Koska saman masiinan kautta se musiikki menee joka tapauksessa.

Jooh
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.09.2007 14:35
Kotona ollessani CD-soittimelta, sterkkojen kautta tulee musiikkini. Vinyylitkin pyörisivät mutta ei niitä paljon ole ja soitin rikki. Koneella on jonkin verran waretettua musiikkia, mutta ne lataamani levyt joihin olen tykästynyt olen myös ostanut. Mp3:set ovat siis lähinnä koekäytössä + matkamusiikkina. P2P-ohjelmilla saa myös niin paljon sellaista mitä on älyttömän vaikeaa löytää itselle ostamalla. Esim. joitakin bootlegeja ja niiden lataamista laittomasti en todellakaan pidä minkäänlaisena rikoksena.

CD-albumeja tällä hetkellä 400-500 + cds/cdm/ep:itä muutama sata.olisi enemmänkin mutta hitto kun piti joskus myydä pois kaikki teinisuosikit, tukkaheviä ja muuta.
Kirjoittanut: diamond_385 (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 07.09.2007 17:47

Lainaus: Freya

Yleensä ostelen oikeita levyjä ja laitan ne aina myös koneelleni.

Kuin myös. Koneeltani kuuntelen paljon musiikkia. Mutta paljon kuuntelen myös levyjäni, jotka ovat siis cd muodossa, vinyyleitä en omista.
Kirjoittanut: Liisa Peililasimaassa (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 07.09.2007 18:40
Aloitin juuri Dead Can Dancen tuotannon keräämisen vinyylien muodossa.
Eniten tulee kuunneltua koneelta musiikkia, joka muodostuu noin kuudestakymmenestä prosentista ladattua tavaraa ja neljästäkymmenestä prosentista cd:ltä ripattua tavaraa. Vinyylejä tulee harrastettua satunnaisesti, noin sadan albumin kokoelman muodossa. Nyt tosin on soitin rikki, enkä ole päässyt kuulemaan kesällä ostamaani satoa.
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 08.09.2007 03:46
Mä kuuntelin toissapäivänä CD-levyä ja se kuulosti järjettömän ********, ku se tuli mun mankasta koska kone oli kii.
Kirjoittanut: Pale (Nimetön)
  • Lähetetty: 08.09.2007 11:03
Kuuntelen yleensä koneella ja mp3:lla musiikkia,joten soittolista.Todella kätevää kun musiikkin ei kulu edes rahaa kun sen voi ladata netistä
Kirjoittanut: kuina (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.09.2007 11:58
Vähän riippuu. Koneella pyörii soittolista mutta jos äänenlaatu alkaa v****tamaan nii vaihan stereoihin jolloin yleensä pyörii aitoo levyy esim. Dimmuu tai Rhapsody of Firea. Joskus myös poltettuja levyjä tulee kuunneltua.
Kirjoittanut: _De4dPl4stic_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.04.2008 12:24
Kun olen rekisteröityneenä Last.fm:äänkin niin koneella tulee kuunneltua yleensä kaikki musiikki.Juuri vähän aikaa sitten sain liitettyä koneeseen paremmat kaiuttimetkin,niin sillä on mukava sitten "luukuttaa".

Cd-levyjä kyllä ostan,joskus ehkä vähän liikaakin,ja sitten kopion musiikin koneelle levyiltä...
Kirjoittanut: Trnquill (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.04.2008 13:56
Kas, kaivoipa _De4dPl4stic_ vanhan aiheen naftaliinistä, kiitos siitä.

Ostan levyni vinyylinä, CD:itä ei hyllyyn kerry kuin lahjoi(tuksi)na. LP-kiekossa on vaan sitä kuuntelun fiilistä, levy suorastaan pakottaa istumaan alas, ottamaan kupin kuumaa cappucinoa kintaisiin ja kuuntelemaan. Jos jossain välissä meinaa sortua unohtamaan soivan musiikin, muistuttaa äänite olemassaolostaan levyltä nousevan neulan naksahdusten ja soittimen sammumisen muodossa. Seuraa rituaalinomainen siirtyminen soittimelle, levyn kääntö ja *naks* lautanen taas pyörimään. Kuten moni muukin jo sanoi, mp3:sten huonoin puoli on se, että ne ovat hyvin usein pelkkä taustakohinaa, ei niihin tule keskityttyä. Väitettä tukee monien toistama tilanne: "Kuuntelen musaa kun dataan." Siis joko kuunnellaan taikka surffataan/jne., ei näihin yhtä aikaa ihminen (ainakaan MIES) taivu.

Kuuntelen lähinnä 2000-luvulla tehtyä musiikkia ja harmikseni joudunkin toteamaan, että ei ole vinyylitkään kuten ennen. Kunnolla sisäkansia ja erillisiä lehdyköitä myöden tehdyt levyt alkavat olla harvinaisuus (kuuntelemassani musagenressä ainakin). Levyt survotaan harmittavan usein valkoisissa sleeveissä taskumaiseen kanteen, josta on aivan turha etsiä saatetekstiä, sanoituksista puhumattakaan.

Töissä/studiolla/autossa minulla ei valitettavasti LP-soitinta ole, joten joudun tyytymään mp3-musiikkiin (jos yleensäkään musiikkia kuuntelen). Em. paikoissa "kuuntelu" tosin on hyvinkin taustamusiikki-luontoista, joten mp3:set sopivat tilanteeseen kuten naula päähän.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!