Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Sullo Gootti.net kännykkääsi, laita osoite www.gootti.mobi kirjanmerkkeihisi!

Goottifoorumi: Musiikki ja muusikot: Musiikkia pikkusiskolle

• Vastaa
Suositelkaa jotain biisejä/artisteja/bändejä 13-vuotiaalle, joka on kiinnostunut gooteista? Olen itse suositellut jo Sisters Of Mercyä, Bauhausta, Siouxsie And The Bansheesia ja Joy Divisionia. Oliko siinä mukamas kaikki? Ei mielestäni, tiedätte varmasti enemmän.
  • Vastaa
No varmaan joku Danse Society vois olla aika kiva, tai Children On Stun.

Jälkimmäisen materiaalia en kyllä oo tupannut löytämään mistään. Ehkä pitäis laajentaa Green Grass Recordsin ja jäänsärkijän piirin ulkopuolelle tota kauppa repertuaaria.

Muuten, jos kukaan sattuu omistamaan tietoa pk seudulla olevasta levykaupasta, jonka valikoimaan sisältyy children on stunia, antaisin ihan mielettömän kovat rispektit. Netistä kun en tilaa millään.

Sure man. Fingerpainting's cool.

• Vastaa
oma musiikkimaku kasvoi napalm deathin, morbit angelin, cannibal corpsen ja obituaryn vaikutuksesta. välttämättä trash ja deathmetallin kuuntelusta ei kannata alottaa.

mulle ei ollu vaan hirveesti vaihtoehtoja aikanaan kun isoveli kuunteli ja kertoi mikä on tosimiesten musiikkia ja mikä on homojen musiikkia.

"Things just happen. What the hell?" -Didactylos

• Vastaa
Faith And The Muse, And Also The Trees, Pink Turns Blue, Mephisto Walz, Black Tape For A Blue Girl, Deine Lakaien (ei puhdasta goottia, mutta muuten älyttömän hyvä bändi) ja The Mission (UK).

Siinä joitakin katsastamisen arvoisia bändejä.

"She wore far too much rouge last night and not quite enough clothes. That is always a sign of despair in a woman." - Oscar Wilde

• Vastaa
Jos tässä tosiaan jotain perinteisen goottityylin isoja nimiä lasketaan, niin eiköhän Rosetta Stone, London After Midnight, Love Like Blood ja Fields of the Nephilim ainakin istu oikein oivasti sinne Sisterssien ja muiden perään. Samoin varmaankin The Curen tuotannon gootillisimmat osat.

Huh, tulipa nostalginen olo nämä mainittuani, vaikka itse en ko. artisteja ole koskaan suuremmin fanittanut. Muistoja jostain teini-iästäni putkahteli mieleen.

Most will fail and all will die so none shall live to tell the tale.

• Vastaa
Mielestäni sinne pikkusiskolle voi laittaa soimaan ihan samaa goottia kuin itselleenkin. Demimäisesti sanottuna tää oli sitten vain minun mielipiteeni

nothingandnowhere.

• Vastaa
Perinteistä goottirockia soittavat edellä mainittujen lisäksi ainakin osassa tuotannostaan myös mm. The Merry Thoughts, Ikon, Christian Death, Corpus Delicti, Nosferatu, Clan of Xymox ja Sex Gang Children. Eiköhän niistä pidä jos noista muistakin.
  • Vastaa

Lainaus: nahkarotta

välttämättä trash ja deathmetallin kuuntelusta ei kannata alottaa.

jos on kiinnostunut goottimusiikista.

Clan of Xymox, Diary of Dreams ja Fields of Nephilim ainakin.

...I'd fuck you because you are beautiful I'd fuck you because you are my nigger I'd fuck you because I am your whore I'd fuck you because you are a whore...

• Muokkasi: neo_shaman
  • Vastaa
Itse suosittelisin paria kattavaa kokoelmaa, joihin tutustuin itse ollessani 13-vuotias, sen jälkeen kun olin kuluttanut Bauhausit ja Joy Divisionit puhki.
A Life Less Lived - the Gothic Box 3CD +DVD, erittäin kattava, plussana visuaalinen puoli
In Goth Daze CD + DVD ei välttämättä niin iso, mutta mukavia rare-biisejä ja klassikoita
the Goth Anthology 3CD kunhan muistat mainita siskollesi, että levyllä jostain syystä olevat Sigue Sigue Sputnik ja Cradle of Filth eivät ole goottimusiikkia.
the Goth Industrial Club Anthems - 3CD, eka levy perinteistä goottia, toinen industrialimpaa, kolmas remixejä.

Noista sai erittäin kattavan kuvan, ja siitä pystyi sitten lähteä ettimään itteään kiinnostavia bändejä ja niiden tuotantoa.

se on neo. || I'm so modern that everything is pointless. ~Nicky Wire

• Vastaa

Lainaus: nahkarotta

välttämättä trash ja deathmetallin kuuntelusta ei kannata alottaa.

Itse kun 13 vuotiaana aloitin kuunteleen musaa (ennen en siis kuunnellut musaa käytännössä ollenkaan) niin alotin slayerillä kun enoni sitä minulle suositteli.

Live for riding. Ride for living

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.

• Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 4 vakoilijaa ja 3 goottiyhteisön jäsentä (hardlove, Chrystalis, Gottero). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23:23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!