Lainaus: Heetteri
En hyväksy pettämistä, mutta minusta syyt voivat olla sekä pettäjässä että petetyssä.
Niin.
Pettämistä voi olla monella tasolla, joku pitää pettämisenä jo sitä, että puoliso ajattelee toista ihmistä enempänä kuin kaverimielessä, kun taas toinen pitää pettämisenä vasta seksiä toisen kanssa. Mustasukkaisuus on paha asia, itse olen joskus niin omistushaluinen että poikaystäväni kärsii siitä. Sekin voi johtaa pettämiseen, mutta toivon, että hän ymmärtää ahdistustani.
Itselleni tuli paha olo siitä, kun poikaystäväni oli humalassa suudellut jotakuta toista tyttöä (ei itse muista tapahtuneesta mitään, kuulemma kuuli kaverilta). Myös se, kun hän piti erään ryyppyillan ajan huolta yhdestä toisesta tytöstä kun tämä oli juonut itsensä huonoon kuntoon, saa minut tuntemaan itseni jotenkin henkisellä tasolla petetyksi. Myöhemmin illalla tyttö tunnusti olevansa ihastunut poikaystävääni, ja sain kuulla tämän vasta kun poikaystäväni tuli kotiin (oli ollut opiskelureissulla Sveitsissä). Hän oli jättänyt sen kertomatta, "etten murehtisi asiaa turhaan ennen kuin asiasta voidaan puhua kunnolla". Kyseisen reissun muisteleminen saa minut vieläkin voimaan pahoin, varsinkin kun viikko sen jälkeen poikaystäväni halusi jättää minut.. Pakotin hänet harkitsemaan uudestaan, eikä hän sitten enää halunnutkaan erota. Sama tapahtui toisenkin kerran.
En mielelläni tällaisten takia päästäisi poikaystävääni juomaan kavereidensa kanssa, pelkään, että nuo tapahtumat toistuvat. Kuitenkin kun asun 600km matkan päässä on vaikea mennä mukaan.. Kaukosuhteessa pitäisi olla luottamusta, mutta juuri tuo kertomatta jättäminen on aiheuttanut sen, etten oikein osaa luottaa poikaan. Myös tuo pallottelu "haluan eikun en halua eikun haluanpas seurustella" tuntuu eräänlaiselta pettämiseltä ja vaikka viime kerrasta on jo melkein puoli vuotta ja poika sanoo, ettei enää halua erota, on minulle alkanut tulla sellainen olo etten ole täysin varma tunteistani. Jatkuva epäily syö voimat ja rakkauden myös. Pitää vain yrittää jaksaa.
Kun valo taas nousee ei se löydä kuin kylmyyden,
kuolleiden kasvojen loistonkatseen