Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Petetyksi tuleminen!!

Kirjoittanut: Lacy gloom (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 20.03.2009 17:18

Lainaus: SeKukaVaaniiSängynAlla

seksi ei ole se pahin pettämismuoto.

Olen joskus juuri keskustellut ihmisten kanssa siitä, että kumpi olisi puolisolta pahempaa; tunteeton pikapano vai pitkä halaus, joka henkisi molemminpuolisia tunteita.
Useimmat vastasivat, että kyllä se halaus olisi loppupeleissä pahempi.
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.03.2009 18:41

Lainaus: Lacy gloom

kumpi olisi puolisolta pahempaa; tunteeton pikapano vai pitkä halaus, joka henkisi molemminpuolisia tunteita

Me suomalaiset taidamme olla aika tunnevammainen kansa, jos näinkin tavallinen asia, kuin halaaminen voi saada tuollaisia reaktioita aikaan. Ymmärsin kyllä, että tässä tarkoitettiin halailua sellaisen ihmisen kanssa, jota kohtaan löytyy tavallista voimakkaampia tunteita. Mutta silti... Minusta ainakin olisi varsin kummallista, ellei aikuisen ihmisen elämästä löytyisi muitakin sielunkumppaneita tai tärkeitä ihmisiä, kuin oma puoliso. Itse en osaa olla halailusta mustasukkainen, koska mielestäni jokaisella täytyy olla oikeus osoittaa ystävyyttä myös vastakkaista sukupuolta kohtaan. Seksi jonkun toisen kanssa onkin sitten asia, mitä en voi hyväksyä puolison tai itseni kohdalla. Tuohon tunteettomaan pikapanoon en edes pystyisi, joten en suo sitä puolisollenikaan. Ollaan tosin samoilla linjoilla tässä asiassa, tuskin muuten oltaisiin oltukaan yhdessä näin pitkään.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • • Muokkasi: BronzeRain
  • Lähetetty: 21.03.2009 21:36

Lainaus: Severana

Me suomalaiset taidamme olla aika tunnevammainen kansa, jos näinkin tavallinen asia, kuin halaaminen voi saada tuollaisia reaktioita aikaan.

No, minulla on paljon miespuolisia ystäviä, ja halailen heitä usein. Silti, en halaa heitä tuntien samoja tunteita kuin tunnen halatessani miestäni, ja kyllä minusta tuntuu kamalalta ajatella että mieheni tuntisi samalla lailla halatessaan toista naista kuin halatessaan minua.

Seksi jonkun toisen kanssa onkin sitten asia, mitä en voi hyväksyä puolison tai itseni kohdalla. Tuohon tunteettomaan pikapanoon en edes pystyisi, joten en suo sitä puolisollenikaan.

En hyväksy minäkään, mutta tässä linjaukseni on se, että miehelläni ei pitäisi olla mitään syytä maata toisen kanssa. Ikinä en aio antaa jutun mennä siihen että mieheni joutuisi puutteen vuoksi toiseen sänkyyn. Eli jos hän päätyisi toisen naisen syliin, niin mukana olisi pakko olla tunteitakin. Tai jos ei olisi, niin vielä pahempaa, sillä silloin hänen olisi oltava enemmän tai vähemmän tunnevammainen.
Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.03.2009 22:10

Lainaus: Lacy gloom

Olen joskus juuri keskustellut ihmisten kanssa siitä, että kumpi olisi puolisolta pahempaa; tunteeton pikapano vai pitkä halaus, joka henkisi molemminpuolisia tunteita.
Useimmat vastasivat, että kyllä se halaus olisi loppupeleissä pahempi.

Samaa olemme mekin kavereitteni kanssa joskus pohdiskelleet ja jotakuinkin samaan lopputulokseen ovat useimmat tulleet.
Itse en osaa oikein vieläkään valita kantaani, molempi pahempi.

Toisaalta olen samoilla linjoilla Severenan kanssa.
Halaukset kuitenkin miespuolistenkin kamujen kanssa ovat ok samoin kuin mieheni halailut naispuolisten kavereittemme kanssa (kuin toisinkin päin), kun ei niihin liity kuitenkaan mitään sen kummempaa. Esim. onnittelutilanteissa tai lohduttaessa halaukset ovat ihan ok.

Panot sitä vastoin vaikkei olisikaan tunteita mukana, noh, luottamus ainakin olisi ihan pirun vaikea saada takaisin. En osaa sanoa pystyisikö sitä unohtamaan ikinä ja antamaan anteeksi. Ehkä, ehkä ei.
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.03.2009 22:17

Lainaus: BronzeRain

En hyväksy minäkään, mutta tässä linjaukseni on se, että miehelläni ei pitäisi olla mitään syytä maata toisen kanssa. Ikinä en aio antaa jutun mennä siihen että mieheni joutuisi puutteen vuoksi toiseen sänkyyn. Eli jos hän päätyisi toisen naisen syliin, niin mukana olisi pakko olla tunteitakin. Tai jos ei olisi, niin vielä pahempaa, sillä silloin hänen olisi oltava enemmän tai vähemmän tunnevammainen.

Olen ihan samaa mieltä tästä. Omalla kohdallani tiedän kokemuksesta, ettei suhdetta kannata jatkaa, jos toinen on pettänyt. Joko suhde ei koskaan edes ollut toiselle niin merkityksellinen, kuin minulle, tai sitten tunteet ovat viilenneet. Olipa kumpi tahansa, asiat tuskin muuttuvat enää parempaan suuntaan pettämisen jälkeen.

tuntuu kamalalta ajatella että mieheni tuntisi samalla lailla halatessaan toista naista kuin halatessaan minua.

Kenestäpä ei! Parisuhde tuskin olisi kovin kestävällä pohjalla, jos voisi tuntea samoja tai yhtä vahvoja tunteita kahta eri ihmistä kohtaan, tarkoittaen nimenomaan rakkautta. Toista ihmistä kohtaan voi kuitenkin tuntea hyvin voimakkaita tunteita ilman, että siihen liittyisi mitään seksuaalista. On minullakin todella hyviä miespuolisia ystäviä, joita kohtaan tunnen kiintymystä, mutta en koskaan voisi kuvitella välillemme mitään vakavampaa. Mitään kipinää ei vaan ole, eikä tule.

jos hän päätyisi toisen naisen syliin, niin mukana olisi pakko olla tunteitakin

Näin minäkin olen ajatellut. Ehkä joku tosiaan pystyy tunteettomaan seksiin? En kuitenkaan oikein usko siihen, koska se on minulle itselleni täysin mahdoton ajatus.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 21.03.2009 22:29

Ehkä joku tosiaan pystyy tunteettomaan seksiin?

Tiedän kyllä että ihmiset pystyvät tähän, uskoisin itsekin pystyväni jos en olisi parisuhteessa, tai minulla ei olisi sillä hetkellä tunteita ketään kohtaan. Mutta se, että minulla on kotona oma mies odottamassa, ja lähtisin vehtaamaan täysin ilman tunteita toisen kanssa... täysin absurdi ajatus. En pystyisi siihen, en vain näe mitään logiikkaa sellaisessa, enkä sitä paitsi pystyisi satuttamaan miestäni sillä tavoin.
Kirjoittanut: Wednesday (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.03.2009 22:53
Jos parisuhteessa toinen pettää, niin kyllä ainakin itselle tulee sellanen olo, että sinun kanssa on harrastettu vaan tunteetonta seksiä, ikäänkuin velvollisuudentunnosta, eikä sinua koskettava keho ole enää se sama kuin ennen.
Minulla on ollut monenlaisia seurustelusuhteita, joita kaikkia yhdistää kumppanin petollisuus. Nyt, ensimmäistä kertaa vuosiin minusta tuntuu että olen löytänyt itselleni rehellisen miehen joka aidosti välittää minusta, ja siitä huolimatta huomaan usein pelkääväni päivää, jolloin hän ilmoittaisi löytäneensä laadukkaamman tilalleni. Eli arvet on jäänyt. Toki, mikä ei tapa se vahvistaa?
Henkilökohtainen mielipiteeni on että pettäjät saunan taakse ja.. käyttäkää mielikuvitusta.
Kirjoittanut: Jasmine (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.03.2009 19:01
Mulle tuli mieleen tätä keskustelua lukiessani yksi asia, samainen mikä tuli tuossa muutama viikko aikaisemmin kun pääsin kokemaan kaveripariskunnan suhdemutkia. Itse en ole siis kokenut tätä kammotusta mutta kuitenkin

Kun toinen osapuoli pettää suhteessa, niin pitäisikö sitä jättää siihen? Itse ainakin aloin miettimään ja puhuin tämän kaverinkin kanssa että ainakin itse haluaisin tietää syyn toisen pettämiseen. Vikahan saattaa olla kummassakin - ei ainoastaan hänessä joka pettää. Onko suhteessa jotain joka on saattanut aiheuttaa sen, yksipuolisia tunteita, mustasukkaisuus, toisesta haaveilu (joka voi olla ihan kummalla tahansa), parisuhteen oma petitilanne millainen (=puute, joka on huuuono syy). Yleensä ihmisen luenne on sellainen että vika on 100% toisessa ja se siitä. Ei aleta murehtimaan menneisyyttä vana unohdetaan ko. toinen osapuoli kokonaan ja jatketaan elämää - jossakin vaiheessa uuden miehen/naisen kanssa.

Mun mieleen tuli ainakin tuossa tilanteessa, mitä itse koin, olevan pettämiseen syitä kummassakin suhteen osapuolessa. Kuitenkin luulen myös olevan tilanteita missä toinen on vaan niin paskiainen ja menee toisen anssa pettämään.

Tuosta tunteettomuudesta mitä pari viestiä aiemmin puhuttiin. Itseainakin koin lieviä mustasukkaisuuden tunteita kun nykyinen halasi kavereitaan, mutta tiesin niihin syynkin edellisestä suhteestani. Ajan kuluessa itse kuitenkin huomasin (onneksi): "hei, tuohan on ihan ok asia" Ja parempi näin... Niinkuin aiemmin, pettämisen raja menee flirttailun/suutelemisen/sänkyhommien puolelle.
Kirjoittanut: Mystral (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.05.2009 01:28
Itse en hyväksy pettämistä, enkä antaisi sitä ikinä anteeksi. Mielestäni se on suurin loukkaus mitä on. Pahinta mitä toiselle voi tehdä. Suhde ei voi ikinä palata samanlaiseksi kuin mitä se oli ennen pettämistä.

Minua on kerran petetty ja olen itse kerran pettänyt. Petin joskus nuorempana ja kadun sitä, koska sain myöhemmin itse kokea saman. Sen verran selkärankaa itselläni kuitenkin on, että tunnustin teon ja jätin miehen samalla.
Itselleni taas pettäminen oli kova isku. Mikään ei ole ikinä sattunut ja loukannut yhtä paljon. Pahinta jutussa oli se, että kyseessä oli elämäni rakkaus ja kaverini. Kaksi ihmistä pettää luottamuksen samalla kertaa. Se tuska mitä se aiheutti oli niin kamalaa, ettei sitä voi sanoin edes kuvata.

Tapauksessa on pian jo kaksi vuotta. Edelleenkin minulla on vaikeuksia luottaa ihmisiin, varsinkin miespuolisiin. Olen pyrkinyt hillitsemään omat epäilyni ja mustasukkaisuuskohtaukseni, koska tiedän etteivät kaikki miehet ole samanlaisia. Silti jotain minusta tuo pettäminen rikkoi, jotain sellaista mitä ei ikinä voi korjata. Silti seurustelen tälläkin hetkellä ja yritän uskoa parempaan huomiseen

Exääni ja kaveriini en ole missään väleissä. Katkaisin välit molempiin tapahtuman jälkeen. Olenko antanut anteeksi? En, enkä tule ikinä antamaan.

Mielipiteeni pettämisestä on: jos et voi olla uskollinen, niin älä seurustele ollenkaan. En tajua miksi ihmiset, jotka tiedostavat etteivät pysty olemaan uskollisia, niin väkisin alkavat seurustella. Pettäminen satuttaa niin paljon, etten sitä kenellekään toivoisi. Itse opin kantapään kautta, mitä se tekee ihmiselle, ja senpä takia en itse tee enää ikinä niin.
Kirjoittanut: MissAnnThrope (Aktiivi)
  • Lähetetty: 11.05.2009 13:11

Lainaus: Mystral

Mielipiteeni pettämisestä on: jos et voi olla uskollinen, niin älä seurustele ollenkaan. En tajua miksi ihmiset, jotka tiedostavat etteivät pysty olemaan uskollisia, niin väkisin alkavat seurustella. Pettäminen satuttaa niin paljon, etten sitä kenellekään toivoisi

Olen samaa mieltä. Jos seurustellaan niin sitten seurustellaan, eikä seläntakana vehdata toisen kanssa. Kun taas ollaan sinkkuja on yksi ja hailea, mitä sitä tekee ja kenen kanssa. En usko, että pettämiselle on olemassa mitään hyvää syytä/tekosyytä, enkä usko ,että jos oikeasti rakastaa toista voisi tehdä sellaista toiselle. Jos itse huomaisin tuntevani houkutusta toista miestä kohtaan, miettisin kyllä hyvän tovin onko suhteessani jotain vikaa, kun sellaista edes ajattelen . Pettämisestä jää petetylle syvät haavat, eikä luottamuksen palauttaminen ole ollenkaan helppoa. Jos luottamus menee on suhde myös tuomittu, sillä ilman luottamusta ei voi olla rakkautta.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit