Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Petetyksi tuleminen!!

Kirjoittanut: momo (Nimetön)
  • Lähetetty: 12.05.2009 09:15
Minua ei ole koskaan petetty (tai en ainakaan ole saanut ketään kiinni siitä), mutta toisaalta mitä mieltä olette siitä, että toinen valehtelee ja tällä tavalla pettää toisen luottamuksen. Itse elin 3 vuotta suhteessa missä kaikki perustui jatkuvalle valehtelemiselle. Suurin osa suhteesta elettiin etäsuhteessa, joten kesti todella kauan tajuta miten paljon valehtelua oli. Toisen asiat olivat täysin päin persettä ja 2 vuotta hän pystyi valehtelemalla uskottelemaan, että kaikki on hienosti. Lopulta jätin tyypin ja tajusin, että en ollut edes hirveän ihastunut häneen loppujen lopuksi. Sen jälkeen olen kuitenkin rinnastanut päässäni ISOT valheet ja pettämisen. Molemmat ovat aikamoisia kuolemaniskuja suhteelle.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 12.05.2009 10:18

Lainaus: momo

mutta toisaalta mitä mieltä olette siitä, että toinen valehtelee ja tällä tavalla pettää toisen luottamuksen.

Sekin on pettämistä minun mielestäni. Ei fyysistä, mutta ehdottomasti henkistä - molemmissa tapauksissa suhde perustuu valheelle.
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 12.05.2009 10:58

mitä mieltä olette siitä, että toinen valehtelee ja tällä tavalla pettää toisen luottamuksen.

Hm. En keksi mitään hyvää esimerkkiä, joten en ehkä hahmota asiaa kunnolla. Keksiikö joku hyvän esimerkin? Ajattelin, että jos valehtelee esim. jotain menneisyydestään (ennen suhdetta) niin en minä ainakaan kokisi sitä isona asiana. Jos joku nyt vaikka olisi käyttänyt huumeita ja myynyt itseään, niin mikä pakko sitä on kertoa vaikka tulisi puheeksi, jos tietää ettei toinen sitä hyväksyisi edes menneisyydeksi.
Pienet, valkoiset valheet on tietty ihan ok, saa sitä elämänkumppanilleenkin kaunistella asioita.

Lainaus: Heetteri

molemmissa tapauksissa suhde perustuu valheelle.

Millaisia tapauksia voisi olla suhteen perustuminen valheelle?
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 13.05.2009 15:50

mitä mieltä olette siitä, että toinen valehtelee ja tällä tavalla pettää toisen luottamuksen.

Siitä tulee ainakin hemmetin paska fiilis. Itse olen kokenut sen jo niin monesti, että toinen sanoo toista ja kuitenkin jossain välissä onkin puhunut itsensä pussiin. Tai sitten totuus selviääkin jossain ohimennen. Se Murentaa sitä luottausta hiljalleen. Jos voi valehdella pienistä asioista aina silloin tällöin niin kuinka isoja asioita sitä pimittää ajan kanssa tai sitten todellisuudessa? Se herättää ja aiheuttaa kyllä epäluottamusta ja kyseenalaistaa asioita ja sanomisia. Ja mihin se suhde oikein perustuu, jos voi toiselle valehdella pienistäkin asioista. Tai niin täytyy tehdä? Se on aika surullista ja ainakin minua se satuttaa. Ja sellaiset asiat muistaa.
Kirjoittanut: Little Vampire (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 02.06.2009 23:07

Lainaus: Funereal Soul

Ja sellaiset asiat muistaa.

Niitä ei todellakaan helpolla unohda! Minua on petetty kerran. ja sen kyseinen henkilö teki kännipäissään, tai niin hän ainakin minulle selitteli. Annoin kuitenkin anteeksi, mutta huomasin että jotain juttua hänellä on edelleenkin meneillään sen ihmisen kanssa jonka kanssa hän minua petti. Se olikin sitten sen jutun loppu ja parin päivän päästä erostamme olivatkin he jo yhdessä.
Se satutti ja vihastutti...
Kirjoittanut: Pumpkin (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.06.2009 13:33
Itselläni ei koskaan edes ole ollut poikaystävää eikä ole petetty tai tullut itse petettyä mutta kavereita on petetty. Ja oli juuri sellainen tapaus että poikaystävä oli koko ajan jokaisesta asiasta mustasukkainen eikä juuri antanut kyseisen kaverini juurikaan puhua muille pojille mutta sitten itse oli jollain leirillä ja sattui pussaamaan yhtä hemmetin ärsyttävää teini*****. Kaverini sitten itki ja itki ja päätti jättää poikaystävänsä ja tämä kyseinen poikaystävä sitten ihmetteli ja kehtasi sanoa että " Jos Miina (nimi muutettu) olisi itse panostanut tähän suhteeseen ei se olis jättäny mua." Ei hitto että pisti kiehumaan. Ystäväni sitten antoi anteeksi ja ovat edelleenkin yhdessä..

Mutta joo mun mielestä ei missään nimessä pitäisi seurustella varsinkaan jos tietää että ei pysty olemaan uskollinen. Ja pettämisen jälkeen ei luottamusta saa koskaan täysin takaisin. Itse en pystyisi ikinä antamaan pettämistä anteeksi, vaikka se riippuu kyllä aika paljon pettäjän asenteestakin. Ja olen juuri katsellut kaiken maailman ohjelmia jossa koko ajan pettävä mies oli sanonut " Kyllä mulla mielestäni on oikeus saada harrastaa seksiä kenen kanssa tahansa jos mun tarpeita ei vaimo täytä." Tuollaisille ei pitäisi ikinä antaa anteeksi.

Että aika paskamainen teko tuo pettäminen on vaikka ei itse onneksi ole omakohtaisia kokemuksia.
Kirjoittanut: Swiine (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.10.2010 17:04
Onhan niin käynyt, useastikkin. Yläkouluaikoina kaikki oli semmosia hemmetin kusipäitä ettei voinu melkein talosta astuu pihalle ilman pelkoa siitä, että koht tulee joku tuttu ja menee kertoo sitä ja tätä, et teit sitä ja sitä, siellä ja siellä.
Mutta pahempaa oli kyllä se, kun sain pitkästä aikaa parhaan kaverin - ja hän petti. Meni mukaan siihen paskanpuhumiseen jne... Sitten jonkin ajan kuluttua seurustelin ekan kerran, ja periaattessa jätkä petti mua, kun sanoi, ettei halua olla enää mun kanssa koska tahtoo eksän takasin. Mutta ei toisaalta oltu kun vähän päälle viikko yhessä, vaikka sattu se silti. Kun kuulee toiselta ettei ookkaan tarpeeks, vaan joku muu on sen verran parempi, että jäät sitten yksin.
Nyt yli 2 vuotta tapahtumien jälkeen osaan pitkän "parantumisprosessin" jälkeen luottaa ihmisiin ehkä vähän paremmin, edelleen pidän kuitenkin matalaa profiilia ja suhtaudun varauksella ihmissuhteisiin.
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Necroerotica
  • Lähetetty: 04.10.2010 21:45
Minua ei tietääkseni ole koskaan petetty, olen ollut kolme kertaa pitkässä suhteessa. Tosin olen niin kyyninen, että en ihmettele vaikka jotain pahaa tapahtuisikin. Kun osaan varautua kaikkeen, sattuu vähemmän.

"Fyysistä pettämistä" "ystävien" tahoilta en jaksa edes muistella. Enemmän huonoja kokemuksia kuin hyviä. Mikäköhän mussa on vikana? Olen joku perserei.kämagneetti.
Kirjoittanut: Hiilipallero666 (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 05.10.2010 00:39
En hyväksy itseltäni enkä kumppaniltakaan (jos semmoinen olisi :| ) pettämistä. Mietin asian siten että kerran pettäjä -> aina pettäjä. Luottamusta ei kuitenkaan takaisin saa siitä ekan kerran jälkeenkään ja tässä pidän sikäli ankaraa linjaa ettei anteeksiannollekaan ole syitä.
Kirjoittanut: BluhtEngl (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.10.2010 07:41

Lainaus: Hiilipallero666

En hyväksy itseltäni enkä kumppaniltakaan (jos semmoinen olisi :| ) pettämistä. Mietin asian siten että kerran pettäjä -> aina pettäjä. Luottamusta ei kuitenkaan takaisin saa siitä ekan kerran jälkeenkään ja tässä pidän sikäli ankaraa linjaa ettei anteeksiannollekaan ole syitä.

oon samaa mieltä. se on ihan oma vika jos menee pettämään. sen jälkee ei pahemmin selitykset auta kun tietää varmasti mitä siit seuraa.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit