Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Petetyksi tuleminen!!

Kirjoittanut: blackwolver (NeppaGootti)
  • Lähetetty: 09.10.2007 23:40
Mä aikoinani annoin anteeksi kerran...ja se oli virhe, koska pettäminen jatkui. Lopulta kyllästyin touhuun ja panin suhteen poikki.
Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 10.10.2007 08:18
njuu siin tapaukses jos se vaan jatkuu, oon ite sellasel "varotus" periaatteel ollu, ekasta ja ehkä tokastakin voin viel anteekspyynnöllä "pistää läpi" mut sit jos alkaa useemmin tulla niitä niin sit päästän mielummin irti.
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 10.10.2007 11:02
Minä en todellakaan anna yhtäkään pettämistä anteeksi! Kertakin on jo osoitus vakavasta kunnioituksen/muun asian puutteesta, joka pitäisi olla normaalissa suhteessa kunnossa jottei pettämiseen ajauduttaisi, sitä edes mietittäisi. Pettämistä ei missään nimessä pidä hyväksyä eikä siihen koskaa ole myöskään mitään hyväksyttävää syytä.
Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 10.10.2007 11:09
lue frozen edelliset viestit, siel on selitetty ihan psykologisia syitä. ainahan sille joku syy on, ei kukaan ihan muuten vaan petä, vaikka niin sanoisikin
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.10.2007 11:28
Tätä keskustelua useampaan kertaan tavanneena voisin todeta, että aa: pettämiseen on yhtä monta syytä kuin mitä pettäjiäkin ja bee: joko/tai -henkinen suhtautuminen siihen on melko yksipuolista. Tapahtuman anteeksiantaminen tai anteeksiantamattomuus riippuu siihen liittyvistä osapuolista ja tilanteesta, joten yleistyksiä on vaikea tehdä puolesta tai vastaan.

Itse periaatteessa komppailisin seuraavaa tokaisua:

Lainaus: Metallitar

Itse en ainakaan yhden pettämisen jälkeen panisi suhdetta samantien ranttaliksi. Antaisin uuden mahdollisuuden.
Tämä ihan perusteltuna omakohtaisilla kokemuksilla.
Kirjoittanut: AuroraBorealis (Aktiivi)
  • Lähetetty: 11.10.2007 17:10

Lainaus: FrozenCorpse

Minä en todellakaan anna yhtäkään pettämistä anteeksi! Kertakin on jo osoitus vakavasta kunnioituksen/muun asian puutteesta, joka pitäisi olla normaalissa suhteessa kunnossa jottei pettämiseen ajauduttaisi, sitä edes mietittäisi. Pettämistä ei missään nimessä pidä hyväksyä eikä siihen koskaa ole myöskään mitään hyväksyttävää syytä.

Oon samaa mieltä, tosin miun tunteet ei kuole niin helpolla niin oon miettiny että pystysinkö päästämään irti. Itselleni en antais koskaan anteeksi jos pettäisin! En ikinä! En tiiä, toivottavasti en tuu tuota petetyksi tulemista kokemaan. En varmaan kykenis antaan anteeksi mutta nykyisestä miehestä on kyse niin en luultavasti pystyis hänestä eroamaankaan. Poikaystäväni on myös sanonut että pettämisestä hän jättää heti. Eikä sitten kysele. Samoin minäkin toimisin mutta en osaa sitä nyt kuvitella kun sitä otusta niin rakastan. Ja tästäkin asiasta on niin paljon puhuttu että pelisäännöt on selvillä ja rajat kunnossa. Eikä kummallakaan ole niitä aikomus rikkoa, jos menee poikki joskus niin muista syistä. Hyih, en ees halua puhua enempää tästä. Tulee surulline olo.. Ollaan niin monet vaikeudet ja ****** koettu että ei tässä kyllä loppua oo tulos aikoohin
Kirjoittanut: Kirottu (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 11.10.2007 20:33
Olen seurannut vierestä, miten pettäminen tuhoaa sen petetyn osapuolen totaalisesti. Ja suhde sujui jotenkin, joten suhteessakin oli vikaa. Mutta en silti näe sitä suhteen huonoutta oikeutuksena pettämiselle. Humalatilakaan ei ole riittävä syy pettämiselle. Jos menee sänkyyn toisen kanssa, niin jokin mättää mielestäni suhteessa ja pahasti. Tapahtui se humalassa tai ei. Itse en toistaiseksi kykenisi elämään pettämisen kanssa, mutta ajallaan sekin varmasti onnistuisi. Anteeksihan ei tarvitse välttämättä antaa, jos siltä tuntuu. Mutta kannattaa miettiä suhdetta tarkemmin ja varmaankin tehdä se raskas päätös -> erota.

En anna mitään vinkkejä kenellekään, jokaisen oma päätös, mitä tekee ko toinen osapuoli pettää. Varmaan kannattaa ainakin yrittää puhua asioista kunnolla ja kysyä, mitenkäs tämä suhde sitten. Puhuminen ei aiheuta vahinkoa yhtään, se voi selventää tilannetta. Ja se, että jossain väitetään, että jos kerran pettää -> pettää aina. Se ei pidä paikkaansa! Jotkut pettävät useasti, jotkut taas kerran. Parempi olisi olla pettämättä tai vaikka erota, jos on pakko satuttaa toista tuolla tavalla. Mutta kuinka moni miettii pettäessään, että haluaa erota? Veikkaanpa, että ei kovin moni.
Kirjoittanut: Evil Kitty (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 11.10.2007 21:08
Minun äitini oli narsistin kanssa naimisissa jonkun aikaa. Jos tieätte mitään narsisteista, tiedätte, miten vaikea heistä on erota. Luojankiitos hän petti äitiäni. Äidin silmät aukenivat totuuksille. Äijä on silmistä poissa, mutta tuskin mielenterveyteni palaa ennalleen..
Tässä tilanteessa pettäminen oli parasta, mitä minulle ja äidille saattoi sattua.
Kirjoittanut: FilthyMannequin (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 13.10.2007 15:26
Mua ei oo koskaan petettu, mut pettynyt olen joskus. Muutama päivää sitten petyin ihmiseen, josta välitän hirveesti. Siitä paljastui tosi huonoja puolia.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 13.10.2007 22:35
Ensinnäkin mieleeni tulee pihtaaminen sekä toisen osapuolen etääntyminen. Jos toinen käyttäytyy pitempään kylmästi, etäisesti ja luotaan poistyöntäväksi, ei puhuta asiosta. -> sillä saa jo "hyvän" alun.
Kovin pitkään tuskin parisuhteessa jossa yhessäkin asutaan niin kuivia kausia jaksetaan sulattaa loputtomiin. Mutta pettämistä en salli kyllä missään mielessä!! Jos toinen pettää suhteessa tietoisesti niin kyllä se on sitten siinä vaiheessa jo ohitse.. Ja mihinkään "vahingossa" tapahtuneeseen en usko. Toisen Pettämisen tapahduttua on turha yrittää roikkua suhteessa, jossa toinen on käytännössä valintansa tehnyt. Kaikille osapuolille olisi varmasti parempi tulla ennemmin jätetyksi, kuin petetyksi. Todennäköisesti jättää paljon pienemmät arvet jälkeensä. Kuitenkin olen sitä mieltä (tää on vaan mun mielipide) että jos pettää kerran tekee sen myös toisten.
Ja toinen on sitten etäsuhteet. Ainakaan itseltäni tuollainen ei onnistuisi. Ja kun sen kerran tiedostaa niin siihen en edes ryhtyisi.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit