Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

schatten vs. gootti

Kirjoittanut: Halfheart (Nimetön)
  • Lähetetty: 16.04.2008 00:39

Lainaus: Sire

kaikkea päättömästä räimeestä hillittömään tilutukseen ja tunnelmallisempaan antiin. Eli ei niitä yhtäläisyyksiä joka paikasta löydä, mutta niitä on olemassa. Joskus nuo kaksi genreä ovat hyvinkin lähellä toisiaan. Liittyyhän molempiin tyyleihin varsin samankaltainen estetiikkakin.

Tuolla periaatteella voisi lähes kaiken musiikin laittaa gootti nimikkeen alle. Kuten Indican ja Hanna Pakaran, Himin, Nightwishin yms.
Kirjoittanut: predatoress (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 16.04.2008 01:26
Eh, itse tunnustan olevani metallisti, mutta ainakaan vielä minua ei ole lynkattu täällä goottinetissä Ihan kiinnostuksen vuoksi löpisen täällä, kun immeisillä tuntuu olevan samanlainen ajatusmaailma, ja muutenkin kaikki ovat mukavia. Schattenista olisi varmaan jo potkittu pellolle alta aikayksikön, koska eihän rotuja vaan saa päästää sekoittumaan

Joskus toivoisin, että lokeroille haistatettaisiin pitkät ja jäljelle jäisi vain ihmisiä, musiikkia ja vaatteita. Sieltä jokainen voisi poimia juuri ne osat, joista pitää, ja olla tyytyväinen tehdessään sitä mistä tykkää. Ilman keinotekoisten lokeroiden aiheuttamia paineita.

Juurikin näin. Itse kuuntelen musiikkia oikeastaan gregorianisesta kirkkolaulusta elektronisen kautta deathiin, niin siinä on aika hankala luokitella itseään miksikään... Samoin pukeutuminenkin on vähän mitä sattuu (ja juuh, omistan myös verkkareita ym. jota tr00 goottien kaapista tuskin löytyy). Joskus tyksin sotamaalata kasvoni "goottityyliin", mutta useimmiten ei sillä ole niin väliä. Mutta esteettisesti goottityyli viehättää omaa silmää, vaikka tuskin itse pystyisin pitämään upeita korsetteja ja tyllihameita kun olen sellainen varis, ettei taida oikein upeat luomukset sointua luonteen ja ulkonäön kanssa yhteen Samoin rahatilanne on mitä on opiskelijalla, kuolaan usein noita demonian kenkiä, vaan ei ole jäänyt vielä säästöön tarpeeksi kahisevaa:P
Kirjoittanut: Sire (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 16.04.2008 09:09

Lainaus: Halfheart

Tuolla periaatteella voisi lähes kaiken musiikin laittaa gootti nimikkeen alle. Kuten Indican ja Hanna Pakaran, Himin, Nightwishin yms.

En minä ollut tunkemassa esmes Hanna Pakarista ja Hocicoa samaan laatikkoon. Enkä edes sisterssejä ja yövissyä. Nyt yleistit itse, mustaa vaatetta päällä --> gootti. Minä tarkoitin sitä, miltä musiikki kuulostaa Ok, mitenkä vaikka Tiamatin muutama viimeisin lätty? Metalliksi sitä haukutaan, mutta jos väittää, että niissä ei ole mitään goottia...entä sitten Fields of the Nephilim? Ovat muuttuneet goottirockista paljon lähemmäs metallia. Silti muutos kuulostaa aivan luontevalta, tyyli on sen verran samansuuntainen. Goottileiman alle mahtuu iso kasa musiikkia, jolla ei ole mitään tekemistä metallin kanssa, ja päinvastoin. Mutta on turha väittää, ettei näissä kahdessa isossa lokerossa olisi osa-alueita, jotka ovat toisiaan lähellä ja osittain jopa lomittaisia.

Jos alkaa ihan tosissaan olemaan lokeronatsi, niin sitten gootti kuuntelee goottirockia, piste. Deathmetalisti kuuntelee vain ja ainoastaan death metalia. Ja kerpele sentään, uskaltakaapas astua yhtään ulos laatikoistanne, niin saatte piiskaa!!!11 Harmi vain, että tuskin kukaan mahtuu täydellisesti johonkin laatikkoon, ja koko homma on siinä mielessä ihan turhaa. Tjooh, asia on minun puolestani loppuunkäsitelty. Tältä erää.

PS. eikös Schattenissa ollut oma ketju Indicalle?
  • • Muokkasi: Halfheart
  • Lähetetty: 16.04.2008 09:25

En minä ollut tunkemassa esmes Hanna Pakarista ja Hocicoa samaan laatikkoon. Enkä edes sisterssejä ja yövissyä. Nyt yleistit itse, mustaa vaatetta päällä --> gootti. Minä tarkoitin sitä, miltä musiikki kuulostaa

En yleistänyt, kirjoitin vain mitä lähes kaikki ihmiset sanovat. Siis että nuo ovat muka goottia niin musiikillisesti kuin tyylillisestikkin. "Hanna Pakaran kaunis gootti mekko" kuten tv:ssä ja lehdessä taannoin sanottiin. Ja eikö lähes kaikilla bändeillä ole räimeestä hillittömään tilutukseen ja tunnelmallisempaan antiin?

PS. eikös Schattenissa ollut oma ketju Indicalle?

Kyllä ja ihmettelen että miksi...

Mutta miksi esim Rnb keskustelupalstoilla ei sitten jutella lähes ainoastaan rapista? Tai iskelmä palstalla Black Metallista tai Grindcoresta? Sehän on aivan sama asia kuin että täällä puhutaan metallista....
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 16.04.2008 09:35
Imo goottiskeneen on sekoittunut metallia hirveän paljon. Ja syy siihen on mielestäni siinä, kun kaikki muuttuu, niin ihmiset kuin ideologiatkin. Ja goottiskeneen on yhä suurenevin määrin 'liittynyt' nuoria ihmisiä joille ei niiden 'tr00-kuuttien' ideologiat ole tuttuja. Mikä on mielestäni hyväkin, ettei tule sitä aiemmin mainittua sitruunapillu-efektiä.

Miksei siis goottiporukassa voisi käsitellä metalliaiheita tahi metallibändejä ? Mikäli vedettäisiin sitä vanhaa kasarigoottia, niin voin arvata että aika helvetin moni tältä laudalta tippuisi pois. Minä ensimmäisenä. Joten sallittakoon täälläkin metallipitoisten bändien sekä tapahtumien käsittely, siihen goottiin kun kuuluu nykyään myös metallikin.
  • Lähetetty: 16.04.2008 09:39

Lainaus: Chrystalis

ettei tule sitä aiemmin mainittua sitruunapillu-efektiä.

Tälläkin palstalla on kyseistä ilmiötä paljon havaittavissa. Täällä vain tungetaan joka väliin hymiöitä ettei kukaan huomaisi tuota..
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 16.04.2008 09:42

Lainaus: Halfheart

Tälläkin palstalla on kyseistä ilmiötä paljon havaittavissa. Täällä vain tungetaan joka väliin hymiöitä ettei kukaan huomaisi tuota..

Nääh, itse en myönnä saati kiellä mitään! ^_~
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 16.04.2008 14:12
Tuntuu että mulla on tälle foorumille paljon enemmän annettavaa.
Kirjoittanut: Aniron (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 16.04.2008 14:28
Olipahan sitten tännekin pakko rekisteröityä että pääsen vinkumaan.
Henk.koht. kokemukseni perusteella, sen hyvin lyhyen mitä Schattenista on, meininki on niin sisäänpäinlämpiävää ja uusiot ei toivottuja, että melkein masennuin koko foorumilla. :P

Joko kaikki viestit ignoroidaan täysin tai lytätään. Tokihan aina ei jokaiseen viestiin saa vastakaikua, ehkä se nyt vain oli tylsä, tai siihen ei tunneta tarvetta kommentoida, mutta jos jokainen kysymyskin sivuutetaan täysin niin tulee vähän sellainen "anteeksi että olen olemassa"- olo. Tai vastaavasti jos jokaiseen asiaan tulee kärkäs vastaus tyyliä ethän sinä mistään tiedä mitään.

Odotan nyt suurella mielenkiinnolla tämän palstan meininkiä, kun kerran niin aiemmissa viesteissä on hehkutettu parempaa henkeä jajaja...
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 16.04.2008 14:32

Lainaus: Aniron

Odotan nyt suurella mielenkiinnolla tämän palstan meininkiä, kun kerran niin aiemmissa viesteissä on hehkutettu parempaa henkeä jajaja...

No, tervetuloa vain. Ainakin minun mielestäni täällä on lämmin meininki, tietysti välillä jotain kiihkeää ajatustenvaihtoa, mutta ei muiden lyttäämistä
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit