Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Viimeksi lukemasi kirja ?

Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 12.02.2009 13:14
Nora Roberts alias J.D Robb - Alaston kuolema
Tulevaisuuteen, vuoteen 2058 sijoittuva rikos dekkari. Päähenkilö selvittää nuoren naisen kylmäveristä murhaa, joka vie rikostutkijan syvälle prostituution, poliittisten juonittelujen ja kiristyksen maailmaan.
Alkuun kirja oli erittäin pitkäveteinen ja hiukan tylsästi etenevä. Tosin maailmankuva siinä tuli melko selkeäksi nykyiseen verrattuna, jos jotain hyvää. Mutta jo jossain puolessavälissä kirjaa alkoi kirja ja juoni jo vetämään mukaansa. Tapahtumat alkoivat etenemään ja oli jo kiire lukea kirja loppuun.
Kirjoittanut: Jacob (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 12.02.2009 13:26
Dragonlance sarjan Solamnian nousu, osa 1 Ruusun Herra.
Aika perus fantasiamättöö, ei yllättänyt niin hirveästi, mutta oli kuitenkin iha hyvä kirja. Teksti oli aika mustaa valkoisella, oli nämä pahat tyypit, nämä hyvät tyypit ja sitten nämä pahat tyypit. Muutaman kerran sain hymähtää huvistakin.

Jos arvosana peruskoulun asteikolla pitäisi antaa, se olisi se kahdeksikko.
Kirjoittanut: Sarutor (Nimetön)
  • Lähetetty: 14.02.2009 11:51
Luen yhtä missä on 18 lyhyt vampyyri tarinaa ja kaikilla eri kirjoittaja.
Kirjoittanut: Yocandra (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 16.02.2009 15:09
Hmm. olisikos ollut R.L.Stinen kirja The nightmare room - pahin painajaisesi.. Tai sitten se Potterien seittemäs kirja? Ihan kivoja kirjojahan nuo muuten on. Potterit vaan tullut kahlattua 18 kertaa läpi.
Kirjoittanut: Holy (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Holy
  • Lähetetty: 19.02.2009 22:04
Robert Jordan: Uusi kevät, Ajan Pyörän johdanto-osa

Ajan pyörä-narkomaani kauhistui tajutessaan, että joutuu odottamaan ensi syksyyn seuraavaa osaa, mutta ilahtui huomatessaan, ettei ole vielä lukenut johdantoa. Oikeasti, olen aika huolissani siitä, miten tiukasti olen koukussa sarjaan, vaikka se on niin usein niin uskomattoman rasittava.

Mutta asiaan. Pidin johdannosta. Vällilä vähän ärsytti, mutta yleiseti tuntui, että homma pysyi paljon paremmin kasassa, kun hahmoja oli PALJON vähemmän. Samoin kuin juonen sivupolkuja. Myös koko maailma on osassa (luonnollisesti) paljon selkeämpi.

Erityisen mukavaa oli lukea niin paljon Moirainesta, hän on ehdottomasti lempihahmojani, ja olenkin jo kaivannut häntä. (Jos vielä Lanfear olisi ilmestynyt jostain, olisin ollut aivan myyty: ) Oli myös hauskaa bongailla kohtia tyyliin "Hei, tässä on se juttu, johon Moiraine myöhemmin viittaa Valeren torvessa..."

Tämän seurauksena olen lukenut ihan liikaa kaikkia mahdollisia vanhoja osia. Sarjassa on sellainenkin ihanan kamala puoli, että kaikkea ei voi mitenkään muistaa. Sitten alkaa etsiä jotain yhtä pientä lempikohtaa uudestaan luettavaksi, ja huomaa tusinan muuta hyvää pätkää, jotka oli jo unohtanut... Ja niiden seurauksena muistaa, että hei, tuossa ja tuossa osassakin oli se ja se kohta! Ja sitten huomaa kasanneensa puolen metrin pinon Ajan Pyörää sänkynsä viereen, ja viettäneensä puoli päivää lukemalla sitä.
Jotain sekoamiseni asteesta kertonee, että olin vähällä kutsua ratsastuksenopettajaani Moiraineksi, kun puhuin ystäväni kanssa puhelimessa...
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 20.02.2009 10:49
Just nyt oon lukenut jonkin aikaa Michael Swanwickin Rautalohikäärmeen tytär -kirjaa ja voi herranjumala kun on pitkäveteinen! Ja aikalailla minua nuoremmille suunnattu kun siinä on kirjoitettu niin "lapsellisella" tavalla joistain asioista että välillä ihan naurattaa. Päätin kuitenkin kaikesta huolimatta lukea kirjan loppuun...En tiedä miksi...
Kirjoittanut: eyrie (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.02.2009 11:50
Kevin Baker - Dreamland
New Yorkin kaduille ja Coney Islandin huvipuistoon Dreamlandiin 1911-luvulle sijoittuva tarina, joka kertoo Euroopasta Amerikkaan tulleiden siirtolaisten ja heidän jälkeläisten tarinaa. Juutalaisia gangstereita, huoria, tehdastyöläisiä, irlantilaisia poliitikkoja.. Kaikki löytyy. Todella loistava kirja ja järisyttävän hienosti kirjoitettu. Jopa hiukan "surrealistinen".

Suosittelen, vaikka tosin kieli oli paikoittain aika haastavaa (luin englanniksi).
Kirjoittanut: FilthyVictorian (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 26.02.2009 19:38
Rudolf Höss-Auschwizin Komendantti

Kertoo SS-Oberstrumbannfürer Hössin elämästä, tai hän itse kirjoitti ns. "elämänkertansa" vankeus aikanaan. Yritti koko sepityksen ajan siirtää muiden niskoille juttuja..kirjoitti myös mitä tapahtui Auschwitzissa, ja miten juutalaisia tapettiin...jne.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.02.2009 19:42
Polyunsaturated Doll Blood

Luin joskus vuosia sitten tuon samaisen kirjan, ja tulin täysin samaan lopputulokseen. Idea kuulosti ihan hyvältä, mutta melkoista soopaahan se opus sitten loppujen lopuksi oli.
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 26.02.2009 20:03
^Mä en saa ees loppuun sitä luettua ja huomenna olisi viimeinen palautuspäivä :S Toisaalta, lämmittää mieltä tietää etten ole ainoa jolle kirja tuottaa vaikeuksia
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit