Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kolehdin keruuta, Goottiyhdistyksen perustamiseksi !

Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 21.02.2008 21:01

Lainaus: MissLaura

Kiitos pentagrammi-leivos-ajatuksesta, leivonkin niitä heti huomenissa miehelleni
Laitan pari euroa vielä kolehtiin....

Muistakaa, että pentagrammi on syödessä "oikein päin"
Kiitos lahjoituksesta, pitääkin huomenna katsoa tarkkaan paljonko on kasassa. Ilmoitan sitten täällä
Kirjoittanut: kampela (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 21.02.2008 21:05
Jos on liikaa,
oiskos sellaiset ARKKU -teatteriesitys kansallisteatterissa mitään porukoille?

-älä vastaa-

Kirjoittanut: figurehead (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.02.2008 09:03
On tää söpöä...60 euroo...Hahaa!! Mitä muuten tapahtuu jos ko. summaa ei saada kasaan??

Äh...en kyl tiedä onko tää nyt säälittävää vai tosi säälittävää..Ei tätä edes pysty kommentoimaan. Mut tsemppiä vaan tulevalle yhdistykselle...Hyvältä näyttää !!!

Ja tuossa linkissä vähän tietoa rahankeräyksestä..

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2006/2006025 5?search%5Btype%5D=pika&search%5Bpika%5D=rahan%20k er%C3%A4ys
  • Lähetetty: 25.02.2008 09:17

Lainaus: poison

En oo nyt pariin päivään käynyt katsomassa, muta muutama kymppi taitaa puuttua. Eräs lahjoittaja antoi isomman summan, mutta se on tarkoitettu yhdistyksen muihin kuluihin

Ja mitähän ne nämä yhdistyksen "muut kulut" mahtavat olla...Gootti.net on varmastikin varmistanut, että rahankeräys on laillinen. Sivusto ei varmastikaan halua edistää laitonta toimintaa...
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 25.02.2008 12:57

Lainaus: figurehead

On tää söpöä...60 euroo...Hahaa!! Mitä muuten tapahtuu jos ko. summaa ei saada kasaan??

Äh...en kyl tiedä onko tää nyt säälittävää vai tosi säälittävää..Ei tätä edes pysty kommentoimaan. Mut tsemppiä vaan tulevalle yhdistykselle...Hyvältä näyttää !!!

No, säälittävästä on suunta vain ylöspäin. Itselleni tuo 60 euroa on suuri summa, mitä ei olisi ilman keräystä ainakaan varaa maksaa. Kyllä summa saadaan kasaan, se on jo varmistunut. Ensi viikolla olis tarkoitus maksaa rekisteröintimaksu, ja viedä hakemukset.

Lainaus: figurehead

Ja mitähän ne nämä yhdistyksen "muut kulut" mahtavat olla...Gootti.net on varmastikin varmistanut, että rahankeräys on laillinen. Sivusto ei varmastikaan halua edistää laitonta toimintaa...

Gootti.net:illä ei ole paljon tekemistä keräyksen kanssa, ja tutkailin noita lähettämiäsi säännöksiä, ja toivoakseni tämä keräys menee "rimaa hipoen". Lähinnähän tämä on rahan pummaamista.
Muut kulut ovat esim. mustepatruuna printteriin ( koska joudun paljon tulostamaan yhdistyksen papereita, sihteerin ominaisuudessa) yms.
Toivottavasti tämä helpotti tiedonjanoasi yhtään
  • Lähetetty: 25.02.2008 13:01
Esittäisin aiheeseen ehdotelmani:

Jos gootti.net olisi mukana tukemassa projektia, voisimme näiden sivujen kautta perustaa yhdistykselle kirpputorin, jossa käyttäjät voisivat myydä tavaroitaan, asusteitaan muille niitä tarvitseville. Ideana että maksu suoritettaisiin yhdistyksen tilille ensin.

Mutta.. vain siis ajatelma...
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 25.02.2008 13:06
^Mä olen aika varma että tuollainen varojen hankinta tuohon tarkoitukseen on laillinen eikä vaadi rahankeräyslupaa. Ensinnäkin, kyseessä ei ole vastikkeeton lahjoittaminen, vaan kuten sanottu poisonin ekassa viestissä, lahjoittajat saavat vuoden jäsenyyden yhdistykseen. Toiseksi, kyseessä on harrasteryhmäksi tulkittava yhteisö. Kyllä, tämä on mm. kulttuuriharrastus. Vaikka nuo asiat tultaisiin tulkitsemaan toisinkin, on kyseessä niin pieni summa että olen lähes täysin varma että mikään viranomainen ei asiasta tee syyttämispäätöstä tai tuskin edes määrää lakkauttamaan tuota toimintaa.

(Muoksittiin kun tätä kirjoittaessa oli tullut pari postausta jo väliin.)
  • Lähetetty: 25.02.2008 13:11

Lainaus: Deadboy

^Mä olen aika varma että tuollainen varojen hankinta tuohon tarkoitukseen on laillinen eikä vaadi rahankeräyslupaa.

Olen samaa mieltä. Rahankeräyksellä tarkoitetaan ihan jotain muuta. Olen itse perustellut aiemmin yhdistyksiä, eikä kyseessä ole rahankeruulain alaisesta toiminnasta.
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 25.02.2008 13:13
Lainaus tuosta lainkohdasta:

Rahankeräyslupaa ei tarvita päiväkodin ryhmän, koululuokan tai vakiintuneen opinto- tai harrasteryhmän suorittamaan rahankeräykseen, jos rahankeräyksen toimeenpanoon liittyvistä tehtävistä vastaa täysivaltainen henkilö. Rahaa saadaan kerätä päiväkodin ryhmän, koululuokan, opinto- tai harrasteryhmän, päiväkodin, koulun tai muiden tahojen järjestämissä tilaisuuksissa, jos kerätyt varat käytetään opiskelun tai harrastustoiminnan edistämiseen.
  • Lähetetty: 25.02.2008 22:52
ja toivoakseni tämä keräys menee "rimaa hipoen". Lähinnähän tämä on rahan pummaamista.[/quote]

Nyt kuulostaa jo rehellisen miehen puheelta...

Ja oikeesti tsemppiä vaan...hienoohan se on että joku jaksaa ryhtyä puuhamieheksi ja ryhtyy hoitamaan asioita kaikkien taiteen ja lain sääntöjen mukaisesti saadakseen yhdistyksen toimimaan.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit