Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Lapsia?

Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 12.01.2009 22:02

Lainaus: Swanette

Monet tuntuvat pelkäävän synnytystä, mutta minä en jotenkin suuremmin osaa pelätä sitä ainakaan vielä. Ajatus pahasta repeämisestä tosin hiukan hirvittää, mutta ne ovat kuulemma aika harvinaisia.

Turha sitä onkaan pelätä, se on raskaana olevalla joka tapauksessa edessä ja lopulta myös ohi. Suomessa on tosiaan turvallista synnyttää ja kivunlievitys kuuluu asiaan. Tuleehan niitä repeämiäkin, mutta ne ommellaan todella taitavasti. Eivätkä ne yleensä vaivaa "käytössä" .En tunne ketään, jolle olisi tullut pahoja arpia, tai arpi olisi jäänyt haittamaan. Jos näin kävisikin, niin myös nämä ongelmat hoidetaan.
Toki raskaus- ja synnytysasioista on kunnollista tietoakin tarjolla, mutta sen löytäminen voi tosiaan olla hankalaa. Siis vauvalehtiä lukemaan ja äitien keskustelupalstoja seuraamaan, jos haluaa kuulla todellisia kokemuksia!
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.01.2009 22:07
Raskaudessa on ehkä mielenkiintoisinta, miten monella tapaa se voi olla myrkyllistä odottavan naisen keholle. Taas yksi hyvä syy olla lisääntymättä: siihen voi kuolla eksoottisella tavalla.
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.01.2009 22:21

Lainaus: Piiskansiima

Raskaudessa on ehkä mielenkiintoisinta, miten monella tapaa se voi olla myrkyllistä odottavan naisen keholle.

Äiti tai raskaus voi olla myrkkyä vauvallekin. Melkein tapoin omani hapenpuutteeseen ja sydänkin pysähtyi. Ihme, että lapsi on sen rääkin jälkeen täysipäinen. Onneksi meillä on osaavat lääkärit ja sairaanhoitajat!
Kirjoittanut: Kedira (Nimetön)
  • • Muokkasi: Kedira
  • Lähetetty: 12.01.2009 23:31

Lainaus: Severana

Melkein tapoin omani hapenpuutteeseen ja sydänkin pysähtyi.

Meillä ei vastaavasta pienokainen selvinnyt ... Eikä toisaalta lopullista syytä kuolemaankaan osattu sanoa, arvailuja vain.

Lainaus: Piiskansiima

siihen voi kuolla eksoottisella tavalla.

Tai ihan vähemmän eksoottisellakin se onnistuu (nimin, melkein kokemusta on)

Muoksista ja huokaus: Kääntyipä kaunis keskustelu kyyneliä kirvoittavaan suuntaan. Vaikka kyllä kyyneleetkin ovat kauniita, niissä voi vähdä sateenkaaren kun oikein osaa katsoa!
Kirjoittanut: Astrella (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 13.01.2009 08:03
Musta tuli täti veljeni ja hänen avokin toimesta perjantaina, 50 cm pitkä ja 4 kiloa. Pierii jo kuin isänsä ja äitini nenä. En ole koskaan pitänyt vauvoista mutta tämä tapahtuma todisti oikeaksi porilaisen sanonnan: muiden kakarat ja omat enkelit. Olin ihan myyty ja pikkumiehellä on jo huumorintajuakin. Sitten vähän isompana annetaan vähän vapaata kasvatusta ja viedään karkkikauppaan ja annetaan katsoa ehkä joku klassikko kauhupätkäkin.
Kirjoittanut: MetalMama (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.01.2009 16:48
^ Monesti sanotaan että se on muka urbaani legenda että "kun lakkaa yrittämästä niin nappaa", mutta voisin väittää että asiassa on vinha perä. Onhan se selvää että stressi vaikuttaa ihmiseen, ja en olisi yllättynyt jos se vaikuttaisi väliaikaisesti hedelmällisyyteenkin. Niin monta tapausta on ollut minun ja monen kaverin tuttavapiirissä.

Sitten tietysti on näitä tapauksia joissa ei onnistu yrittämällä eikä yrittämättä... Ikävä kyllä.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 13.01.2009 16:51

Lainaus: Astrella

Pierii jo kuin isänsä ja äitini nenä.

Mun aivoni käsitteli tämän lauseen tarkoittamaan sitä että sun äitisi nenällä on ilmavaivoja... :'D
Kirjoittanut: Mortti (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 13.01.2009 17:44
En oikein tiedä mitä ajattelen lapsista. Rehellisesti sanottuna hiukan pelkään näitä vaahtosammuttimia koska ne on niin... arvaamattomia? En pidä arvaamattomista ihmisistä (pienistä tai isoista) koska hämmennyn liian helposti ja siitä en pidä ainakaan ;P

Jotkut lapset ovat kyllä ihania ja olisi kyllä kiva seurata sivusta naperon kehitystä, mutta tässä iässä ainakin on nolla kiinnostus alkaa penskoja pyöräyttelemään. Olen niin valtaisan itsekäs, mukavuudenhaluinen ja haluan omaa rauhaa/hiljaisuutta, joten... lasten kanssa on kyllä kiva leikkiä ja jutustella, varsinkin jos ollaan samalla aallonpituudella. Lisäksi lasten kanssa ei tarvitse olla arka ja tärkeilevä vaan voi ihan vapaasti olla tyhmä oma itsensä

Minun puolestani sisko voisi vaikka hoitaa sen synnytyksen, vaipanvaihdot, ruokkimisen ja muun tuommoisen tylsän, kun minä voin shoppailla kivoja vaatteita ja leluja ja viedä eläintarhaan ja kasvatan siinä kunnon kansalaisen (gootin) ^_^
Kirjoittanut: Modnar (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 24.02.2009 08:41
En pidä lapsista. Monet pelkäävätkin minua. Yksi serkku pikkutappina sanoi, että ei uskalla mennä jonnekin, kun minä olen siellä. Mutta eipä mitään, minäkin pelkään niitä. Ne oliot elävät niin omassa maailmassaan, ettei parhaimmat sienimetsätkään pysty moisia trippejä tarjoamaan. Koko ajan ovat hankkiutumassa itseänsä sinne minne ei pitäisi ja missä henki helpoiten lähtee. Koskaan en ole vauvoista välittänyt, paitsi vielä nuorimman siskoni syntyessä, jolloin olin vasta 7-vuotias.

Sitä en tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta toistaiseksi olen onnellinen 8-kuisen airedalenterrieritytön isäpappa. Kiltin karvaturrikan jälkeen tekee ennemmin mieli hankkia toinen samanlainen.
Kirjoittanut: SeKukaVaaniiSängynAlla (Jäsen)
  • • Muokkasi: SeKukaVaaniiSängynAlla
  • Lähetetty: 02.04.2009 19:16
Hmmm...telkassa näkyi äsken vastasyntynyt ja kylläpäs se näyttikin suloiselta. Nykyään muutenkin vauvat on ruvennu näyttämää hellyyttäviltä. En tahtoisi nyt ruveta hinkuamaan vauvaa kun on jo kamala hinku saada se mies. Olen niin kyllästynyt olemaan yksin. Mutta sitten kun se mies löytyy niin ehkä sallin itselleni ruveta miettimään oikeasti josko olisin valmis ottamaan vastuuta muustakin kuin itsestäni ja kisustani. Synnytyspelkoni ei ole hävinnyt vieläkään mihinkään, että siitä täytyy kyllä ensin päästä eroon ennen ku laitetaan pulla uuniin. Vaikka eihän sekään ole todellakaan itsestäänselvyys että se vauva tulee juuri silloin kun siihen itse olisi valmis...

muoks. hauska kirjotusvirhe tuolla; kohta" kun se mies löytyy niin ehkä sallin " oli alunperin tämmönen "kun se mies syntyy niin ehkä sallin "
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit