Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Lapsia?

Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 10.09.2009 21:22

Lainaus: groomeri

Jottei ihan offlineriksi menisi, niin voisin kertoa kauheasta vauvakuumeestani... Lastenosastolla harjoittelu ei sitä ainakaan vähennä tuntuu että kaikki lapset siellä ovat niitä herranenkeleitä joilla ei ikinä ole huonoa päivää eikä mikään aiheuta itkupotkuraivareita.

Olen viettänyt pari viime päivää ukkoni siskon lapsosten kanssa, Luka 3v, Linus 1v ja Asta 11vk, ovat niin ihania, että minäkin alan potemaan vauvakuumetta. Siitäkin huolimatta että he eivät ole herranenkeleitä, vaan osaavat kyllä kehittää itkupotkuraivareita. Oi voi...
Kirjoittanut: Mary Death (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.01.2010 19:11
Lapset (siis jotkut) on ihan kivoja....kunhan pysyvät 10 metrin päässä minusta. Pieninä annoksina menee, mutta omia no way. Ei ole ikinä ollut pienintäkään hinkua siihen suuntaan, kiinnostuksen määrä ei mahtuisi kahden atominkaan väliin. Siskot ovat hoitaneet lisääntymispuolen, olen hyväntahtoinen mutta etäinen täti, se kelpaa mainiosti.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 11.03.2010 15:56
Olen taas kehittämässä vauvakuumetta, eräs luokkakaveri kun sai vauvan syksyllä, ja nyt Leevi 5kk kulkee äitinsä matkassa koulussa. Leevi on kertakaikkisen täydellinen lapsi, hurmannut koko osaston (niin, meidän osastollahan ei ole kuin hirveä lauma akkoja) ja saanut yhdelle jos toisellekin vauvakuumeen. Veljeni on saamassa sisarussarjastamme ensimmäisenä lapsen, pitäisi syntyä joskus ensi syksynä, ja muutenkin maailma tuntuu olevan täynnä kauniita ja upeita raskaana olevia naisia ja suloisia vauvoja.
En kyllä todellakaan ole lasta hankkimassa, nykyisen ukon kanssa ei olla oltu yhdessä kuin puoli vuotta, ja opiskelutkin ovat pahasti kesken. Kaveri vaan nauroi näille tuskailuille häijysti ja kysyi pääseekö kummiksi. Kiva.
Kirjoittanut: raato (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: raato
  • Lähetetty: 12.03.2010 10:37
En ole koskaan pitänyt lapsista, vaikka töiden takia olen joutunut olemaan lasten kanssa tekemisissä. Ihme kyllä olen tullut melko hyvin toimeen heidän kanssa ja lapset ovat jopa pitäneet minusta. Olen enemmän eläinihminen, mielestäni niiden ajatuksia on paljon helpompi lukea ja jos koulutus ei suju, on vika aina itsessä. Lasten kanssa ei ole mielestäni niin helppoa...

Jos ei vauva-kuumetta tule ennen kolmen kympin ikää niin pakko lainata bilsan maikkaa "turha rypistää jos paskat on jo housuissa". Eli kuitenkin raskaaksi tuleminen vaikeutuu ja lapsen kehityshäiriöt kohoavat huomattavasti kolmestakympistä alkaen. On tässä vielä 10vuotta aikaa... Taidan silti pysyä vain eläimissä, ei tarvitse katsoa niiden perään koko ajan, vievät huomattavasti vähemmän rahaa ja ovat ekologisempi vaihtoehto
Kirjoittanut: kalmakalle (Aktiivi)
  • Lähetetty: 12.03.2010 11:01

Lainaus: raato

En ole koskaan pitänyt lapsista, vaikka töiden takia olen joutunut olemaan lasten kanssa tekemisissä. Ihme kyllä olen tullut melko hyvin toimeen heidän kanssa ja lapset ovat jopa pitäneet minusta. Olen enemmän eläinihminen, mielestäni niiden ajatuksia on paljon helpompi lukea ja jos koulutus ei suju, on vika aina itsessä. Lasten kanssa ei ole mielestäni niin helppoa...

Kaksi on 4 ja 6 vuotiaat pojat. Omat on erillaisia kuin toisten. Niitä kohtaan on aivan erillainen suhtautuminen, ne on myös rakkaita silloin.
Kirjoittanut: raato (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 12.03.2010 15:41

Lainaus: kalmakalle

Omat on erillaisia kuin toisten

Tietysti se on niin, kuitenkin omissa lapsissa jotain samaa kuin itsessä ja kumppanissa. Eli on melko loogista että omista lapsista pitää. En kuitenkaan aio ottaa sitä riskiä, että lapsia hankin siinä toiveessa, että alan niistä pitämään. Se vasta ikävää on, jos hankkii lapsia hetken mielijohteesta ja katuu päätöstä koko elämän. Valitettavasti tunnen ihmisiä joille on käynyt näin.

Mutta kuten sanoin, vaikea tietää esimerkiksi 5 vuoden päästä mitä mieltä on. Olen silti suhteellisen varma etten lapsia hanki. Eläimet ovat minulle kuin omia lapsia
Kirjoittanut: Astra Zorin (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 12.03.2010 16:57
Lapsia, hui. En pidä lapsista, mutta onhan siinä ajatuksessa jotain ihanaa ja suloista, että olisi oma lapsi. Kuitenkin olen vielä sitä mieltä, että ei kiitos nyt. Kaikki asiat elämässä rempallaan, ja haluan vielä seikkailla ja bilettää - vaikken niin kova bilehirmu olekaan, on se välillä hauskaa. Adoptio olisi hyvä vaihtoehto, sitten voisi skipata sen koko vaipanvaihtoruljanssin, jos lapsi olisi taloon tullessaan vaikkapa kolmevuotias.
Kirjoittanut: fantasos (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 12.03.2010 17:20
Niin... Kolmehan noita jo nyt on. Jokaiselle vielä kertynyt hyviä nimiä vanhan Suomen mytologiasta (Ukko, Tuulikki, jne.) Kaipa lapset ovat vähän kuin seurustelu: jotkut vain haluaa pysyä sinkkuina -> jotkut vaan eivät halua lapsia. Jotkut mietti oliko sinkkuna kuitenkin kivempaa -> jotkut miettii oliko ilman lapsia kivempaa.
Upeaahan se on kun pääsee näkemään maailmaa lapsen näkövinkkelistä. Vaikka välistä tuntuukin että käyvät hermoille liiankin kanssa.
Kirjoittanut: Dada (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 04.04.2010 23:47
Minulla on yksi oma, myöskin pakanallisen nimen omaava lapsi ja enempää ei tule. Hänenkin kasvattamisessaan on aivan tarpeeksi työtä ja joudun henkisen kauhun valtaan aina kun näen useampilapsisia perheitä. Mietin aina, miten ihmiset oikeasti jaksavat? En voisi kuvitella itselleni enempää lapsia, ja jos omaa ei olisi tullut hankittua aikoinaan, en varmaan koko ajan lisääntyvän kyynisyyden vuoksi välttämättä hommaisi yhtäkään. (Äskeinen ei siis tarkoita sitä, ettenkö välittäisi ja rakastaisi omaa lastani yli kaiken. )
En automaattisesti pidä muiden lapsista, kavereiden muksuista nyt tottakai, koska niihin on tottunut ja tutustunut. Aina nähdessäni nelikymppisiä lastenvaunujensa kanssa alan hekumoida sillä ajatuksella, että keski-ikäisyyden häämöttäessä oma lapseni tulee olemaan jo täysi-ikäinen. Ymmärrän täysin niitä, jotka sanovat "Ei! Ei ikinä lapsia!" En itsekään tiennyt toukkavaiheen ihmisistä juuri mitään ennen kuin oma putkahti maailmaan. Se oli muutenkin rankka paikka, kun olin niin nuori ja harvat kaverit kaikkosivat täysin elämästä raskauden edistyessä ja isovanhemmat asuivat eri paikkakunnalla. Ei ollut kotona nettiäkään silloin. Eli jos olette lapsia harkitsemassa, niin katsokaa, että teillä on kunnon tukiverkko olemassa!
...ja sitten tietty sekin yhä rajoittaa sosiaalisuutta, kun on vähän niinku sellainen mustiinpukeutuva ja 10 v. nuorempi kuin ne muut Burberry+kaksiautoa+omakotitalo-äidit... On jäänyt small-talk hiekkalaatikoilla ja vanhempainilloissa aika vähiin.
Kirjoittanut: Dineara (Nimetön)
  • Lähetetty: 05.04.2010 11:26
Ei lapsia, missään nimessä. Voi toki olla, että mieleni muuttuu joskus, mutta lähiaikoina se ei tule tapahtumaan, pelkkä ajatuskin lasten hankkimisesta kammottaa... En pahemmin pidä lapsista, oikeastaan ne on aika pelottavia. Tai voi ne olla suloisiakin, niin kauan kun ovat hiljaa ja pysyvät kaukana musta. Ja kaikesta tästä huolimatta en myöskään ole totaalisen lapsivastainen, se on vaan vähän sama juttu, kun jotkut ei tykkää homejuustosta...

Joskus on tietty kiva leikitellä ajatuksella, että omille lapsille sit vois siirtää itselle tärkeitä juttuja eteenpäin (kuten nyt vaikka noituus) ja opettaa ne ajattelemaan omilla aivoillaan, valitettavan harva sitä kuitenkaan osaa tehdä edes mun iässä, mut toisaalta... ei se oo vaan sen kärsimyksen arvoista. Ainakaan tällä hetkellä.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit