Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Yleiset korinat: syrjiminen?

• Vastaa
tarkoittaako teistä se,jos on nuori,ettei tiedä asioista mitään?monta kertaa on tullut(niin netissä kuin "oikeassa"elämässä)vastaan kommentti:"sä olet liian nuori,sä mitään tiedä,oot vaan wannabe".en kuulemma tiedä punkistakaan mitään,haluan vain näyttää "kovalta" ja "erilaiselta".mutta kun ei.minä olen uhrannut nyt kohta 2 vuotta siihen että tutustun punkkiin,ja silti ne väittää,etten tiedä mistä puhun.

mä sanon mitä tarkotan ja tarkotan mitä sanon.mä tahdon kaiken,ja teen kaiken et saan mitä tahdon

• Vastaa
Minusta voi vaan todeta, että eri ihmiset tietää eri määrän asioita. Eikä se määrä välttämättä riipu iästä, mutta minusta sellainen päteminen on turhaa.

l0lm0 0_o

• Vastaa
Kai se ikä antaa uskottavuutta. Jos keskustelisin 5- ja 50-vuotiaan kanssa alkuräjähdyksestä (da big bang, y'know?) niin erittäin todennäköisesti pitäisin tuon vanhemman keskustelukumppanin sanoja luotettavampina kuin sen 5-vuotiaan.

Lainaus: rotten minä olen uhrannut nyt kohta 2 vuotta siihen että tutustun punkkiin [...]

Aina löytyy niitä, jotka haluavat korostaa sitä, että he ovat parempia kuin toiset. Sellaisista ei kannata välittää. Mitä väliä sillä loppujen lopuksi on kuinka monta vuotta on kuunnellut punkkia tai kuinka monta hakaneulaa roikkuu nenässä?

Ennen kuin luot uuden aiheen, muista vilkaista foorumin hakukoneella onko samasta aiheesta luotu viestiketju jo aikaisemmin. Gootti.netin valvojat auttavat jos kaipaat apua liittyen juttupalstaan liittyviin pulmatilanteisiin.

• Vastaa
Se ikäluokittelu on mun mielestä välillä *********! Kyllähän nuoremmatkin henkilöt voivat olla ihan yhtä järkeviä kuin esim 18-vuotiaat. Jotkut varmasti kokevat 18 vuotta täyttäessään olevansa muita parempi, ei siinäkään pahaa ole. Onhan näitä kaikkia testejä olemassa "henkinen ikäsi-testi" Itse olen sellaisia kokeillut, mutta en niihin luota, periaatteessa pelkkää "leikkiä". Ei sitä "henkistä ikää" mielestäni voi määritellä tasan tarkkaan. En nyt tiedä miten muotoilisin sanat, lieneekö kukaan ymmärtänyt mitä paapatan. Mutta kuitenkin, onhan se mahdollista että 17-vuotias voi olla viisaampi kuin 18-vuotias, hyvinkin mahdollista. Se vain on henkilökohtainen juttu kaikilla. On niitä 19-23v nuoria miehiä jotka kuvittelevat itsestään vaikka mitä ja tekevät typeriä. Ja on niin monia asioita miten verrata nuorempaa ja vanhempaa viisaudessa, jos nuorempi tajuaa vaikkapa että 2+2 on neljä ja vanhempi ei, mutta vanhempi tajuaa mitä on 1+1. Ihmiset ovat erilaisia viisauksissa ja tyhmyyksissä.

"Meitä tallustaa tällä planeetalla kuusi miljardia, kuusi miljardia pienempää maailmaa yhden isomman pinnalla. Jokainen oikea eepos, täynnä tragediaa, ja voittoa, hyvää ja pahaa."

• Vastaa
ihan tarpeeksi monta kertaa. voit jopa mennä taysin teholle laskemaan kuinka monta kertaa..

All things are ment to be searced, Some things arent ment to be found.

• Vastaa
Ihmisen(tai vaihtoehtoisesti Gootti.Net'in käyttäjän)viisautta/elämäntaitoa/ -tietoa ei voi mitenkään määritellä. Viisaus/älykkyys/etc on jokaisella yksilöllistä, eikä kukaan voi sanoa "sä et tiiä mitää, ku oot noi nuori" etc. Itse olen melko nuoressa iässä, mutta voin sanoa että olen joissakin asioissa viisaampi ja joissain asioissa vähän vähemmän...

Noh toivotaan että joku edes saa jotain irti tästä tekstistä, jos ei, niin sitten taisin floodata...

Are you ready to fall eyes shut, dead, dead as a stone to the hands of archangels

• Vastaa
Ikärasismia tulee joka paikast vastaa. 16 olen vielä vajaa 9 kuukautta.
Esmes nyt aloitin reilu kuukausi sitten kansanopistossa englannin opinnot.

Esittelin siinä itseäni ryhmälle / yks ilta koko opistolle, rehellisesti 16-vuotiaaksi. Sellasta "mitä helvettiä toi täällä tekee"-kuiskuttelua.
Muttamutta. Englannin ryhmässä on 16 opiskelijaa ja meidät jaettiin tasoryhmiin. Tuo "ei-niin-tasokas"-ryhmä käy läpi lukion kirjaa. Miä justiinsa peruskoulun lopettanut luen lukionkäyneiden kanssa Advanced Englishia.

Elämä on kuin suklaaboksi. Joskus se on täynnä kuolleita rottia.

• Vastaa
ikäsyrjintä on melko tuttu juttu, olen aina se nuorin kaikissa kaveriporukoissa... ärgh, sitten ne *********** siitä vähän
tunnen kyllä itseni vanhemmaksi, vaikka tuokin on aika ylimielinen kommentti *tsiuh*

Naaraan pimeä puoli, häntä raadellen

• Vastaa
Olen myös itse henkilökohtaisesti huomannut joidenkin 'oikeiden' goottien mulkoilevan minua ja supattavan että: 'siis voi ei mikä wannabe!'. Ei se mua enää erikoisemmin häiritse. Olen katsokaas tottunut siihen, että puhutaan p*skaa joka päivä. Olisi kuitenkin joskus kiva saada jotain mukavaa kommennttia. Sori taisi tulla vähän offia.

What's this red thing? Looks like blood. Is it mine, they hit so hard...

• Muokkasi: Velvet Grey
  • Vastaa
Musiikkimaku, asenne sekä yleistieto edustamastaan kulttuurista ovat aina plussaa. Iällä ei sen väliä. Tietty jos ei pääse puhumaan ihmisen kanssa, elikä näkee kaupungilla, tulee arvioitua myös ulkonäköä.

Ainakin tällaisissa tapauksissa huoliteltu ulkonäkö eli siis hyvin yhdistellyt vaatteet, siisti meikki, puhtaat hiukset ja yleinen näyttävyys luovat 'truemman' kuvan kuin suttuisesti pandameikattu valkonaama jolla on hirveät väriyhdistelmät päällään, tyylimokia tai muita epäkohtia vaatetuksessaan (esim pvc-hame ja lenkkarit, muuten samettinen asukokonaisuus ja pvc-saappaat, kasa keskenään riiteleviä värisävyjä hiuksissaan..), rasvaiset hiukset, kasa niittikamaa päällään. Tämä siis on huomhuom käsitykseni, ei välttämättä yleinen.
  • Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.
  • Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 8 vakoilijaa ja 1 goottiyhteisön jäsentä (Jenaldo). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23.23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!