Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Oikomishoidot; hammasraudat

Kirjoittanut: Sistermoon (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 18.04.2008 22:10
No niin.. täytyy tunnustaa että pienenä minulla oli yökauhitusraudat, mutta jostain syystä minua on alkanut pelottaa että jostain syytä voin jossain vaiheessa näin aikuisen tarvita niitä kamalimpia rautoja.. millä ei voi pussata, tai mitään muuta mukavaa, pitäisikö siis kärsiä leukakivuista esteettisyyden puolesta vai eristäytyä' muutamaksi vuodeksi 4 seinän sisään
?

Mode korjasi otsikkoa.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.04.2008 22:18
Siis onko sinulla jotain konkreettista syytä pelätä että näin kävisi? Ei niitä rautoja sinne suuhun ihan huviksi tungeta, ellet ole rap-artisti...

Minulla oli myös pienenä yöraudat, ja tulos oli ihan ok, ainakin siihen asti kun viisaudenhampaat pilasivat kaiken. Mutta viisureista pääsee leikaten, ei siihen rautoja tarvi. Minä kyllä pelkään sitä päivää kun nuo prkleen hampaat pitää repiä pois, lekurit eivät kuitenkaan usko että se sattuu.
Kirjoittanut: Sistermoon (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.04.2008 22:21
No alkaa tuntua siltä että leikin suullani koko ajan kun siellä on joku mennyt kanssa viisareiden takia vinksalleen, poistin ne mutta ei ne takas paikalleen itsestään mene... (((((
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 18.04.2008 22:24

Lainaus: Piiskansiima

Minä kyllä pelkään sitä päivää kun nuo prkleen hampaat pitää repiä pois, lekurit eivät kuitenkaan usko että se sattuu.

Eihän niitä tarvi poistaa! Mullakin on vain paikattu viisaudenhampaat. Tietysti jos ne on väärässä asennossa
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.04.2008 14:00
Varmasti hampilekurit alkavat sitä ehdottelemaan kun alahampaissa on kuitenkin sen verran muutosta vinksalleen.

Jännää kyllä, ettei viisurien poisto sitten palauta hampaita takaisin. Suoraan sanoen arsesta, taidan sitten minäkin joutua taas rautoihin joskus.
Kirjoittanut: Gocom (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 19.04.2008 16:52
Raudat, aah raudat. Ei niitä kyllä aikuisena takaisin pahemmin laiteta, jos siis ne rautahampaat on kerran oikaistu kunnolla. Ei ne ainakaan itsestään vinoon mene, ja on se aika kumma jos viisaudenhampaat työntävät koko suun vinoon, nehän muutenkin yleensä sattuvat niin paljon puhjetessaan, että yleensä siinä vaiheessa kipitetään suoraan sinne lääkärille. Toisaalta toisilla ne eivät ikinä edes puhkea, toisilla ne puhkeavat puoliksi, toisin sanoen puhkeavat mutta kuitenkin jäävät oikeastaan piiloon (allekirjoittaneen suuvärkissä on käynyt näin). Monesti ne myös ovat valmiiksi hajalla, siis *******, rei-illä ja muutenkin ***********.

Itse juoduin lapsuudessa pitämään 4 vuotta kahdenlaisia rautoja. Nykyään kymmenen vuotta myöhemmin hampaani ovat suorat, eikä se rautojen pitäminen sattunut pätkääkään. Toisaalta edelleen suussani on todella pieni tukilanka hampaiden takana, semmoinen huomaamaton ienrajassa (kulmahampaiden kohdalla). Se on siellä niin kauan kuin pysyy, sitten kun se lähtee irti, ei sitä enää takaisin laiteta. Käsittääkseni sillä on vain yksinkertainen tukemistehtävä: pitää hampaat suorana luuston muuttuessa. Oikeastaan se ei ole edes hammasrauta, vain lanka joka tukee.

Toisaalta se on kyllä pysynyt suussani jo kymmenen vuotta, toisaalta hammaslääkäri maksaa joten en sitä käy poistattamassa kun ei sitä näekkään. Onhan se kuitenkin kiva muinaisjäännös menneisyydestä
Kirjoittanut: Arawyn (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 19.04.2008 19:32
Ah, sain viime vuonna raudat pois n. vuoden pitämisen jälkeen Nykyään etuhampaiden takana joku pieni rautalanganpalanen. Miulla oli vain jonkunasteinen ylipurenta, eli ei onneksi mitään vaikeita suoristusoperaatioita tarvinnut käydä läpi. Eivät olleet mitkään maailman mukavimmat kapistukset, muistan kun kaikki jäi niihin väleihin kiinni Lisäksi aina kiristämisen jälkeen hampaisiin sattui päivän tai pari.

Mutta nyt olen onneksi päässyt niistä jo eroon ja omistan lähes täydellisen suorat hampaat.
Kirjoittanut: Evelyn (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 20.04.2008 12:22
Mulla on ala-asteen ensimmäisestä luokasta lukion kolmanteen luokkaan asti ollut kaikenlaisia hammasjuttuja. On ollut raudat edessä, niskaveto ja muovit, sitten pelkästään muovit. Vieläkin on alahampaiden takana vähän rautaa jäljellä, mutta eivätpä ne haittaa elämääni yhtään. Mun pitäis pitää muoveja kaksi yötä viikossa, mutta en ole niitä enää pitkään aikaan pitänyt. Ylipurennan vuoksi oon kaikki nämä kojeet mennyt läpi, mutta nykyään on nätit hampaat eikä ylipurentaa.
Kirjoittanut: Sather (Goottiprinsessa)
  • Lähetetty: 21.04.2008 22:31
Joo, leuka on parillakin tavalla vinossa ja raudoilla räpelletään.
Ei oo auttanu juurikaan tarpeeks eli leikkaukset on sitte edessä kunhan pituuskasvanta lopahtaa.
Kirjoittanut: Elvira (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 21.04.2008 23:50
Mulla ei ole koskaan ollut rautoja, mutta muistaakseni kasilla hammaslääkäri kysyi multa, että haluanko raudat.. En halunnut. Ihmettelen, että miksi se sitä multa kysyi.. Olisi laittanut vaan, sillä nyt jälkeenpäin ajatellen ne olisivat ehkä olleet tarpeen. Ei mulla mitään suurempaa vikaa hampaissa ole, vähän etuhampaat kaartuu sisäänpäin (en tiedä ilmiön ns. tieteellistä nimeä ), mutta välillä leukoja vähän särkee.. Ja ulkonäöllisesti ne raudat olisivat voineet olla paikallaan. Ehkä. Mutta kuka teini-ikäinen ottaisi vapaaehtoisesti hammasraudat? Ei sellaista kysellä. Varsinkin kun pelkään hammaslääkäriä...

Ja noista viisureista.. Mulla niiden kasvaminen ei sattunut yhtään, eikä niistä ole ollut mitään haittaa. Siellä ne on suussa ja saavat ollakin.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!