Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Gootit Median Hampaissa!

Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 20.12.2009 17:28

Lainaus: HepZusi

Tottakai sitä ny yheksäsluokkalaisena, ku sai tollasia lappuja eteen kirjotti läpällä siihen vaikka mitä tajuttomuuksia.

Ketkä kirjoittelee, ketkä ei.
Kirjoittanut: missEmily (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 20.12.2009 17:50
Tuolla listalla oli kyllä outoja listauksia kanssa esim. poikien pianon soitto ja fantasiakirjat. Luulisi nyt että tytöt kuolaisi pojan perään joka osaa soittaa kauniisti pianoa, kuin että pitäisivät sitä nolona. Ja kumma miten hyvin Potterit ja Twilight kirjat myyvät vaikka ne ovat niin "noloja".

Mutta karu totuus kyllä tuo on ja lukiossakin vielä jengi pyrkii miellyttämään toisia (siksi kaipaankin jo sitä että valmistun lukiosta).
Kirjoittanut: Unholysacrament (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Unholysacrament
  • Lähetetty: 20.12.2009 18:17

Lainaus: SirMarylee

Minua vihattaisiin tuon artikkelin mukaan koska a) olen gootti b) pelan wowia ja muita '' nolife'' pelejä kuten cod c) olen äärivasemmistolainen d) olen osittain sotamyönteinen e) kuuntelen poikkeavaa musiikkia O_o Kamalaa huomata, että minnuu vihataan ja teen kaiken väärin... KAMALAA olla nuori.

Melkein kaikkea samaa minullakin.
Hassua, en silti koe että minulle ei olisi kavereita tai olisin kamalan epäsuosittu.

Päinvastoin, tässä iässä kun on uusiin ihmisiin tutustunut jotka pukeutuvat ja kuuntelevat valtavirtamusiikkia, niin ovat olleet vaan kiinnostuneita musiikista jota kuuntelen ja mielellään vaihtoivat perjantaina iltana tampereella teinibaarista infernoonkin

Tulipas tuosta iltalehden kuvasta http://www.iltalehti.fi/perhe/2009122010816912_pr. shtml mieleeni, että vähän erilailla kun pukeutui, niin eivät yrittäneetkän edes ikinä tulla kaveeraamaan ne, joita piti ihan tampioina joten hyvin sai olla rauhassa
Kirjoittanut: Desternia (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 20.12.2009 19:34
Yksi haastateltavista selventää: "Meidät käskettiin kirjoittamaan paperille erilaisten kohtien alle kuten vaatteet, musiikki, harrastukset, asioita jotka voivat aiheuttaa epäsuosiota tai suosiota. Emme listanneet siihen asioita, jotka MEIDÄN MIELESTÄMME tekevät ihmisistä huonoja ja epäsuosittuja." http://www.hs.fi/keskustelu/message.jspa?messageID =4269241

Miekin eka vedin herneen nenään et tällaista tää nykynuoriso sitten on! Mutta tosiaan, lehdet vääristää taas kaiken!
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 20.12.2009 19:39
Äh en edes tajua miksi lehtien pitää jauhaa tuota soopaa. Kirjottaisivat vaikka että: ERILAISUUS ON UPEAA! Tai jotain, tuntuu että tuo nyt vaan lisää tuota typerää syrjintää, kun tuollainen listakin tehtiin ja kaikkea. Miksi hitossa nuorilta edes kysyttiin, mikä voi aiheuttaa epäsuosiota? Siksikö, että joku voi muuttua, jossei halua tulla pahoinpidellyksi tai koulukiusatuksi?
Kirjoittanut: Aie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 22.12.2009 10:58
Ehkä pointti oli herättää keskustelua tästä luokittelusta ja ahdasmielisyydestä, kun koulukiusaaminen on ainakin Hesarin mielipidekirjoituspalstalla ollut aika hot topic näin viime aikoina. En tosiaankaan usko, että Hesarissa kukaan tekisi listaa tyyliin "Pukeudun näin, tee näin, älä ajattele!" ohjemuodossa
  • Lähetetty: 22.12.2009 12:04

Lainaus: Desternia

Miekin eka vedin herneen nenään et tällaista tää nykynuoriso sitten on! Mutta tosiaan, lehdet vääristää taas kaiken!

Kyllä tuossa nyt toisaalta on selityksen makua, siis kyllähän he listasivat siihen millaisista asioista heidän mielestään voi joutua epäsuosioon. Todennäköisesti nämä asiat eivät ole täysin tuulestakaan temmattu, vaan huomattu mistä joitain tyyppejä heidän koulussaan kiusataan, vaikkeivät he nyt itse siihen aktiivisesti osallistuisikaan (omaa persettähän tuolla kommentilla suojelevat, emmehän nyt ME noin ajatella vaan ne muut!).
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • • Muokkasi: neo_shaman
  • Lähetetty: 22.12.2009 15:02

Lainaus: Desternia

Yksi haastateltavista selventää: "Meidät käskettiin kirjoittamaan paperille erilaisten kohtien alle kuten vaatteet, musiikki, harrastukset, asioita jotka voivat aiheuttaa epäsuosiota tai suosiota. Emme listanneet siihen asioita, jotka MEIDÄN MIELESTÄMME tekevät ihmisistä huonoja ja epäsuosittuja."

Tänään oli juuri Hesarin mielipidesivulla tämän Pohjois-Tapiolan koulun haastateltujen kirjoitukset [muistaakseni mm. Oona Pietilaisen kirjoitus] siitä, että Hesarin uutisointi ei täysin vastannut todellisuutta. En ole itse sen enempää tätä jupakkaa seurannut, mutta jos kiinnostaa niin kannattaa lukea.
//edit.
Luinpa tuota Hesarin nettiartikkelin kommentteja, ja kyllä vain siellä "aikuiset" esittivät kommentoidessaan hyvää medialukutaitoa...

Eipä ainakaan minua mitenkään hyljeksitty, vaikka olin "hälyyttävän" aatteellinen, katsoin wanhoja ja peräti mustavalkoisia elokuvia ja kävin säännöllisesti oopperassa tai baletissa.
Kirjoittanut: AlienSexGarden (Jäsen)
  • • Muokkasi: AlienSexGarden
  • Lähetetty: 22.12.2009 17:18

Lainaus: neo_shaman

Eipä ainakaan minua mitenkään hyljeksitty, vaikka olin "hälyyttävän" aatteellinen, katsoin wanhoja ja peräti mustavalkoisia elokuvia ja kävin säännöllisesti oopperassa tai baletissa

Vietin 5 vuotta koulustani ulkomailla amerikkalaisessa koulussa, ja tällaisten henkilöiden kimppuun juuri hyökättiin. En halua olla rasisti amerikkalaisia vastaan, mutta se oli aika tyypillinen amerikkalainen järkestelmä, missä on monia ryhmiä (esim. suositut tytöt, friikit (eli gootit), jalkapalloilijat, nörtit, taiteilijat...) jotka ovat vain toistensa kanssa tekemisissä. Kaikki tietysti tekivät kaikkensa ollakseen ystäviä ns. suosittujen tyttöjen kanssa (joiden mielestä kaikki "epä-cool" oli pahinta syntiä), jonka takia menetin yhden ystävän. Onneksi Suomeen ei ole vielä ilmestynyt vastaavan vahvaa ilmiötä.
  • Lähetetty: 22.12.2009 17:36

Lainaus: neo_shaman

mustavalkoisia elokuvia

Siis miten sä pystyt??????!! Ihan kaameeta kuraa, varsinki suomalaiset mustavalkoelokuvat, karseet iskelmäloilotust ja kaikkee!!
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit