Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Gootit Median Hampaissa!

Kirjoittanut: Fenrisulfur (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Fenrisulfur
  • Lähetetty: 18.04.2010 15:30
Ihan hauska video oli joo, saa olla kyllä itsehillintää että pystyy olemaan tollainen munkki.
Ei saa syödä lihaa,Ei harrastaa seksii,Ei huumeit/Päihteit,Ei uhkapelei.

Itse en edes kuuntele gootti-rockkia, ja industrial/ebm agrotechia kai ei sitten lasketa gootiksi kun sitä tuossa ei mainittu niin minä nyt sitten en ole kootti. Paitsi että siinä sanottiin että voi olla gootti jollain mullakin tapaa kuin musikilla...
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 18.04.2010 15:52

Lainaus: Abigor

Mua rehellisesti kiinnosti toi Krisha -munkki enemmän kun en tiennyt niistä mitään.

Samoin. Ylipäätään uskonnot ovat aina kiinnostaneet.

Mutta, Piiskis on upean näköinen, kuten aina, ja asiaa puhui.
Kirjoittanut: Kedira (Nimetön)
  • Lähetetty: 18.04.2010 16:21
Minusta tämä munkki oli mielenkiintoinen. Ihan eri maata, kuin Suomen liikkeen johdossa oleva entinen armeijan luutnantti, joka paikkaa ja uskomuksiaan opetti kun olimme tutustumassa Ruoholahdessa olevaan Temppeliinsä. Se mies joka puhui hyvin tulikivenkatkuisesti naisista ja suomalaisesta yhteiskunnasta yms. Tämä nyt telkussa esiintynyt miekkonen laitteli laitteita ja hurja miten tuo pomonsa hälle ja teetä laitelleelle naiselle silloin tiuskikaan!

Piiskansiima oli ihan Piiskansiima Minusta ihanasti toi esiin ja kumoili näitä tyypillisiä stereotypioita. Mitäpä sitä voisikaan tuohon enää lisätä, kun kaikki oli jo siinä hyvin sanottu?
Kirjoittanut: Dineara (Nimetön)
  • Lähetetty: 18.04.2010 16:44
Antoi ihan positiivisen kuvan gooteista kyllä tuo, vaikka itse ehkä olisin kaivannut jotenkin sitä "pimeyden estetiikan" esilletuomista - onhan se gootteus muutakin, kuin vaatteet ja musiikki. Jälleen kerran siis vain omasta näkökulmastani puhun, mulle se ainakin on paljon paljon enemmän, se on tapa katsoa maailmaa
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 18.04.2010 16:52
Osaisiko joku löytää sen "mikä tekee gootista gootin" tjsp vastaavanlaisen keskustelun, itse kädetän tapani mukaan hakutoiminnolla. Sinällänsähän Piiskansiima oli ihan oikeassa, kun goottius on pohjimmiltaan musiikkia ja pukeutumista, ja jälkikäteen siihen on vasta kasvanut omanlaisensa estetiikka ja hieman yltiöromanttinen kuva "gootteilusta."
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 18.04.2010 18:46

Lainaus: Kedira

Piiskansiima oli ihan Piiskansiima. Minusta ihanasti toi esiin ja kumoili näitä tyypillisiä stereotypioita. Mitäpä sitä voisikaan tuohon enää lisätä, kun kaikki oli jo siinä hyvin sanottu?

Nimenomaan juuri näin; tulin jotenkin tosi hyvälle mielelle nähdessäni Kaisan istuksimassa siinä pöydän ääressä oikein edustavana, ja hymyilin varmaan koko klipin läpi.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.04.2010 19:24
Kiitos kaikille kilteistä kommenteista. Abigor on kyllä oikeassa siinä, että olin hermostuneen oloinen, kaikki siitä ei edes välittynyt kameran läpi. Olen aina ollut jokseenkin esiintymiskammoinen joten tuo oli meikäläiselle hyvää harjoitetta siinä mielessä.

Lainaus: Dineara

olisin kaivannut jotenkin sitä "pimeyden estetiikan" esilletuomista - onhan se gootteus muutakin, kuin vaatteet ja musiikki. Jälleen kerran siis vain omasta näkökulmastani puhun, mulle se ainakin on paljon paljon enemmän, se on tapa katsoa maailmaa

Vaikka yritinkin tavallaan edustaa jotain sellaista monissa keskusteluketjuissa ilmi tullutta "gootitkin ovat ihmisiä" -asennetta ja painottaa vähän eri asioita kuin mitä mediassa normaalisti julkituodaan gooteista niin höpisemäni jutut olivat tietenkin omasta näkökulmastani ja minulle goottius ei tarkoita mitään sen kummempaa elämänkatsomuksellista asiaa tai tapaa katsoa maailmaa. Voin myös rehellisesti väittää, että moni gootti ajattelee samalla tavalla (tai no jos kaikki laskettelevat luikuria jutellessa/nettikeskusteluissa niin ei sitten :P ).

Sinänsähän goottityylissä ei ole kyse vain vaatteista vaan kokonaisvaltaisemmasta estetiikasta ja visuaalisesta ilmeestä mutta lyhyessä ohjelma-ajassa pitää sanottavansa tiivistää vähän vähemmän rönsyilevään muotoon. Pitää myös muistaa että ohjelma on suunnattu tavissuomalaiselle, hieman vanhemmalle yleisölle joten mielestäni oli tärkeintä painottaa sitä että gootit eivät ole saatananpalvojia, kuuntele metallia tai käy välttämättä läpi jotain murrosiän vaihetta. Tuossa on kuitenkin jo kolme sellaista asiaa missä mennään yleensä eniten harhaan.
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Abigor
  • Lähetetty: 18.04.2010 19:34

Lainaus: Piiskansiima

Pitää myös muistaa että ohjelma on suunnattu tavissuomalaiselle, hieman vanhemmalle yleisölle joten mielestäni oli tärkeintä painottaa sitä että gootit eivät ole saatananpalvojia, kuuntele metallia tai käy välttämättä läpi jotain murrosiän vaihetta.

Naulankantaan. En nyt ala toistaa aiempaa viestiäni kun sen tuosta ylempää voi lukea.

Löysin kuitenkin hakemani ketjun, jossa oli keskustelua siitä millainen on gootti, mikä tekee gootista gootin. http://www.gootti.net/keskustelu/10_172_0.html

Muoks. Hetko, ei tuo olekaan se ketju mitä hain Mielestäni itsekin osallistunut johonkin tuontyyppiseen keskusteluun mutta en kyllä nyt suoraan löydä edes omasta viestihistoriasta...
Kirjoittanut: tapsuli (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 18.04.2010 21:05

olin hermostuneen oloinen, kaikki siitä ei edes välittynyt kameran läpi.

Kyllä tuon jännitystilan huomasi. Siihen kiinnitin ensteks huomiota.Ei ollut yhtään niin sulavaa kuin miiteiss.Ehkä ei välttämättä ulkopuolinen sitä jännitystä huomannu.

Olen aina ollut jokseenkin esiintymiskammoinen

Sama täällä, yritän itsekkin päästä siitä eroon.

Ihan vaan mielenkiinnon vuoksi. Mites piiskansiima, päädyit ohjelmaan?

Kivasti toit goottiutta esiin.Toivottavasi kaikki kukkahattutädit katsoi ohjelmaa ja lopettavat sen agressiivisen paasaamisen.Saisivat tulla anteeksi pyytämään. Saisihan aiheesta pidemmän ohjelmankin.Eikun vaan joku tekemään.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.04.2010 21:21

Lainaus: tapsuli

Kyllä tuon jännitystilan huomasi.

Niin, ja tarkoitin siis sitä että jännäsin vielä huomattavasti enemmän. Yleltä oli tietääkseni lähestytty Kuopassaa, ja Kuopassa lähestyi varteenotettavia ehdokkaita, joukossa myös minä. Olin paras. Eiku...
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit