Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Yleiset korinat: Kuntavaalit 2008

• Vastaa
Itse olen kovin kiinnostunut politiikasta ja aion kyllä kantaa korteni kekoon. Kangasalaa puhuttaa tällä hetkellä se perinteinen, eli terveydenhuolto ja muut kunnan palvelut. Lapsiperheitä muuttaa koko ajan lisää edullisten tonttien perässä rakentamaan taloja, mutta koulu ja päiväkoti paikkoja ei riitä läheskään kaikille. Terveys palvelut ovat myös aivan retuperällä, hoitajia on liian vähän jotta näiden lapsien sekä ikääntyvän väen perus terveystarkastukset saataisiin hoidettua. Osa päiväkodeista on jouduttu ajamaan parakkeihin homeisten tilojen takia. Myös muutaman vuoden takaiset kuntaliitokset ovat aiheuttaneet ongelmia kyseisillä osa-alueilla.
Toisaalta on myös mietitty, pitäisikö ottaa Tampereesta mallia ja muuttaa kunnan johtajaksi myös pormestari. Itse olen tätä ajatusta vastaan, sillä Tampereellakaan mitään muuta muutosta ei tullut, kuin lisää ylipalkattuja virkamiehiä.
Joten aion ehdottomasti äänestää, jotta asiat joskus menisivät parempaan suuntaan. Jotenkin olen ja haluan olla niin naivi, että kuvittelen ääneni jotenkin asioihin vaikuttavan. Minua on helppo huijata niillä tyhjillä lupauksilla.

Which bone in her body should I break first

• Vastaa
Ikää ja kiinnostusta löytyy, mutta ehdokkaasta en ole vielä yhtään varma. Sen verran tiedän, että ihan periaatteesta annan muiden äänestää näitä seiskahymypoliitikkoja, uutta verta ja tuoreita ajatuksia olisi jo aika saada sinne ukkoutuneeseen norsunluutorniin.

Kuihtuvia ruusuja, tämä puutarha on kuollut.

• Vastaa
Minultakin ikää löytyy ja aion äänestää näissäkin vaaleissa. Ompahan pienemällä todennäköisyydellä joku täysi tolvasti päättämässä minun asioistani.

Ehdokkaanikin olen jo valinnut, äänestän samaa kuin edellisissä eduskuntavaaleissa, ehdokkaani kun ei päässyt eduskuntaan. Ehdokkaan valinta helpottuu muuten huomattavasti, kun on valinnut puoluekantansa. Äänestää sitten sen puolueen parhaimman oloista ehdokasta. Äänikään ei mene sitten ihan hukkaan vaikka oma ehdokas ei pääsisikään, kun se puolue saa sitten suuremman suhdeluvun ja niiltä pääsee enemmän ehdokkaita. Niin ja onhan sitten ne vaalikoneetkin.

Anteeksi, menen pois löpisemästä hölmöjä...
  • Vastaa
Ikää olisi, mutta ei taida asia jaksaa aivan niin paljon kiinnostaa... Vaalikonetta olen katsellut hieman kun tyttöystävä hieman tökki, mutta nyt ei taas jaksa (mikään) kiinnostaa. Periaatteessa sitä voisi äänestää kyllä. En vain tiedä onko asialla mitään merkitystä.

Some people are meant just to die.

• Vastaa

Lainaus: Tristessa

Mitkäs on jengin fiilikset? Onko ikää äänestää ja jos on, onko mielenkiintoa äänestää? Mistä asioista juuri sinun kunnassasi keskustellaan?

Ei kovin paljon kiinnosta äänestäminen tässä kunnassa. Porvoossa on valtaosa näistä kandidaateista hyvin mädänoloista väkeä ja ne vähemmän pilaantuneet vaikuttajat joko alistuvat mätäpäättäjille tai sitten itkevät sivussa kun räkäpäät tekevät päätökset. Se sihteerijupakka, jossa se 100000+ euroa meni salakähmäisesti "ylitöistä" entisen kaupunginjohtajan entiselle sihteerille, tulee ihan varmasti vaikuttamaan jonkin verran, mutta ei paljon. Tässä kaupungissa tunnutaan toimivan sillä tavalla, että pieni sisäpiiri tekee mitä tahtoo lupaa kysymättä ja selittelemättä. Ehdokkaiden joukossa ei ole sellaista henkilöä, jonka ajatusmaailma kävisi kovin hyvin yhteen omani kanssa.

Gootti.netin valvojat auttavat jos kaipaat apua liittyen juttupalstaan liittyviin pulmatilanteisiin.

• Vastaa
Eipä kuntavaalit kiinnosta, we are going to hell anyway...

Sukulaista äänestän jos äänestyspaikalle vaivaudun.

Jokainen meistä on itkenyt katkerasti, kun elämä ei olekaan antanut meille sitä, mitä hartaimmin olemme tahtoneet. Kaikella on silti tarkoituksensa, kyynelilläkin.

• Vastaa
Tähän mennessä olen aina käynyt äänestämässä ihan jo periaatteesta. Nyt on kuitenkin niin onnettomasti, ettei paikkakunnan ehdokkaissa taida olla yhtään sopivaa. Mistään vaalikoneista tai sellaisista ei mielestäni ole mitään todellista hyötyä, joten en edes alennu niitä kokeilemaan. Aiemmin olen aina voinut äänestää jotain ystävää/tuttua/työkaveria, jonka ajatusmaailmaa olen tuntenut tarpeeksi voidakseni tehdä päätöksen. Nyt ei kuitenkaan ole sellaista tyyppiä ehdolla. Puolueellakin on väliä, kahdesta mahdollisesta pitäisi valita. Ensimmäistä kertaa on täysin mahdollista, etten äänestä ollenkaan.

Don't waste your touch. You won't feel anything. Or were you sent to save me?

• Vastaa
Eipä ole vaikea valinta täällä Keiteleellä, kun ehdokkaitakin on vaan 15

Vaalikoneiden avulla oma ehdokas löytyi, en minä noita muuten tunne. Monien etenkin lisäkommenteissa oli sellaisia lötinöitä, että karvat pomppasivat pystyyn... puolet oli helppo karsia pois kertaheitolla.

Toisin kuin Tampereella, nyt ei ole yhtäkään tuttua tyrkyllä, niin ei ole mitään "velvoitetta" äänestää ketään (etenkin kun niitä oli aina useampi tarjolla!).

Impotenssin määritelmä: Maan vetovoima voittaa naisen vatovoiman.

• Vastaa
Vielä ku olis ikäää..
  • Vastaa

Lainaus: Nocturne

Sukulaista äänestän jos äänestyspaikalle vaivaudun.

Minä en, sillä äänestän mielummin tuntematonta jonka ajamat asiat ovat itseäni lähellä kuin sukulaista jota täytymällä täytyisi äänestää. Tosin, eipä meillä mitään erityisempää haloota siitä pidetäkään.

"I reject your reality and substitute my own!" - Adam Savage

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.

• Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 goottiyhteisön jäsentä (). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23.23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!