Olen huono äänestämään, koska en juuri ikinä ole löytänyt yhtäkään riittävän järjellistä ehdokasta. Niinpä olen joskus käynyt antamassa "miinusääniä", eli heittämässä paperille sellaisen uunon numeron, joka ei missään nimessä tule pääsemään läpi. Koska äänet lasketaan prosentuaalisina osuuksina, syö jokainen "hukkaan" heitetty ääni hieman osuutta niiltä hemmetin julkisuuden uiveloilta, jotka sinne (kunnanvaltuustoon eduskuntaan minnevaan) puskevat ilman mitään todellisia ansioita. En ole ehkä fiksu, mutta enpä ole niin väittänytkään. Kiusankappale sen sijaan olen, sen myönnän.
Lainaus: Sanctus Sanctorum
Toinen kysymys, miksi poliitikot ovat huolissaan kansalaisten äänestämättömyydestä?
Eivät ne oikeasti tuosta ole huolissaan. Pointtihan on se, että mitä enemmän on nukkujia, sitä paremmin valta pysyy niillä, joilla sitä jo on. Nukkuvissa ei nimittäin suuremmin ole hyvävaraisia valtapuolueiden edustajia, vaan juuri niitä, jotka eivät heitä varmasti äänestäisi. Todellisuudessa esimerkiksi jokainen Kokoomuksen kaveri hymyilee sisimmässään, kun äänestysprosentti on alhainen.
Most will fail and all will die so none shall live to tell the tale.