Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Darkside ry.

Kirjoittanut: SuZiC (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 26.04.2011 17:52
Moip! Mun anti tälle aiheelle on valitettavasti tosi heikkoa, mutta tuli mieleen, että kun täälläkin taitaa kaikenlaisia taiteilijoita olla, niin saisivatko he mahdollisesti tuotoksiaan esille jotenkin tällaisen yhdistyksen kautta? Muusikot varmaan käyvät keikkailemassakin (tosin ei kai lisänoste kellekään pahitteeksi ole), mutta kun täällä on myös vaikkapa kuvataiteilijoita (ainakin piirustus/maalaus ja valokuvaaminen) ja runojen kirjoittajiakin löytyy, niin josko yhdistyksen toimintaan saisi tällaista taiteentukemista jossain muodossa mukaan.

Toivottavasti tosiaan puuhanaisia ja/tai -miehiä löytyy. Itsekin mahdollisesti jollain tavalla voisin miettiä mukanaoloa, vastuunkantajaksi ei kyllä resurssit riitä.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 26.04.2011 17:58

Lainaus: Heetteri

Onnistuu, vain puheenjohtajan tarvitsee olla kokouksessa mukana

No sittenhän se olisi helppo homma. Kyllähän minä paikalle pääsen. Yhdistyksen säännöt löytyvät minulta, joten voin tuoda kaikki paperit kopioituna kokoukseen.
Säännöissä yhdistyksen tarkoitus ja toimintamuodot on määritelty näin:
"Yhdistyksen tarkoitus on goottikulttuurin edistäminen" ja:
Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys:
-Järjestää musiikkitapahtumia
-Jakaa goottikulttuuria nuorille
-Julkaisee lehteä
-Järjestää vapaa-ajan toimintaa
-Toimii muillakin vastaavilla tavoilla

Eli nuo eivät ole minun keksintöäni, vaan nuo päätettiin silloin alussa, silloisten puuhahenkilöiden kesken.
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 26.04.2011 18:14

Lainaus: Piiskansiima

Pointsit kotiin siitä, että tahtoisi tehdä itse paremmin

Noh harvoin tulloo länkytettyä asioista, joita en itse yrittäis parantaa (aktiivinen kansalainen hehe).

mutta minnuu kiinnostaisi eniten se, että kannattaisi tosiaan alkaa varmaan harrastamaan tämän alakulttuurin lehden tai edes pienien lehtisten tekemistä. Jossakin välissähän oli Crimson magazine vai mikä sen nimi oli, mutta en ole taas hetkeen kuullut hengitteleekö se. Mietin myös että voi olla vaikea hankkia alennuksia kauppoihin (paitsi niihin, joiden omistajia/perustajia täällä pyörii). Tuskin tästä tulee mitään suurta ja mahtavaa, pelkään että lässähtää, kuin meigän tekemät kermakakut, muttah ainahan sitä voi yrittää. Minnuu kiinnostaa onko olemassa jotakin jäsenlistaa? Virallista pankkitiliä? juurikin noita sääntöjä? Sekä yhdistyksellä tulisi varmaankin olla joitakin arvoja tai edes aatteita (muutakin kuin ''no on kiva pukeutuu mustaan). Jotain päämääriä? en tiedä onko tästä joskus aikanaan puhuttu? Klunnailujen järjestelythän onnistuisi tätä kautta kätevästi, jos olisi oikea yhdistys tai ryhmä hoitelemassa asioita, sillä asiat olisi nopeammin hoidettavissa ja ei tarvitsisi yksin pohtia kaikkea. Ongelmaksi muodostunee se, ettei tässä nyt ihan varmaan nyrkillisellä porukkaa kannata alkaa mitteen suurta yrittämään :/

Pyytäisin sääntöjä myös jonnekin internetiin. Itse osaisin tehdä kotisivuja ja ossaa varmaan moni muukin täällä, joten kätevintä oisi omata jonkinlainen kotipesä varmaankin, jonne voisi ohjata kiinnostuneita etsimään tietoa.
  • Lähetetty: 26.04.2011 18:33

Lainaus: SirMarylee

mutta minnuu kiinnostaisi eniten se, että kannattaisi tosiaan alkaa varmaan harrastamaan tämän alakulttuurin lehden tai edes pienien lehtisten tekemistä.

Sellainen verkkolehti on jo olemassa, "Yökansan Sanomat". Olen itse sen päätoimittaja, mutta sekin on kusahtanut siihen samaan, että en ole saanut kuin yhden ihmisen sinne juttua tekemään. Kaikenlaisia "halukkaita" on ollut, joiden olisi ollut tarkoitus tehdä juttua esim. Lumouksesta, mutta eipä ole kuulunut mitään. Eikä siinäkään mitään järkeä ole, että minä tekisin kaikki jutut. Joten tässäkin kaivattaisiin uusia innokkaita tekijöitä. Lehdenraakiletta voi käydä katsomassa osoitteessa:
www.yokansansanomat.com (muistaakseni).
Joo, yhdistyksen "jäsenlista" on olemassa, tosin vain sellainen jotka ovat ilmoittautuneet perustamisen aikoihin. Pankkitiliä ei ole, koska sen avaamiseen tarvitaan kokouksen päätös.
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 26.04.2011 18:50

Lainaus: poison

Joten tässäkin kaivattaisiin uusia innokkaita tekijöitä

Minä minä! Tahtoo vanhempana kirjailijaksi ja on nyt julkaisemassa runokokoelmaa omakustanteena jossakin välissä! En tosin tiedä, että mistä aiheesta mie tahtoisin kirjottaa mutta kaikkee saa ehdotella. Olen toimeton datanomi, tahdon tehdä jotain

"jäsenlista" on olemassa, tosin vain sellainen jotka ovat ilmoittautuneet perustamisen aikoihin.

Minnuu ei siinä listassa taida ainakaan olla(?) olin aluksi skeptinen, arvelin jotenkin että tämä juuttuu joko byrokratian rattaisiin tai toimimattomuuteen/ihmisten laiskuuteen/katoamiseen. Tätä yhdistystä mie lähtisin ainakin mainostamaan foorumin ulkopuolellekin..
  • Lähetetty: 26.04.2011 19:17

Lainaus: SirMarylee

En tosin tiedä, että mistä aiheesta mie tahtoisin kirjottaa mutta kaikkee saa ehdotella.

No kaikesta goottiuteen liittyvästä voisi kirjoitella, ja jos esim. olet menossa sinne Lumoukseen, niin sieltä raporttia ja kuvia.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 26.04.2011 19:20

Sellainen verkkolehti on jo olemassa, "Yökansan Sanomat".

Ei millään pahalla - idea on ihan jees - mutta yhdistyksen verkkolehden olisi pakko saada aivan uusi ilmiasu, ja mieluusti myös vähän vähemmän ysäri nimi. En halua tuoda sadetta kenenkään paraatipäivään, mutta jäsenlehden ensimmäinen tarkoitus on tiedottaa nimenomaan yhdistystä koskevista asioista, joten ei ole ehkä paha idea tehdä yhdistykselle täysin erillistä lehteä.

Crimson magazine oli kahden lehden melko lailla karvalakkimallinen projekti, mutta osoitti asianomaisille varmasti miten paljon resursseja - niin aikaa kuin rahaakin - oikean, varteenotettavan julkaisun tekeminen vaatii. Pelkästään lehti-ideoilla ei vielä tosiaan yhdistyksen toimintaa viedä mihinkään suuntaan.

-Järjestää musiikkitapahtumia
-Jakaa goottikulttuuria nuorille
-Julkaisee lehteä
-Järjestää vapaa-ajan toimintaa
-Toimii muillakin vastaavilla tavoilla

Lehti-kohtaan tulisi vastaisuudessa suhtautua varauksella. En myöskään tiedä tuosta "jakaa goottikulttuuria nuorille" -kohdan tarpeellisuudesta tai järkevyydestä, riippuu varmaan siitä mitä sillä tarkoitetaan. Pamflettien jakamista tai nuorisotalojen limudiskoissa/koululuokissa valistaminen on vaan noloa. :'D

Gootti- tai ehkä pikemminkin synkeämmän kulttuurin (let's face it, suurin osa metallista ei ole goottimusiikkia, mutta samansuuntainen estetiikka viehättää molempia) edistäminen on jo ihan hyvä lähtökohta.

Miten sitä sitten edistetään? Mitä tähän kulttuurin piiriin kuuluu?

(Mahtavaa, täällä tapahtuu jotain!!)
Kirjoittanut: SeKukaVaaniiSängynAlla (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 26.04.2011 19:41

Pamflettien jakamista tai nuorisotalojen limudiskoissa/koululuokissa valistaminen on vaan noloa. :'D

Can't help it, tulee pakosti mieleen Ketosen&Myllyrinteen "Voidaaks me kertoo sulle Luciferista?".

Itse aiheeseenhan minulla ei TAASKAAN ollut mitään asiaa, sori. ._.'
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 26.04.2011 19:46

Lainaus: SeKukaVaaniiSängynAlla

Can't help it, tulee pakosti mieleen Ketosen&Myllyrinteen "Voidaaks me kertoo sulle Luciferista?".

Juurikin näin.
  • Lähetetty: 26.04.2011 20:33

En myöskään tiedä tuosta "jakaa goottikulttuuria nuorille" -kohdan tarpeellisuudesta tai järkevyydestä

Tuo oli itse asiassa Tristessalta saatu idea, jotta olisi mahdollista yhdistyksen hakea nuorisotyöhön suunnattuja avustuksia myöhemmin, musiikkitapahtumien järjestämiseen yms. ! Mutta tosiaan, jos saadaan uutta verta kehiin, niin tehän voitte määritellä uudelleen noita tavoitteita, ja päättää itse miten goottikulttuuria edistetään.
Ja tuo lehti taas lähti Ninnin ja Tristessan vitsistä. Joten voitte vapaasti kokeilla uudenlaista lehteä.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit